ایرفون چیست و چه کارایی دارد؟

ایرفون چیست و چه کارایی دارد؟

ایرفون ها نوعی اسپیکراند که اندازه آن ها بسیار کوچک است و مانند هندزفری داخل گوش قرار داده می شود . داخل اسپیکرها تشکیل شده از سیم پیچ ها و آهن ربا است داخل ایرفون ها نیز همین طور است و تنها به خاطر اندازه کوچک آن قطعات داخلی آن نیز کوچک ترند.

البته ایرفون زیاد بین مردم رایج نیست و استفاده نمی شود و دلیل این موضوع نیز این است که گوشی های آن به طور کامل در داخل گوش قرار نمی گیرد و صدای بیرون را به صورت واضح می توانید بشنوید. البته این موضوع که صدای اطراف را می توانید بشنوید آن قدرها هم ویژگی بدی نیست زیرا می توانید از خطرهای احتمالی نیز آگاه شوید.

خب اکثر کسانی که از ایرفون استفاده می کنند برای این که صدای محیط اطراف را نشنوند صدای ایرپاد را بسیار زیاد می کنند و همین نیز باعث می شود تا بعدها دچار مشکلات شنوایی شوند.

ایرفون هایی که در ابتدا طراحی شده بودند به گونه ای بودند که گوش را به شدت اذیت می کردند. علت آن هم پلاستیک بی کیفیت آن بوده است که گاها باعث زخم شدن گوش هم می شده است . البته به مرور زمان جنس پلاستیک آن عوض شده است و فومی برای آن طراحی شده است که مانند مدل های قبلی گوش را اذیت نمی کند.

یکی دیگر از مشکلات ایرفون ها این بوده است که قرار گرفتن آن ها در داخل گوش به سختی اتفاق می افتد و به راحتی از داخل گوش بیرون می آیند که همین هم می تواند بسیار مشکل ساز باشد. مشکل اصلی وقتی ایجاد می شود که در حال ورزش کردن و یا فعالیت های دیگری هستید و ایرفون ها مدام از گوش بیرون می آیند.

ایرفون

ایرفون زیرمجموعه ای از هدفون

می توان ایرفون ها را جز هدفون ها دسته بندی کرد . حالا شاید سوالتان این باشد که پس تفاوت هدفون با ایرفون چیست که در ادامه این مورد را نیز بررسی می کنیم.

مهم ترین چیزی که در خریدن هر نوع هدفونی باید در نظر بگیرید اندازه آن هاست . سبکی و قابل حمل بودن از ویژگی های بسیار مهم هدفون هاست . در ادامه به بررسی انواع هدفون ها می پرازیم.

1-هدفون های دایره ای : این نوع هدفون ها دارای گوشی های بسیار بزرگ اند که کل گوش را می پوشاند. همین ویژگی آن ها سبب می شود تا صداهای محیط اطراف به هیچ عنوان خللی در صوتی که گوش می کنید وارد نکند. البته این هدفون ها وزن زیادی دارند و کاربردهای آن ها نیز منحصر به فرد است. البته با پیشرفت های تکنولوژی وزن هدفون ها دیگرمانند قبل هم نیست و در ساخت آن ها از طراحی ارگونومیک بهره می برند.

2-این دسته نیز مانند همان هدفون های دایره ای اند اما دیگر گوشی آن ها به اندازه دسته اول بزرگ نیست و مسلما با این وجود وزن کم تری هم دارند. البته این هدفون ها نیز هم چنان ویژگی اصلی خود را که انتقال ندادن صدای محیط اطراف است توانسته است حفظ کند.

3-ایرفون : این دسته را می توان یکی از دسته های هدفون نامید. گوشی های ایرفون بسیار از هدفون ها اندازه کم تری دارد و مانند سایر هدفون های معرفی شده نیست که گوش را بپوشاند بلکه داخل گوش می رود. طراحی آن ها سعی شده است راحت و سبک باشد اما عده ای که از آن ها استفاده کرده اند نظری مخالف این دارند.

در دستگاه ها صدای محیط اطراف شنیده می شود و می توان به همراه دستگاه های پخش موزیک شخصی آن را خرید. گاهی به جای ایرفون به آن ها ایرباد هم می گویند.

4-هدفون درون گوش : این نوع از هدفون ها بسیار کوچک اند و حمل آن ها نیز به راحتی صورت می گیرد. قسمت سر آن که باید در داخل گوش قرار بگیرد از فوم و یا پلاستیک های سیلیکونی ساخته شده است. به این ترتیب دیگر صدای اطراف شنیده نخواهد شد. البته این یک ویژگی مثبت نیست که نتوانیم هیچ صدایی را از اطراف بشنویم گاهی برای این که نکات ایمنی هم رعایت شود شنیدن کمی از صدای اطراف لازم است.

بررسی ایرفون جدید هواوی

هواوی به تازگی خلاقیت زیادی به خرج داده است و ایرفون جدیدی را ارائه کرده است. ایده جدید هواوی در این محصولش این بوده است که می توانند از هم جدا شوند. این هدفون ها را فری‌لیس می نامند. زمانی که این ایرفون ها از هم جدا می شوند با بهره گیری از یک فیش USB-C ایرفون را به درگاه USB-C وصل کنید تا گوشی را شارژ کند. برای این که گوشی ایرفون را بشناسد تنها لازم است تا از درگاه USB-C آن ها را به هم وصل کنید تا روند اتصال آن ها به راحتی انجام شود .

همین ویژگی جدیدی که هواوی ایجاد کرده است باعث می شود تا ایرفون به کابل دیگری برای شارژ شدن نیازی نداشته باشد و هم به راحتی می توان ایرفون را به گوشی شناساند. زمانی که یک بار به صورت کامل این ایرفون شارژ شد می توانید با استفاده از آن 12 ساعت صحبت داشته باشید و یا 18 ساعت به موسیقی گوش دهید.

این دستگاه از شارژ سریع برخوردارند یعنی زمانی که تنها آن ها را پنج دقیقه به گوشی متصل کنید می توانید چهار ساعت از آن ها استفاده کنید. این محصول در برابر عوامل بیرونی مثل آب مقاوم اند. وزن این محصول بسیار متناسب است و در دو طرف دیگر این ایرفون ها نیز علاوه بر باتری کلیدهایی برای کنترل کردن صدا نیز در آن ها وجود دارد. برای این که لمس کلیدهای ایرفون راحت تر باشد کلید ها بسیار برآمده ترند.

بلندگویی که در این ایرفون صدا تولید می کند نیز قطری برابر 9.2میلی متر دارد که بیس آن بسیار مناسب است . از این ایرفون ها در کنار گوشی های هوشمندی به نام پی 30 و پی 30 پرو رونمایی شده اند. توجه داشته باشید که اتصال خودکار تنها برای خمان گوشی های هوشمندی عمل می کند که دارای آخرین نسخه کاربری EMUI 9.1  است.

قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته اند برابر 99 یورو است که در رنگ های بسیار زیادی برای مردم ارائه می شوند .

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *