اپل در برخی از صنایع جدید ساختار شکنی کرد

اپل در برخی از صنایع جدید ساختار شکنی کرد

ساختار شکنی اپل در برخی از صنایع جدید

کمپانی اپل تمرکز زیادی بر روی محصولات مصرفی خود دارد، ولی معرفی تولیدات تازه این کمپانی مشخص نمود آن ها توانایی ساختارشکنی در زمینه های دیگر را هم دارند.

مراسم اخیر کمپانی اپل در رونمایی محصولات تازه، روی رونمایی آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR و همین طور اپل واچ ٤ بود. مثل مراسم های گذشته اپل، ارائه‌ ها در این مراسم هم با تمرکز بر روی خصوصیات خوب برای علاقه مندان در تولیدات اپل، انجام شد. خصوصیاتی مانند پایش سلامت، عکاسی،‌ بهبود کارآیی، نمایشگرهای با کیفیت اولد و رتینای مایع تماماً با تمرکز بر روی بالا بردن تجربه‌ کاربران معرفی شدند.

هر چند، ارتقای سخت ‌افزاری برای استفاده کنندگان تجاری هم قابل توجه هستند، هیچ حرف خاصی در خصوص کارایی‌ های تجاری تولیدات اپل در این مراسم نشد. در هر صورت چشم پوشی از ارائه‌ های مراسم رونمایی، کوپرتینویی‌ها صنایع زیادی را دست خوش ساختارشکنی خواهند نمود. این ساختارشکنی‌ ها یا ادامه‌ اثرگذاری اپل در صنایع گوناگون یا در ساختارشکنی دوباره صنایعی خواهد بود که پیش از این تحت ‌تأثیر اپل تغییر پیدا کرده بودند.

روزنامه ‌نگاری

همان توانایی را که آیفون در اختیار فعالان بازاریابی می گذارد، برای ژورنالیست‌ ها هم قابل دسترسی است. در حال حاضر آن ها می ‌توانند خبرها را خیلی سریع ثبت، ویرایش و انتشار دهند. در سال ‌های گذشته، اینترنت، موبایل های هوشمند، وبلاگ ‌نویسی و رسانه ‌های اجتماعی، نیروهای توانمندی در عرصه رسانه بوده ‌اند، ولی در تعداد زیادی از موقعیت‌ ها، از این منابع به درستی استفاده نشده است.

به طور مثال تصویربرداری با تلفن همراه سال ‌های زیادی در اختیار خبرنگاران بوده ولی همواره ارزش آن از فیلم ‌های ضبط‌ شده به همراه فیلم بردار حرفه‌ ای و تهیه ‌کننده، پایین تر بوده است.

تا مدتی قبل، ادعای عنوان ‌شده درست بود. کیفیت فیلم و صدا کمتر از میزان انتظار بود و اتصال و ارتباطات هم به درستی انجام نمی ‌شد. همین طور، ویرایش محتوا به لوازم قوی و حضور مستمر یک تهیه‌ کننده نیاز داشت.

فرمول بالا و کارهای مورد نیاز برای انجام آن، در سال ‌های گذشته عوض شده ولی محدودیت‌ های سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری تلفن های همراه هنوز به قوت خود باقی است. لوازم ویرایش آسان که آیفون و به صورت کلی تلفن های همراه در اختیار استفاده کنندگان قرار می ‌دهند، خبرنگاران را قادر می سازد تا مدیریت کارها را خودشان در دست گیرند.

با این امکانات، اطلاعات اولیه ای که به دشواری به دست می ‌آیند، به آسانی به خبرهای با کیفیت تبدیل می ‌شوند که قابل منتشر شدن می باشند. ساختارشکنی در این زمینه نه ‌تنها در زمان و کیفیت به وجود می آید، بلکه هزینه پایین تر آیفون به نسبت امکانات حرفه‌ ای خبرنگاری، قابلیت انتشار خبر با کیفیت را در اختیار اشخاص بیشتری قرار داده است.

سلامت و مراقبت‌ های بهداشتی

اولین ورود مهم آن ها به حیطه بهداشت، با رونمایی آیپد آغاز شد. حدوداً بلافاصله بعد از رونمایی این تبلت،‌ پزشکان، جراحان و پژوهشگران دیگر حوزه بهداشت و سلامت، ارزش پنهان شده در این گجت تازه وارد را کشف کردند. آن ها از آیپد به ‌عنوان تجهیزات ایده ‌آل جهت برقرار نمودن ارتباط و رد و بدل اطلاعات با بیماران و همکاران استفاده می‌ کنند.

گجت‌ های اپل، اطلاعات پزشکی اورژانسی را به آسانی در اختیار افراد مربوطه قرار می‌ دهند. این مشخصات در یک کارت در آیفون ذخیره می‌ شود و حتی اگر گوشی قفل هم باشد باز هم قابل دسترسی هستند. در کنار این امکانات، گجت‌ های اپل علاماتی از خطر برای سلامتی یا بیماری را هم به ما اطلاع می دهند.

پیشرفت فوق العاده دیگر در این حوزه، سنسور توسعه یافته قلب جاسازی شده در اپل واچ سری ۴ می باشد. این سنسور به غیر از اندازه ‌گیری منظم ضربان قلب و هشدار دادن در خصوص اشکالات عملکردی این عضو مهم، امکان انجام یک تست الکتروکاردیوگرافی (ECG) را هم در چند ثانیه دارد. این یک پیشرفت منحصر به فرد برای هر دستگاهی محسوب می شود و می‌ تواند اطلاعات خوبی را در اختیار پزشک قلب استفاده کننده از این دستگاه و همین طور پزشک‌ های اورژانس قرار دهد. اپل حتی قادر بوده است تا تاییدیه ‌های نهادهای تنظیم مقررات آمریکایی را هم در این خصوص به ‌دست بیاورد.

اپل روی امکانات و قابلیت های دیگری در این زمینه هم در حال تحقیق و بررسی است. شماری از این امکانات، شامل اندازه ‌گیری فشار خون و قند خون بدون احتیاج به تزریق است. هر چند نباید توقع داشت که اپل، جایگزین لوازم پزشکی در بیمارستان ‌ها یا سایر مراکز درمانی شود.

خرده ‌فروشی

یکی از کمپانی هایی که سال قبل و در رویداد معرفی ARKit اپل به آن اشاره شد، آیکیا بود. این تولید کننده‌ و فروشنده‌ مبلمان، از امکانات اپل برای مشخخص نمودن شکل و طراحی خانه بعد از چیدمان مبلمان، استفاده نمود. بعد از این که صنعت خرده‌ فروشی به طرف آنلاین ‌بودن پیش رفت، توانایی جانمایی تولیدات در منزل ها به یک نیاز ضروری تبدیل گردید.

این نیاز، به این دلیل اهمیت دارد که استفاده کنندگان قادر نیستند تولیدات خود را به ‌خوبی و بدون جانمایی ، از نظر رنگ و اندازه بررسی نمایند. در اینجا واقعیت افزوده یک روش خوب پیشنهاد می ‌دهد. به خصوص زمانی که این قابلیت با نمایشگرهای حرفه ‌ای آیفون‌ ها و با دقت رنگ زیاد ترکیب می ‌شود، کارآیی آن چندین برابر خواهد بود.

اپل این روش را راحت کرده است. هر چند این مدل استفاده از واقعیت افزوده، با وجود کاربردی ‌بودن فقط قسمت های کوچکی از امکانات واقعیت افزوده در خرده ‌فروشی را به نمایش می گذارد. یکی از جنبه ‌های تازه خرده ‌فروشی، عرضه بسته ‌های عضویت می باشد که پکیج ‌هایی ماهانه را به استفاده کننده ارائه می ‌کند.

گرافیک، رسانه و بازاریابی

کیفیت تصویر دوربین آیفون، همواره یکی از امکانات خوب و قابل قبول اپل بوده است. این کمپانی با بهره گیری از عکس های مختلف ضبط شده با آیفون در گروه های بازاریابی، پیام خود را بهتر از رقیبان به گوش استفاده کنندگان می‌ رساند. آن ها از سال گذشته به غیر از تمرکز بر قابلیت‌ های سخت ‌افزاری دوربین، به توانایی ‌های سخت افزاری و یادگیری دیجیتال آن برای ثبت بهتر تصاویر هم اشاره کرده اند.

کوپرتینویی ها، آیفون را همانند یک دوربین حرفه ‌ای DSLR قلمداد می کنند که تصاویری با همان کیفیت ولی با کاربری راحت تر ضبط می ‌کند.

این نگرش، همراه با امکاناتiOS در تبدیل شدن به یک پلتفرم مستقل برای ویرایش تصاویر و ویدئو، اپل را به یک بازیگر قوی در این حوزه تبدیل کرده است. ادوبی که برای مدت طولانی به‌ عنوان بازیگر پیش قدم برای عکسبرداری و طراحی دیجیتال شناخته می ‌شد، شماری از بهترین برنامه های خود را به این سیستم ‌عامل آورده است. در این خصوص می‌ توان به ایلاستریتور و فتوشاپ اشاره نمود. این حرکت به این معناست که متخصصان گرافیک و رسانه، توانایی انجام فعالیت های بسیاری را با استفاده از آیفون ‌های حرفه‌ ای یا آیپد پرو خواهند داشت.

یک واقعیت وجود دارد که بهترین دوربین، دوربینی است که شما بتوانید آن را همراه خود ببرید. این مسئله به همراه موارد عنوان شده، مشخص می کند که عکس برداری، فیلم برداری و طراحی با تلفن همراه در حال پیشرفت در حوزه های زیادی است. با پیشرفت‌ های انجام شده، امکانات ویرایش حرفه ‌ای که زمانی فقط در استودیوهایی با تجهیزات پیشرفته بودند، در حال حاضر در دستان تمامی کاربران قرار دارند.

آیفون برای گروه های بازاریابی این امکان را فراهم می کند تا با رویدادها، ترندهای شبکه‌ های اجتماعی و جریانات لحظه‌ ای در دنیای پیرامون خیلی خوب ارتباط برقرار نمایند و در نهایت، بازارها،‌ مشتریان و افراد تازه وارد را به گروه خود جذب نمایند. ترکیب این امکانات جدید با رسانه ‌های اجتماعی، یعنی فردی که متخصص بازاریابی است می ‌تواند یک گروه را در هر جایی از دنیا درست کرده و از هر اتفاقی برای تولید به سازمان خود بهره ببرد. ارتباط با مشتریان در هر گوشه و کنار دنیا هم با همین قابلیت‌ ها امکان ‌پذیر می باشد.

ساختارشکنی در این زمینه هم مثل حوزه سلامت در مراحل اولیه خود قرار دارد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *