اپل در مقابل سامسونگ؛ مذاکره بر سر کاهش قیمت پنل اولد آیفون

اپل در مقابل سامسونگ؛ مذاکره بر سر کاهش قیمت پنل اولد آیفون

مذاکرات اپل و سامسونگ در خصوص کاهش قیمت پنل اولد

کمپانی اپل در خصوص سری جدید آیفون قرار است از پنل اولد بهره بگیرد به همین دلیل توقع دارد سامسونگ قیمت این پنل ها را پایین بیاورد. کمپانی سامسونگ به عنوان تنها تولید کننده ی پنل اولد در خصوص آیفون10 به شمار می رود به همین دلیل توقعات بسیاری وجود دارد که در طول سال جاری نیز همچون سال پیش اپل با این غول کره ای در خصوص تامین پنل های مورد نیاز برای آیفون به مذاکره بپردازد. بر اساس شایعات و احتمالاتی که وجود دارد سامسونگ موفق شده در زمینه تولید پنل آیفون در سال جاری میلادی مبلغی در حدود22 میلیارد دلار را برای خود به دست بیاورد. در حال حاضر اینگونه به نظر می آید که قیمت این دسته از پنل ها در خصوص آیفون هایی که امسال تولید می شوند کمی کاهش را داشته باشد.

با توجه به رضایت اولیه ای که کاربران آیفون10 ابراز داشته بودند کاهشی که بازار در خصوص تقاضای آیفون10 داشته یکی از مهمترین عواملی است که موجب شده کمپانی اپل به اجبار سفارشات خود را کاهش دهد؛ اما در این بین مسایلی نیز وجود دارد که موجب می شود این مساله برای سامسونگ کمی سخت باشد و آن هم عدم تمایل توسعه دهندگان چینی در خصوص استفاده از پنل اولد پس از ارائه ی آیفون10 می باشد. همین مساله موجب شده ساسمونگ بیشتر از ظرفیت خود اقدام به تولید این دسته از پنل ها نماید.

احتمال دارد که در سال جاری دویست میلیون پنل اولد به وسیله کمپانی کره ای تولید شود که از این آمار اپل یکصد میلیون آن را به خود اختصاص داده است؛ این میزان به طور دقیق دو برابر میزانی است که سامسونگ در مورد آیفون سال پیش اقدام به تولید پنل اولد نموده بود. باید این نکته را نیز عنوان کنیم که از این میزان هفتاد و پنج میلیون واحد مختص آیفون های جدید می باشد و باقی مانده آن مخصوص آیفون10 می باشد.

ماه آینده میلادی زمانی که سامسونگ برای آغاز تولید این پنل ها در نظر گرفته است و تا قبل از ماه ژوئن به تولید2 تا3 میلیون عدد پنل اولد اکتفا خواهد کرد. با توجه به گزارش های محلی منتشر شده کمپانی های اپل و سامسونگ در خصوص قیمت این دسته از پنل ها در حال مذاکره می باشند به همین دلیل احتمال آن وجود دارد که قیمتی که امسال برای این دسته از پنل ها در نظر گرفته می شود نسبت به سال گذشته ی میلادی با کمی کاهش همراه باشد. طی ماه گذشته مدیر عامل بخش سامسونگ دیسپلی با مدیران اجرایی اپل ملاقاتی را داشته است اما در خصوص قیمت پنل های اولد به هیچ توافقی دست نیافتند.

تا به حال هیچ بیانیه ی رسمی ای در خصوص قیمتی که این پنل ها دارند به وسیله اپل انتشار نیافته اما با توجه به گزارشات این میزان در حدود110 تا130 میلیون دلار تخمین زده شده است. البته ناگفته نماند این قیمت یک سوم قیمتی است که در خصوص تولید آیفون10 تمام شده است. آنگونه که از شواهد دریافت می شود اپل قصد دارد در خصوص پنل هایی که در طول سال جاری تولید می شود تنها100 میلیون دلار را پرداخت نماید و بر سر همین موضوع با سامسونگ کره ای در حال مذاکره می باشد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *