ایرپاد چیست؟با نسل جدید ایرپادها اشنا شوید

ایرپاد چیست؟با نسل جدید ایرپادها اشنا شوید

ایرپاد نام هدفون های وایرلس شرکت اپل است که جز هدفون های بسیار جذاب و جدید به حساب می اید.ایرپاد معرفی شده توسط اپل تقریبا همراه با ایفون 7 وارد بازار شده است . ایرپاد (Airpods) را می توان نسخه بی سیم از Earpods  است . Earpods   در واقع یک هدفون بی سیم است که به همراه ایفون 7 به خریداران به صورت رایگان عرضه می شود.

ایرپاد

ویژگی های ایرپاد

البته کسانی که از این محصول استفاده کرده اند درباره کیفیت صدای ان گفته اند که مانند Earpods است البته یک مقدار بسیار کمی از Earpods  بهتر است.این بهتر شدن به خاطر این است که Earpods   قابلیت این را دارند تا نویزهای میکروفون دوم را برطرف کند . با استفاده از این قابلیت Airpods می تواند صدای شما را از صدای اطراف جدا کند و به این ترتیب کیفیت صدا بهتر خواهد شد.

شاید بتوان گفت شرکت اپل در این ایپدها خیلی روی کیفیت صدا مانور نداده است و  بیش تر سعی کرده است این ایرپاد را هوشمند سازی کند.شما با استفاده از این ایرپاد از کیفیت صدای ان ناراضی نخواهید بود ،اما از قابلیت های هوشمند زیادی بهره مند خواهید شد.

داخل ایرپادها چیست جدید منحصر به فردی به نام W1 وجود دارد که اکثر هوشمند سازی هایی که در این هدفون وجود دارد با استفاده از همین چیپست صورت گرفته است.با استفاده از همین چیپست ها ایرپاد می تواند با دستگاه مقصد به صورت هوشمند ارتباط برقرار کند. با استفاده از این قابلیت ایرپاد وقتی که داخل گوش شما نیست موسیقی پخش نمی شود و به این ترتیب باتری ان زود تمام نخواهد شد.

گفتیم ایرپاد می تواند تشخیص دهد که که در داخل گوش شما هست یا خیر.این کار توسط سنسورهای نوری صورت می گیرد.از قابلیت های دیگری که وجود این سنسورها ایجاد می کند این است که با دو بار ضربه زدن دستیار صوتی ان فعال می شود.بعد از فعال شدن دستیارصوتی می توانید دستورات خود را به زبان انگلیسی به  او بگویید تا دستورات شما اجرا شود.

شارژ ایرپاد به چه صورت است؟

در مورد شارژکردن ایرپاد باید بگوییم که هم در خود ایرپاد باتری وجود دارد و هم کیس ایرپاد دارای باتری جداگانه ای است که می تواند تقریبا مانند ایرپاد عمل کند.چراغ LED داخل کیس ان ها وجود دارد که وضعیت شارژ دستگاه را نشان می دهد طوری که اگر این این چراغ سبز باشد دستگاه شارژ خواهد داشت و اگر نارنجی باشد دستگاه در حال شارژ خواهد داشت.

شما زمانی که این دستگاه را به صورت کامل شارژکنید خواهید توانست 5 ساعت کامل را به موسیقی گوش دهید .شما اگر 15 دقیقه این دستگاه را شارژ کنید می توانید 3 ساعت از ان استفاده کنید.

برای ان که بفهمید این دستگاه چقدر شارژ دارد ان را نزدیک گوشی اپل خود ببرید و به این ترتیب ایکونی برای شما باز خواهد شد که از میزان شارژ ان و کیس ان را به شما نشان خواهد داد.

چگونه می توان از ایرپاد استفاده کرد؟

ایرپاد از جمله محصولات مورد علاقه بسیاری از کاربران است و بدین ترتیب کاربران منتظر نسخه های جدید ان هستند .در این جا به چند نمونه از استفاده های بهینه ایرپاد اشاره می کنیم:

1-ساخت سفارشی Double-Tap :زمانی که ایرپاد شما به ایفون متصل می شود می توانید به قسمت تنظیمات رفته و بعد از ان در قسمت بلوتوث علامت i مربوطه را مشخص کنید سپس می توانید گزینه ی Double-Tap on را فعال کرده و توسط ان می توانید تنظیمات خاصی را روی هر کدام از گوشی های چپ و راست اعمال کنید.برای مثال می توانید برای یکی از گوشی های سیری را فعال کرده و برای گوشی دیگر ان را فعال نکنید.

2-متصل شدن به هریک از دستگاه های اپل:یکی از بهترین ویژگی های ایرپادها ،چیست DW1 است که می تواند ایرپاد را با ایفون شما مچ کند.اگر می خواهید سریعا گوشی هوشمند خود را به ایرپاد متصل کنید به قسمت کنترل سنتر بروید و از ان جا نام اهنگ مورد نظر را انتخاب کرده و ایرپاد خود را نیز انتخاب کنید .

3-اعلام وضعیت باتری:برای این که بدانید دستگاه شما چقدر شارژ دارد می توانید از قسمت Widget Pannel باید گزینه ی ادیت را انتخاب کرده و پس از ان گزینه Batteries Widget را انتخاب کنید .با استفاده از این تنظیمات می توانید از وضعیت بارتری ان اگاه شوید.

4-چگونه ایرپاد گم شده خود را پیدا کنید:اگر ایرپاد خود را گم کردید و یا ان را از شما دزدیدند می توانید از ویژگی هایی مانند find my AirPod استفاده کنید .این ویژگی به شما کمک خواهد کرد تا از موقعیت دقیق ایرپاد خود مطلع شوید.

بهترین ویژگی دستیار صوتی ایرپاد چیست؟

از بهترین ویژگی های این دستیار صوتی می توان به همین گزینه اشاره کرد.در هنگام استفاده از ایرپادها زمانی که تماسی را دریافت می کنید نیازی نیست که شما تلفن همراه خود را از داخل جیبتان بیرون اورید.

با استفاده از تنظیماتی دستیار صوتی در پاسخ دادن به شما کمک خواهد کرد . برای این کار ابتدا باید ابتا به قسمت تنظیمات رفته و از ان جا گزینه ی Phone را انتخاب کنید و پس از ان گزینه ی Announce Calls را انتخاب کنید تا گزینه هایی با عنوان هرگز،همیشه ،هدفون و ماسین و هدفون را انتخاب کنید تا دستیار صوتی به کمک شما اید.

ایا سایر دستگاه ها را نیز می توان به ایرپاد متصل کرد؟

گاهی همه افراد از ایفون برخوردار نیستند و تمایل دارند با استفاده از دستگاه های دیگری به ایرپاد متصل شوید برای این کار باید از بلوتوث استفاده کنید.

برای این کار ایرپاد را درون کیس اش قرار دهید و پس از ان دکمه پشتی کیس را نگه دارید تا زمانی که چراغ سفید رنگی را انتخاب کنید پس از ان خواهید توانست از داخل تنظیمات بلوتوث دستگاه را سرچ کرده و ایرپاد را انتخاب کنید.

مزایا و معایب ایرپاد اپل

ایرپادهای اپل علاوه بر فوایدی که دارد معایبی را نیز داراست که ابتدا فواید و سپس معایب ان ها را بررسی می کنیم:

1-ایرپادهای اپل قابلیت این را دارد که به راحتی به دستگاه های مختلف متصل شوند.

2-دستیار صوتی سیری در این دستگاه به ما کمک زیادی خواهد کرد.

3-در این دستگاه کیس به راحتی می تواند ایرپاد را شارژ کند که خود از فواید ان محسوب می شود.

4-نویز ها موقع مکالمه از بین می روند.

معایب ایرپاد

1-از جمله ویژگی های این دستگاه که خرید ان را مشکل می کند قیمت بالای ان است که همه مردم قادر نخواهند بود از ان استفاده کنند.

2-این محصول همیشه نیاز به باتری و شارژ دارد.

3-ایرپادها چون سیمی را برای اتصال هردو گوشی راست و چپ ندارند پس به راحتی می توانند از گوش بیفتند و این احتمال گم شدن ان ها را بسیار زیاد می کند.

4-دستیار صوتی سیری درست است که فواید زیادی دارد اما دستورات صوتی را با مقدار کمی تاخیر انجام می دهد.

5-اگر کیس این ایرپادها را گم کنید دیگر استفاده ای از ایرپادها نمی توانید بکنید.به صورت کلی باید مواظب گم شدن هریک از اجزای این ایرپادها باشید.

ویژگی هایی از جدیدترین ایرپادها

درنسل جدید از ایرپادهای اپل مسلما مشکلاتی که در ایرپادهای قبلی وجود داشته حل می شود و هم چنین ممکن است ویژگی های جدید دیگری نیز به ان اضافه شود.احتمال می رود که با ورود نسل جدیدی از ایرپادها فروش ان ها نیز بالا برود و به حدود 30 واحد برسد.

1-ایرپادهای اینده از شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد کرد: اپل مدت زمانی قبل از یک قاب جدید رونمایی کرده است که می تواند بدون شارژر و تنها با استفاده از شارژ بی سیم شارژ خواهد شد.این قاب بسیار مفید است پس بهتر است امیدوار باشیم که همراه با ایرپاد بعدی نیز ارائه شود.

2-ایرپادهای اینده از دستیار صوتی سیری پشتیبانی خواهد کرد: احتمال می رود که در مدل معرفی شده اینده ایرپاد به صورت جداگانه و کاملا مستقل هم چنین بدون نیاز به هیچ گونه کلید فیزیکی از دستیار صوتی سیری پشتیبانی خواهد کرد.

3-ایرپادهای اینده برای شارژ ایفون می تواند از کیس ایرپاد استفاده کند:شایعاتی در این زمینه پخش شده است که نشان می دهد ایفون می تواند بااستفاده از کیس ایرپاد شارژ شود .این سخن حاکی از این است که قاب ایرپاد می تواند به عنوان شارژ بی سیم برای ایفون عمل کند.

4-ارائه نسخه جدیدی از بلوتوث :احتمال می رود اپل از دومین نسل بلوتوث در ایرپادهای جدید بهره برد.

حذف نویز ها و معرفی ایرپادهای ضداب

اپل در حال کار روی ایرپادهای ضد اب است که برای این کار احتمالا پوشش های داخل هدفون ها باید تغییر کند تا قطره های اب به ایرپادها اسیبی نرساند.ما قبلا شاهد محصولاتی این زمینه بوده ایم برای مثال شاهد ایفون ها و ساعت های هوشمند اپل بوده ایم که ضد اب هستند حال اپل می خواند محصولات جدید خود را نیز در همین زمینه مجهز کند.البته ممکن است شاهد این ویژگی در دومین نسل ایرپادها نباشیم اما حتما شاهد این ویژگی در نسل های بعد تر خواهیم بود.

اپل در نسل بعدی این ایرپادها مطمئنا ان ها را به سنسورهای ضربان قلب مجهز خواهد کرد.نکته دیگر این است که ایرپادهای جدید از قیمت های بالاتری برخوردار خواهند بود به این دلیل که ان ها به سنسورهایی برای حذف نویز مجهز خواهند شد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *