انویدیا و اتمام قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل32 بیتی

انویدیا و اتمام قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل32 بیتی

پایان یافتن پشتیبانی انویدیا از سیستم عامل های32 بیتی

کمپانی انویدیا طی بیانیه ای رسمی اعلام نمود که در روزهای پایانی ماه جاری میلادی دیگر از سیستم های32 بیتی پشتیبانی نخواهد کرد و به این کار خاتمه می دهد. همانگونه که در جریان هستید کمپانی انویدیا به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر کارت های گرافیک شناخته می شود که در جهان فعالیت دارد. این کمپانی طی روزهای اخیر اعلام نموده به علت فراگیر شدن سیستم عامل های64 بیتی دیگر قصد پشتیبانی از سیستم عامل های32 بیتی را ندارد و از روزهای پایانی ماه جاری میلادی به این کار خاتمه خواهد داد.

مطمئنا پس از این که زمان عنوان شده به پایان برسد کاربرانی که از سیستم عامل های ذکر شده استفاده می کنند دیگر نخواهند توانست ویژگی های جدید را در نرم افزار  GeForce Experience دریافت نمایند. نکته دیگری که باید عنوان کنیم این است که انویدیا تا ماه ژانویه سال2019 میلادی به روزرسانی های امنیتی را در خصوص سیستم عامل های32 بیتی را انتشار خواهد داد و تا آن زمان قصد ندارد انتشار به روزرسانی های امنیتی را متوقف کند.

به نظر می آید تعداد کاربرانی که از سیستم عامل های قدیمی و سی و دو بیتی ویندوز در حال استفاده یم باشد بسیار کم است و اتمام زمان پشتیبانی نرم افزاری از این قبیل سیستم عامل ها موجب می شود تا کاربرانی که از نسخه سی و دو بیتی ویندوز اکس پی،7،8،8.1،10 و حتی سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند نسبت به ارتقای آن ها اقدامات لازم را انجام دهند و سیستم خود را ارتقا دهند. انویدیا عنوان نموده است که در خصوص مدل های GTX و Fermi دیگر از سیستم عامل های32 بیتی پشتیبانی نخواهد کرد.

زمانی که صحبت از اتمام زمان پشتیبانی از این کارت های گرافیک به میان می آید به این معنا است که علاوه بر ویندوزهای سی و دو بیتی که به وسیله مایکروسافت طراحی شده اند کاربران FreeBSD و همینطور لینوکس هم قادر نخواهند بود از تازه ترین قابلیت ها و به روزرسانی هایی که ارائه می گردد در خصوص پردازنده های گرافیکی انویدیا بهره مند شوند. این مساله نشان می دهد که کاربران این قبیل سیستم عامل ها برای اینکه در کارهای کامپیوتری خود با مشکلی مواجه نشوند باید نسبت به ارتقای آن اقدام نموده و سیستم عامل قوی تری را انتخاب کنند.

زمانی که سیستم عاملی به روزرسانی های جدید را دریافت نکند قدرت پردازش اطلاعات را نخواهد داشت و عملا کارایی خود را از دست می دهد. در صورتی که از این قبیل سیستم عامل ها استفاده می کنید بهتر است برای ارتقای آن ها اقدام کرده و از نسخه های به روز سیستم عامل های64 بیتی بهره مند شوید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *