انتظاراتی که از مراسم 8 آبان اپل داریم

انتظاراتی که از مراسم 8 آبان اپل داریم

چه چیزهایی از مراسم 8 آبان اپل انتظار می رود؟

اپل به طور رسمی اعلام نمود که دومین مراسم خود در فصل پاییز را مورخ سی ام اکتبر یا هشتم آبان برگزار خواهد کرد. این مراسم در سالن Howard Gilman Opera Hussein  در شهر نیویورک برگزار خواهد گردید. این نخستین باری است که اپل مراسم خود را در شهر نیویورک برگزار می کند و شعار این مراسم هم «چیزهای بیشتری در حال تولید هستند» انتخاب شده است.

اپل هم اکنون سه تلفن همراه سال جاری خود را با نام ‌های آیفون XS، آیفون XS مکس و iPhone XR رونمایی کرده و چهارمین نسل اپل واچ هم همراه با این سه گوشی رونمایی شد. بر همین اساس دیگر مشخصاتی از گوشی یا محصولات مرتبط نخواهد بود و به جای آن، آیپد پروهای جدید که بازطراحی شده ‌اند را در این مراسم مشاهده خواهیم کرد. همین طور انتظار می ‌رود چند به روزرسانی سخت ‌افزاری در خانواده کامپیوترهای مک هم آماه عرضه  باشد.

مراسم ماه اکتبر اپل

هر چند در کنار آیپد‌های جدید، مک بوک ایر و مک مینی هم شامل آپدیت خواهند شد ولی مهم ترین ماجرای این مراسم، در مورد دو آیپد پرو جدید خواهد بود. در تبلیغات این مراسم اپل بیش از۳۵۰ طرح متنوع از لوگوی خود را منتشر نمود. این مسئله به امکانات آیپد پرو و اپل پنسل برای طراحان اشاره خواهد داشت و اپل هم به نوعی اعلام نموده است که مهم ترین محصول مراسم هشتم آبان، آیپد پرو جدید می باشد.

علاوه بر این همان گونه که گفته شد این مراسم، دیگر در سان فرانسیسکو اجرا نخواهد شد و برای نخستین بار به شهر نیویورک رفته است. با توجه به ساعت آغاز این مراسم، برعکس گذشته که مراسم ‌های اپل از ساعت۲۱:۳۰ یا۲۰:۳۰ شب به وقت کشور ما آغاز می ‌شد، این مراسم از ساعت۱۷:۳۰ به وقت ایران، آغاز می ‌شود.

آیپد پرو با طراحی کاملا جدید

توقع داریم در این مراسم همانند سال ‌های قبل، آیپد پرو را در دو ابعاد مختلف ببینیم: آیپد پرو ۱۱ اینچی و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی. این یکی از اصلی ‌ترین آپدیت های سخت‌ افزاری می باشد که سری آیپد در سال های گذشته به خود دیده است.

هر دو نمونه دارای صفحه نمایش بدون حاشیه خواهند بود و شاسیHome و به دنبال آن، حذف سنسور Touch ID از این آیپد‌ها خواهد بود. هر چند بدون حاشیه به معنی حذف حاشیه ‌های این تبلت مانند آیفون X نیست به این دلیل که در آن صورت دیگر کار کردن با تبلت خیلی دشوار خواهد شد. بنابراین، خبری از ناچ یا بریدگی در صفحه نمایش این تبلت نخواهد بود ولی در قسمت بالایی تبلت، سنسورهای مرتبط باFace ID حضور خواهند داشت.

علاوه بر این ظاهر جدید، قسمت پشتی تبلت هم از لحاظ طراحی تغییراتی را خواهد داشت. همین طور Smart Connector که در لبه آیپد پرو وجود داشت و برای متصل شدن کیبورد استفاده می ‌شد هم تغییر خواهد نمود و به پخش پشتی آیپد پرو انتقال داده می ‌شود. به احتمال زیاد این کانکتور از این به بعد برای موارد بیشتری از کیبورد استفاده خواهد شد و باید صبر کنیم تا ببینیم علت این تغییر مکان، چه چیزی بوده است.

یک تغییر مهم دیگر، جایگزینی پورت لایتنینگ در آیپد پرو با USB Type-C است. از زمان فروش آیفون ۵، اپل همیشه از پورت لایتنینگ در همه ی محصولات مبتنی بر iOS استفاده نموده و اکنون این تغییر به USB Type-C باید هیجان انگیز باشد.

آیپد پرو‌های کنونی در دو ابعاد۱۰.۵ و۱۲.۹ اینچ به فروش می رسد. نمونه ۱۰.۵اینچی در واقع جایگزین آیپد پرو۹.۷ اینچی شده است. در حال حاضر در نسل جدید، با کوچک تر شدن حاشیه ‌های صفحه نمایش، در همان بدنه آیپد پرو۱۰.۵ اینچی، شاهد صفحه نمایش۱۱ اینچ خواهیم بود. نمونه۱۲.۹ هم برای دو مدل ثابت مانده و تغییر مهمی از لحاظ اندازه و ابعاد، نداشته است.

ولی در سال جاری اپل صفحه نمایش۱۲.۹ اینچی آیپد پرو بزرگ‌ تر را در یک بدنه کوچک تر جای داده که خبر مهمی برای علاقه مندان این نمونه از آیپد پرو به حساب می آید. این یعنی همان اندازه صفحه نمایش قدیمی، در بدنه ‌ای کوچک‌ تر و با وزن کمتر.

بروزرسانی‌ های Mac

چنانچه شما در بازار به دنبال یک کامپیوتر مک هستید، بهتر است تا پایان مراسم هشتم آبان تحمل کنید. اپل اخیراً مک‌ بوک پرو‌های ۱۳ و۱۵ اینچ را از لحاظ پردازنده و سخت افزار به روزرسانی کرده و قرار نیست خبری از نمونه های جدید این کامپیوتر باشد. ولی به احتمال زیاد شاهد مک بوک ایر جدید با طراحی جذاب تر و صفحه نمایش رتینا خواهیم بود که لقب ارزان ‌ترین مک‌ بوک در خانواده کامپیوترهای مک را هم با خخود به همراه خواهد داشت.

MacBook

هم اکنون اپل محصولی با این نام عرضه می ‌کند که صفحه نمایشی ۱۲ اینچی و رتینا دارد. این احتمال وجود دارد که در این مراسم یک نمونه ۱۳ اینچی از این کامپیوتر رونمایی شود که جایگزین سری مک‌ بوک ایر خواهد بود. از لحاظ قیمتی هم این لپ ‌تاپ در رنج قیمتی۱۰۰۰ تا۱۵۰۰ دلار به فروش خواهد رسید و بر اساس آخرین گفته ها به سنسور اثر انگشت Touch ID هم مجهز خواهد بود. تاچ آی ‌دی هم اکنون در مک بوک پروهایی که به تاچ بار مجهز می باشند وجود دارد. در لپ ‌تاپ ۱۳ اینچی جدید مک ‌بوک ولی خبری از وجود تاچ بار نیست و تنها سنسور Touch ID در این لپ ‌تاپ وجود خواهد داشت.

ولی سوال این است که چه بلایی سر مک‌ بوک ۱۲ اینچی خواهد آمد؟ با فروش مدل ۱۳ اینچی دیگر چه دلیلی وجود دارد که به سراغ این نسخه برویم. همین طور مک‌ بوک پرو۱۳ اینچی که تاچ ‌بار ندارد هم آخرین آپدیت سخت ‌افزاری دیگر مک‌ بوک پرو ها را دریافت نکرده و این یعنی امکان دارد مک‌ بوک ۱۳ اینچی نمونه ای برای جایگزین شدن آن باشد. هم اکنون دو مک‌ بوک ۱۳ اینچی بدون تاچ بار و مک‌ بوک ۱۲ اینچی با نرخ اولیه ۱۲۹۹ دلار به فروش می رسند و باید صبر کنیم تا ببینیم اگر مک ‌بوک ۱۳ اینچی برای جایگزینی این دو نسخه به فروش برسد، دارای چه قیمتی خواهد بود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *