باتری جدیدی که ظرف چند ثانیه شارژ می شود و تا چند روز کار می کند

باتری جدیدی که ظرف چند ثانیه شارژ می شود و تا چند روز کار می کند

باتری جدیدی که ظرف چند ثانیه شارژ می شود و تا چند روز کار می کند

پژوهشگران دانشگاه مرکز فلوریدا (UCF) نمونه آزمایشی یک باتری جدید را تولید کرده اند که حتی پس از سی هزار بار شارژ هم ضعیف نمی شود. حتی معلوم شده است که گنجایش آن بیست برابر بیشتر از باتری های لیتیومی که در بازار موجود هست می باشد.

به گفته ی تولید کنندگان این باتری، محصول تازه تولید شده آن ها فقط در چند ثانیه شارژ می شود و با این شارژ چند روز دستگاه روشن خواهد ماند. این باتری جدید با تکنولوژی «ابرخازن» (Supercapacitor) تولید شده است که برق را به شکل الکتریسیته ساکن بر روی سطح یک ماده ویژه ذخیره می کند. به همین ترتیب سرعت شارژ شدن آن ها خیلی سریع تر از باتری های عادی است.

مسلماً این باتری در مرحله تست قرار دارد و هنوز به درجه تجاری شدن نرسیده است؛ ولی نتیجه های آن خیلی امید بخش بوده است. پژوهشگران نشان داده اند که می توان به تولید باتری ای پرداخت که گنجایش بالایی دارد و در مدت زمان بسیار کم شارژ می شود. اگر این فناوری بر روی گوشی های موبایل هوشمند قرار بگیرد، یقیناً یکی از مهم ترین خواسته های کاربران برطرف می شود. حتی از این نوع مدل از باتری ها می شود برای اتومبیل های الکتریکی هم استفاده نمود. در حال حاضر کمپانی های مختلف بر روی تولید این باتری های جدید سرمایه گذاری کرده اند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *