اچ پی و رونمایی از نسل جدید تبلت های هیبریدی

اچ پی و رونمایی از نسل جدید تبلت های هیبریدی

اچ پی و رونمایی از نسل جدید تبلت های هیبریدی

طی چند روز اخیر کمپانی اچ پی به صورت رسمی از جدیدترین نسل تبلت های خود پرده برداری کرد و آن را به عنوان یک تبلت با قیمت بالا اما قدرتمند به نام زدبوک ایکس 2 معرفی کرد. کاربرانی که به عنوان یک گرافیست از تبلت های هیبریدی استفاده می کنند و برای انجام کارهای گرافیکی خود به یک تبلت لمسی با توان کارکردی بالا نیاز مند می باشند می توانند از جدیدترین تبلت هایی که به وسیله کمپانی اچ پی تولید شده بهره لازم را ببرند و کارهای گرافیکی خود را سر و سامان بدهند. تبلت های زد بوک ایکس 2 دارای ویژگی های سخت افزاری ای هستند که در قسم زیرین بدنه آن ها تعبیه شده است. جایگیری این قسمت های سخت افزاری موجب افزایش قطر این تبلت ها شده و زیبایی آن ها را تا حد زیادی محدود کرده است.

زد بوک

زد بوک

این دسته از تبلت های اچ پی به یک پردازشگر چهار هسته ای آی 7 که تولید شده کمپانی اینتل است مجهز می باشند و به وسیله این پردازشگر قادرند تمام داده های وارد شده را پردازش نمایند؛ علاوه بر این تبلت های زد بوک ایکس 2 دارای کارت گرافیکی انویدیا کوادرو ام ششصد و بیست هستند و برای آن ها یک حافظه سی و دو گیگا بایتی رم در نظر گرفته شده است و توان آن را دارند که اطلاعات را به میزان دو ترابایت در حافظه خود ذخیره نمایند. کلیه این مواردی که اشاره کردیم همگی از نوع ابزار بسیار قوی بوده و در قسمت داخلی بدنه این تبلت ها که قطر بسیاری دارند و نیز در داخل کیبورد آن تعبیه شده اند. این فناوری های به کار رفته در تبلت زد بوک ایکس 2 باعث می شود شما بتوانید در خصوص کارهای گرافیکی خود ساده تر عمل نمائید.

نمایشگر زد بوک ایکس 2

در خصوص صفحه نمایش این تبلت های جدید باید عنوان کنیم که ابعاد آن 14 اینچ می باشد و رزولوشن تصاویر آن به صورت 4K می باشد. تمامی رنگ هایی که در این صفحه نمایش دیده می شوند به صورت ده بیتی بوده و یک قلم پسیو برای راحت تر بودن در هنگام کار با این تبلت ها در آن گنجانده شده است. در مورد قلم دیجیتالی به کار رفته در کنار این تبلت ها باید بگوئیم که کمپانی اچ پی خود به تولید این مدل از قلم ها اقدام کرده و در کنار تبلت های خود مورد استفاده قرار داده و به علاقه مندان عرضه می کند. البته ناگفته نماند فناوری ای که در این قلم دیجیتالی استفاده می شود به وسیله کمپانی Wacom طراحی شده است و در میزان سطح حساس به فشار دارای 4096 سطح است ومی تواند با این سطح با کوچکترین فشار بر روی صفحه نمایش تبلت کارایی خود را نشان دهد. در قسمت پشتی آن یک پاک کن ویژه قرار داده شده است تا بتوانید در هنگام کار با آن با کمترین مشکل ممکن مواجه شده و این امکان را داشته باشید که خطاهای نوشتاری خود را به راحتی اصلاح نمائید. این قلم می تواند در انجام کارهای گرافیکی بسیار کمک کننده بوده و کاربردی بودن خود را به نمایش بگذارد.

مشخصات زد بوک ایکس 2

در طراحی نسل جدید تبلت های اچ پی از یک پایه مستحکم برای ثابت نگه داشتن تبلت استفاده شده است  و یک کارت خوان که به صورت هوشمند کار می کند در آن گنجانده شده است. علاوه بر این موارد این تبلت ها دارای یک کارت خوان به صورت اس دی می باشند که در کنار آن یک پورت اچ دی ام آی قرار گرفته است و پورت مخصوص یو اس بی آن را همراهی می کند که از نوع 3.0 می باشد.

 

زد بوک

زد بوک

تبلت های زد بوک ایکس 2 علاوه بر موارد گفته شده به دو پورت یو اس بی دیگر که هر دو از نوع سی می باشد مجهز شده اند. این تبلت ها قابلیت استفاده از تکنولوژی تاندربولت را نیز دارا می باشند که باعث شده به عنوان تبلت های قدرتمندی معرفی شوند. استفاده از این تکنولوژی جالب باعث شده که تبلت زد بوک ایکس 2 قابلیت این را داشته باشد که تصاویر موجود را بر روی دو صفحه نمایش که از کیفیت 4K بهره مند است بدون هیچگونه مشکلی به نمایش در بیاورد. دوربینی که به عنوان وب کم در این تبلت ها به کار رفته است دارای رزولوشن هفتصد و بیست پیکسل می باشد و در مورد کیبورد تعبیه شده در آن از نور پس زمینه استفاد شده است تا کارایی بیشتر و بهتری را داشته باشد. در مورد وزن این تبلت ها باید بگوئیم وزن سبکی را شامل می شوند و در حدود 2.1 کیلو گرم وزن را دارا می باشند که با توجه به کارایی تبلت وزن خوب و مناسبی به شمار می رود.

قیمت تبلت های زد بوک ایکس 2

کمپانی اچ پی در مورد قیمتی که برای این تبلت های جدید در نظر گرفته رقم هزار و هفتصد و چهل و نه دلار را اعلام کرده است و ماه دسامبر را زمان ارائه و عرضه این محصول به بازار های جهانی ذکر کرده  و کاربرانی که تمایل داشته باشند رده بالاترین تبلت را برای خود خریداری کنند باید پول بیشتری هم بابت خرید آن بپردازند. تبلت زد بوک ایکس 2 دارای ظاهر خنده داری می باشد و عملکرد آن غیر از زمینه گرافیکی چندان جالب به نظر نمی رسد و نسبت به دیگر تجهیزات دیجیتالی که مورد استفاده افراد قرار می گیرد تفاوت زیادی دارند. کمپانی اچ پی امید دارد که در بازار رایانه های ورک استیشن و کامپیوترهایی که قابلیت حمل آسان را دارند جایی برای محصولات خود پیدا کرده و بتواند موجب جلب توجه و نظر کاربرانی که برای خرید تبلت مورد نیاز خود حاضرند پول زیادی خرج کنند گردیده و محصولات جدید خود را به فروش برساند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *