اپل و راهکار او برای پیشگیری از افت سرعت نسخه های قدیمی آیفون

اپل و راهکار او برای پیشگیری از افت سرعت نسخه های قدیمی آیفون

اپل و راهکار او برای پیشگیری از افت سرعت نسخه های قدیمی آیفون

کمپانی اپل به عنوان یکی از غول های دنیای تکنولوژی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا باعث افزایش عمر گوشی آیفون شود و به نوعی به حمایت از مصرف کنندگان اندیشیده است؛ اما با توجه به شواهدی که وجود دارد برای دست یابی به این امر موفقیت چندانی به دست نیاورده است. این کمپانی بزرگ به دلیل توضیح ندادن در خصوص کاهش سرعت گوشی های هوشمند خود برای افزایش عمر باتری موجب شده تا اعتماد برخی از مشتریانش نسبت به او سلب شود.

چندین سال است که مصرف کنندگان گوشی های سامسونگ از کاهش سرعتی که گوشی هایشان داشتند به این کمپانی شکایت کرده اند و معتقدند این عمل از سوی اپل عمدی بوده تا کاربران مجبور شوند زودتر از موعدی که تعیین شده بود به ارتقای گوشی های هوشمند خود اقدام کنند.

در هفته ای که گذشت منابع خارجی نیز مبحث کاهش سرعت آیفون ها را تائید کردند و کوپرتینونشین ها مجبور به اعتراف به این عمل شدند. جان پول که به عنوان یک توسعه دهنده شناخته می شود پس از بررسی بر روی نتایج به دست آمده در آزمایش های مختلف که بر روی عملکرد مدل های مختلفی از آیفون صورت گرفته بود نتایج بسیار ارزشمندی را به دست آورد که موجب می شود تا نسبت به نحوه کار کمپانی اپل آشنایی بیشتری داشته باشیم.

کمپانی اپل از وقتی که آیفون6 را معرفی کرده و وارد بازارهای جهانی نمود سیستم عاملی را که بر روی آن وجود داشت را به دلیل کاهش بسیار عملکرد پردازنده ها به روزرسانی کرده است.

احتمالا این عمل اپل موجب شود تا نظر کاربران بسیاری در خصوص محصولات این کمپانی عوض شود اما در اصل اپل به نوعی مجبور به انجام این کار شده است. زمانی که گوشی های آیفون این کمپانی در زمان باز کردن برخی از برنامه ها و یا دوربین خاموش می شدند این کمپانی عظیم را وادار کرد تا به سراغ انجام کاهش سرعت پردازنده ها برود.

به دلیل اینکه باتری های لیتیوم یون در آیفون های اپل و بسیاری از محصولات دیگر کمپانی های مختلف استفاده شده پس از مدتی در مورد کارایی خود ضعیف عمل می کند موجب شده تا بسیاری از پردازنده ها عملکرد پائینی را داشته باشند.

اشتباه بزرگ اپل

اپل برای اینکه محصولات خود را قوی نشان بدهد کارهای بسیاری را انجام داده که این امر موضوع خوبی به شمار می رود اما نحوه عملکرد آن و انکاری که در ابتدا داشته و حتی ارتباط این کمپانی موجب شده تا مشکلات بیشتری در این زمینه برای این کمپانی عظیم به وجود بیاید.

کمپانی اپل در طول این سال ها موضوع کاهش سرعت ایفون ها را انکار می کرده است اما حال که مدارک و شواهد واضحی برای کاهش سرعت عملکرد پردازنده ها با بروزرسانی نرم افزاری به دست آمده به این حقیقت اعتراف کرده است و برای انجام این کار دلایل بسیاری را ذکر کرده است.

اپل می توانست به گزینه های دیگر به جز کاهش سرعت عملکرد پردازنده ها فکر کند و به جای اینکه گوشی کاربر به صورت ناگهانی خاموش شود می توانست روشن بماند تا به عنوان یک مزیت برتر برای کار با این گوشی ها برای کاربر باشد.

اگر زمانی که پردازنده ها با سرعت کمتری فعالیت می کردند مسلما عمر باتری هم به میزان قابل توجهی بالا می رفت چرا که انرژی کمتری برای پردازش اطلاعات لازم بود و به این ترتیب به اعتبار این کمپانی بزرگ نیز هیچ لطمه ای وارد نمی شد.

این کمپانی می توانست اندازه باتری گوشی های هوشمند خود را در نظر بگیرد و توجه کافی به اندازه سیستم نرم افزاری نیز داشته باشد و در هنگام طراحی پردازنده های آیفون ها به نحوی عمل نماید که پس از چند سال استفاده از گوشی باتری آن بتواند به مانند روز اول کارایی خود را داشته باشد و عملکرد آن همیشه به یک شکل باقی بماند.

البته این کمپانی همچنان به دنبال راهکار اصولی می باشد تا بتواند عمر آیفون های خود را افزایش داده و تجربه بهتری را برای کار با این گوشی های هوشمند برای کاربران به ارمغان بیاورد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *