اپل و آغاز عرضه اسپیکر های هوشمند هوم پاد

اپل و آغاز عرضه اسپیکر های هوشمند هوم پاد

اپل و آغاز عرضه اسپیکر های هوشمند هوم پاد

از نخستین روزهای معرفی و رونمایی از هوم پاد اپل مدت بسیار زیادی می گذرد و این کمپانی بالاخره عرضه آن را آغاز کرده است. در تعطیلات سال جدید میلادی کوپرتینونشین ها موفق به عرضه اسپیکر هوشمند خود نشدند و این به معنای از دست دادن یک فرصت طلایی برای آن ها به شمار می رود. اما حالا این کمپانی پس از مدت ها تلاش و بررسی بر روی این اسپیکر هوشمند توانسته آن را وارد بازارهای جهانی نموده و در اختیار کاربران خود قرار دهد.

اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل بر اساس دستیار صوتی سیری عملکرد دارد و یکی از رقبای قدرتمند اسپیکرهای هوشمندی طراحی شده است که به وسیله گوگ و آمازون تولید شده اند. کمپانی اپل اعلام کرده است که سفارشاتی که به صورت آنلاین ثبت شده اند یک ماه تاخیر در عرضه خواهد داشت و از روز جمعه در کشور آمریکا و استارلیا و همچنین بریتانیا این اسپیکر هوشمند روانه بازار خواهد شد.

اپل در مورد اسپیکر هوشمند خود قیمت349 دلار را تعیین کرده است و در مراسم WWDC که در سال گذشته میلادی برگزار شده بود از آن رونمایی به عمل آمد و قرار بود در ماه دسامبر به صورت رسمی عرضه شود. اپل اعلام کرده است که این اسپیکر هوشمند قادر است ویژگی هایی همچون توصیه موسیقی، ارسال پیام و همچنین تنطیم دمای منزل کاربران و پخش اخباری که در شبکه های ان پی آر و سی ان ان اعلام می شود را به افرادی که از ان استفاده می کنند ارئه کند و به عنوان یک دستگاه کاربردی و مناسب شناخته شود.

تجلیلگران معتقدند این تاخیر در عرضه هوم پاد موجب می شود تا این محصول هوشمند نوتاند به موفقیت چندانی دست پیدا کند و تین برای اپل مسئله بسیار مهمی تلقی می شود. کوپرتینونشین ها پیش بینی کرده اند که در فصل تعطیلات میلادی بتوانند درآمدی بالغ بر84 میلیارد دلار را کسب کنند که البته بیشترین بخش این درآمد به فروش آیفون10 این کمپانی ارتباط دارد و این مساله موجب شده تا باب اودانل اعلام کند اپل به دلیل از دست دادن چند هفته از تعطیلات را برای فروش هوم پاد نمی تواند تاثیر زیادی در تغییر حالت خود ایجاد کند و عملکرد این کمپانی همچون سابق خواهد بود.

تحلیلگران معتقدند اپل در خصوص فروش هوم پاد با خطرات بسیاری مواجه خواهد بود و یکی از مهمترین آن ها این است که کاربران این کمپانی در تعطیلاتی که گذشته به سراغ اسپیکر هوشمند یکی از کمپانی های رقیب رفته باشند و در حال حاضر هیچ نیازی به استفاده از هوم پاد اپل نداشته باشند.

دو کمپانی آمازون و گوگل برای اینکه بتوانند سهم بیشتری از فروش اسپیکرهای هوشمند را برای خود به دست بیاورند به سراغ روش های خلاقانه ای همچون کاهش قیمت اسپیکرهای پائین رده خود رفتند و به این وسیله موفق شدند تعداد بیشتری از اسپیکرهای هوشمند خود را به فروش برسانند. کمپانی اپل سعی دارد دستیار صوتی و دیجیتالی خود را که به نام سیری معروف است توسعه بدهد تا بتواند برای رقابت با الکسای آمازون و گوگل اسیستنت به عنوان یک گزینه بسیار کارآمد شناخته شود.

کمپانی اپل در واقع از هوم پاد به عنوان یک دستگاه کاربردی نام می برد که با عملکرد خوب و دقیق خود موجب خواهد شد تا افراد بیشتری به سراغ استفاده از سرویس اپل موزیک بیایند و به این ترتیب اسپاتیفای رشد بسیار کمی خواهد داشت و این مساله به نفع اپل خواهد بود. کمپانی های گوگل و آمازون به افرادی که از اسپیکرهای هوشمند آن ها اجازه می دهند تا به وسیله دستورات صوتی اسپاتیفای را تحت کنترل داشته باشند.

این در حالی است که دستگاه هایی که به وسیله کمپانی های رقیب تولید شده اند فاقد اپل موزیک می باشند و این یک نکته مثبت در مورد هوم پاد اپل خواهد بود. تحلیلگران معتقدند اپل با تولید هوم پاد کمی خود را دچار محدودیت کرده است و این در حالی است که کمپانی های دیگر عنوان کرده اند زمانی که قابلیت ها و ویژگی های جدیدی از سوی یک محصول ارائه شود این مساله می تواند جذابیت بسیار زیادی داشته باشد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *