اپل ودست یابی به سهم60 درصدی در فصل سوم2017

اپل ودست یابی به سهم60 درصدی در فصل سوم2017

اپل ودست یابی به سهم60 درصدی در فصل سوم2017

سال2017 در حالی به پایان رسید که کمپانی های مهمی توانستند در این سال ارزش مالی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. بازار گوشی های هوشمند نیز سودهای کلانی را در اختیار کمپانی های فعال قرار داد که یکی از این کمپانی ها اپل بود. کوپرتینونشین ها توانستند در سه ماه سوم سال2017 در زمینه بازار گوشی های هوشمند60 درصد از سود بازار را به خود اختصاص داده و به عنوان یکی از مهمترین شرکت های پول ساز در این حوزه شناخته شوند.

علیرغم کاهش سهم اپل در بازار گوشی های هوشمند در سال2017 این کمپانی بر اساس گزارشی که از سوی موسسه Counterpoint منتشر شده توانسته در سه ماهه سوم سال میلادی گذشته شصت درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد.

پس از اپل کمپانی کره ای سامسونگ توانسته بیشتر از بیست و پنج درصد بازار گوشی های هوشمند را از آن خود کرده و در جایگاه دوم قرار بگیرد. اختلافی که این دو کمپانی در سهم بازار دارند بسیار زیاد است و این نشان می دهد آمریکایی ها تلاش بیشتر و طرفداران بیشتری را برای خود داشته اند.

بر اساس گزارشی که موسسه کانترپوینت منتشر کرده است بازار چین هم بازار رقابتی بسیار جدی برای کمپانی های اوپو، هواوی و ویوو بوده است. این کمپانی ها توانسته اند دوازده درصد از بازار گوشی های هوشمند را برای خود کسب کنند و در میان آن ها کمپانی هواوی با کسب4.9 درصد از سهم بازار توانسته به عنوان یکی از کمپانی های برتر چینی معرفی شود.

نیل شاه که عنوان مدیریت واحد پژوهش موسسه کانترپوینت را بر عهده دارد اعلام کرده : از آنجایی که کمپانی اپل توانسته شصت درصد از سود را در بازار گوشی های دیجیتالی و هوشمند به خود اختصاص دهد باید عنوان کنیم همچنان این کمپانی آمریکایی در حال حکمرانی بر این حوزه است؛ البته نا گفته نماند این کمپانی نسبت به سال2016 میلادی با کاهش26 درصدی از سهم خود مواجه بوده و این روند رو به پائین همچنان ادامه دارد.

نیل شاه در ادامه صحبت های خود افزود: کمپانی آمریکایی اپل همچون سابق سودی بیشتر از یکصد و پنجاه دلار را از بابت فروش هر گوشی آیفون خود به دست می آورد و این سود که به عنوان حاشیه ای شناخته می شود به علت این است که آیفون10 این کمپانی قیمت بالاتری را دارد. او در ادامه افزوده مسلما در فصل تعطیلات سود حاصله برای اپل بیشتر از این میزان خواهد بود.

طبق بررسی های به عمل آمده در بازارهایی که برای اپل بسیار کلیدی و مهم بوده اند مشخص شده افراد بسیاری به خرید نسخه256 گیگابایتی آیفون10 تمایل داشته اند تا نسخه دیگر این گوشی هوشمند فوق العاده. همین افزایش تقاضا موجب شده تا اپل حاشیه سود بیشتری را به بدست بیاورد و میزان این سود در ماه های آینده مسلما افزایش زیادی خواهد داشت. به هر حال با وجود کاهش سهم بازار باز هم این کمپانی به تلاش خود برای حفظ جایگاه برتری که در بازار گوشی های هوشمند دارد ادامه می دهد و سعی دارد با عرضه محصولات بهتر و با کیفیت بالاتر تعداد مشتریان خود را افزایش دهد.

یکی دیگر از مدیران موسسه کانترپوینت اعتقاد دارد کمپانی های چینی که در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت دارند توانسته اند برای اولین بار در طول سه ماه سودی که برای برندهای چینی انباشته شده است را به بیش از1.5 میلیارد دلار افزایش دهند و این یک نکته قابل توجه می باشد.

البته باید منتظر ماند و دید که در بازارگوشی های هوشمند در سال2018 چه اتفاقاتی خواهد افتاد و کدام کمپانی می تواند سهم بیشتری را از این بازار به خود اختصاص دهد. چرا که این بازار عرصه ای کاملا رقابتی می باشد و موجب می شود تا کمپانی های بسیاری به رقابت با یکدیگر پرداخته و محصولاتی بینظیر را تولید نمایند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *