اولین تراشه سری هلیو A رونمایی شد

اولین تراشه سری هلیو A رونمایی شد

رونمایی مدیاتک از هلیو A22، اولین تراشه‌ سری هلیو A

مدیاتک رسما از هلیو A22 که اولین تراشه سری هلیو A به حساب می آید رونمایی کرد. پس از به موفقیت رسیدن مدیاتک در معرفی و ارائه ی تراشه های سری هلیو پی و هلیو ایکس، چند روز قبل مدیاتک اولین تراشه سری جدید محصولاتش را که تحت عنوان سری هلیو A است رونمایی کرد. حرف A در نام سری هلیو A، اول واژه «Advanced» بوده که به معنی «پیشرفته» می باشد.

تراشه های سری هلیو A، برای گوشی های رده پایین که قیمت آن ها تقریبا 100 دلار و یا بیشتر است، طراحی شده و جدیدترین امکانات را در اختیار مخاطبان گوشی های اقتصادی قرار داده است. مدیاتک می خواهد با رونمایی از تراشه های سری A، به طور رسمی وارد گوشی های رده پایین گردد و با تراشه های سری اسنپدراگون 400 شرکت کوالکام وارد رقابت شود. اولین تراشه ای که از سری A رونمایی شد، تراشه ی هلیو A22 نام دارد که در مقایسه با تراشه ی قبلی مدیا تک یعنی هلیو P22 قیمت بسیار پایین تری دارد.

البته مدیاتک با بازار گوشی های میان رده آشنا است. با وجود این که گوشی های هوشمند پرچمدار با تراشه های قدرتمندی که دارند توجه بازار را بیشتر به سمت خود بلب کرده اند. حجم بسیاری از خرید و فروش بازار موبایل، علاوه در بازارهای غربی، بلکه در بازارهای تازه تاسیس نیز به گوشی های میان رده مربوط است. به همین دلیل مدیاتک با رونمایی از تراشه رده پایین، وارد بازاری خواهد شد که علاوه بر این که جای رقابت بسیاری در آن خواهد بود، بلکه می تواند محصولات خود را در بازار توسعه دهد.

مدیاتک از نخستین تراسه ی سری A که شامل طراحی ساده ی چهار هسته ای کورتکس A53 است همراه با تراشه هایی هشت هسته ای با Cortex-A53 مانند MT6750 معرفی خواهد کرد. لذا در عمل، هلیو A22 اغلب جایگزین تراشه هایی مانند MT6738 / MT6739 چهار هسته ای می باشد. از طرفی دیگر یکی از هدف هایی که شرکت مدیاتک دارد این است که به جای به کار بردن شماره محصولات MTxxxx، از نام های مخفف سری های X/P/A که به طور نمایان محصول و نوع تراشه را تعیین می نماید، استفاده کند.

هلیو A22 چهار هسته ای اولین تراشه ی سری A برای گوشی های رده پایین را با طراحی لیتوگرافی 12 نانومتری FinFET را تولید کند که ممکن است توسط TSMC ساخته شود. با توجه به تکنولوژی CorePilot مدیاتک، تراشه ی A22 موجب بالا رفتن طول عمر باتری گوشی های رده پایین خواهد شد. تراشه ی رده پایین مدیا تک دارای قابلیت های هوش مصنوعی نیز می باشد، زیرا با کیت توسعه ی NeuroPilot از برنامه های کاربردی آموزش ماشین حمایت خواهد کرد. این تراشه با فریم ورک های معروف تری همچون NNAPI گوگل نیز سازگاری دارد.

تراشه ی هلیو A22 هم از دوربین دوگانه ی 13 مگاپیکسلی به همراه 8 مگاپیکسلی و ضبط ویدئوهای 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد و هم از دوربین تکی 21 مگاپیکسلی و صفحه نمایش با رزولوشن +HD پشتیبانی می نماید. مدیاتک به غیر از سازگاری با دو سیم کارت، VoLTE و ViLTE این قابلیت را دارد که شبکه ی 4G LTE با Cat-4 و Cat-7 4G و آپلود با Cat-13 اتصال شود. علاوه بر این برای این که بتواند از طریق شرکت های گوناگون به کار برده شود با حافظه های رم LPDDR3 و LPDDR4 سازگاری خواهد داشت.  همچنین تراشه ی A22 از Wi-Fi 802.11ac هم پشتیبانی خواهد کرد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *