انتظاراتی که از رویداد معرفی گوگل پیکسل 3 باید داشته باشیم

انتظاراتی که از رویداد معرفی گوگل پیکسل 3 باید داشته باشیم

معرفی گوگل پیکسل 3 و انتظاراتی که از آن می رود

تقریباً چند روز دیگر، گوگل یک مراسم به خصوص را در شهر نیویورک برگزار خواهد نمود تا از تولیدات سخت‌ افزاری جدید خود رونمایی کند. البته از ماه ‌ها پیش تا به امروز تقریباً بیشتر جزئیات اصلی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال، نسل آینده تلفن های همراه هوشمند این کمپانی به بیرون درز کرده است؛ ولی گوگل به غیر از پیکسل‌ ها یک غافل ‌گیری‌ دیگر را هم در دستور کار دارد.

مراسم چند روز آینده گوگل به صورت رسمی روز سه ‌شنبه هفدهم مهر (۹ اکتبر) در ساعت یازده صبح به وقت شرق آمریکا (۱۸:۳۰ به وقت ایران) برگزار خواهد گردید و به مانند سال ‌های گذشته امکان تماشای زنده ‌ی آن از طریق یوتیوب امکان پذیر خواهد بود. با ما همراه باشید تا به بررسی هر آنچه که قرار است در این مراسم از آن رونمایی شود بپردازیم.

پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال

گوگل هیچ وقت راز نگهدار خوبی نبوده است و این موضوع در سال جاری هم به ‌شدت در رابطه با نسل آینده تلفن های همراه هوشمند این شرکت صدق می ‌کند. البته این غول جستجو طبق معمول در اواسط مهر (ماه اکتبر) دست به معرفی گوشی‌ های خود می‌ زند و در شبکه ‌های اجتماعی هم با استفاده از هشتگ madebygoogle# به وجود آن ‌ها اشاره می ‌کند؛ ولی در سال جاری به صورت خیلی عجیبی از ماه ‌ها قبل، مشخصات و اطلاعات پیکسل ۳ به ‌صورت پشت سر هم به‌ بیرون نفوذ کرد. مراحل افشاگری ‌های پشت سر هم از این گوشی به نقطه ای رسید که در یک اتفاق نادر، یک فیلم از باز کردن جعبه یک پیکسل ۳ ایکس ال دو ماه پیش از رونمایی رسمی آن در یک سایت روسی  به نام Rozetked انتشار داده شد.

فیلم جعبه ‌گشایی، مدل بزرگ ‌تر پیکسل را در پیروی از نمونه این روز‌های تلفن های همراه هوشمند به‌ همراه صفحه نمایش بریده نشان می ‌داد. در کنار این، به‌ خاطر جانمایی اسپیکرهای استریو، کناره ی نسبتاً بزرگی در قسمت پایین این تلفن همراه مشاهده می شود. کیفیت تصویر ۱۴۴۰ × ۲۹۶۰ پیکسل صفحه نمایشگ پیکسل تاکنون تأیید نشده؛ ولی تراشه ‌ی استفاده شده در گوشی احتمالاً اسنپدراگون ۸۴۵است و اندروید پای نسخه‌ ی ۹هم به ‌صورت پیش فرض روی آن ‌نصب و اجرا می ‌شود که هر چند موضوع تعجبی به شمار نمی رود.

روزتکد همین طور این فرصت را به دست آورد تا دوربین پیکسل ۳ ایکس ال را مورد تست قرار دهد. نمونه عکس های ثبت‌ شده مشخصخ می کند که این تلفن همراه هوشمند یک مرتبه دیگر قادر است دوربین رقبای دیگر موجود در بازار را شکست دهد؛ ویژگی که یکی از نقطه های قوت سری پیکسل در سال‌ های گذشته به حساب می آید. عکس های به دست آمده، بسته ‌بندی این موبایل جدید گوگل را هم فاش کردند. داخل جعبه، به ظاهر نسخه ‌ای سیمی از ایرفون پیکسل ‌باد قرار داده شده است؛ ولی معلوم نیست که آیا این ایرفون مانند نمونه بی ‌سیم خود با دستیار دیجیتال گوگل اسیستنت یا قابلیت های ترجمه ‌ی به موقع گوگل سازگار است یا نه.

به غیر از پیکسل ۳ ایکس ال، عکس ها و مشخصات زیادی از برادر کوچکتر این تلفن همراه هم در هفته ‌های قبل به بیرون نفوذ کرد. در حدود یک ماه قبل، عکس های واقعی از پیکسل ۳ در ‌سایت Imgur دیده شد که این تلفن همراه را با ابعاد بزرگ ولی معقول ۵.۵اینچ (نیم اینچ بزرگ‌ تر از پیکسل ۲)، پنل پشت دو رنگ و دو عدد دوربین ۸مگاپیکسل سلفی با بهره ‌مندی از امکان ثبت تصاویر با زاویه ‌ی پهن را نشان می ‌داد.

با وجود این، پیکسل ۳ برعکس برادر بزرگتر خود صفحه نمایشگ بریده ندارد و در عوض کناره های یک‌ سایز و متناسبی در قسمت بالا و پایین آن دارد. به غیر از این، ظرفیت باتری پیکسل به احتمال زیاد نزدیک به ۳۰۰۰ میلی ‌آمپر ساعت باشد که نه‌ تنها از پیکسل ۲ بلکه از باتری ۲۶۵۸ میلی ‌آمپر ساعتی استفاده شده در آیفون ۱۰ اس هم بزرگ تر به حساب می آید.

برمبنای یک گزارش جدید، گوگل یک ایمیل را برای تعدادی از مشتریان خود فرستاده است که به احتمال زیاد بر اساس آن تأیید می‌ شود که حداقل یکی از تولیدات رونمایی ‌شده در رویداد هفدهم مهر، دقیقاً بعد از مراسم برای ‌فروش آماده خواهد بود. البته گوگل در این ایمیل به صورت مستقیم از محصول خاصی نام نمی ‌برد؛ ولی یک عکس متحرک از عدد ۳ را داخل آن جای داده است که به آسانی می ‌تواند به معنای تلفن های همراه هوشمند جدید پیکسل باشد.

وب ‌سایت اندروید هدلاینز چند روز قبل در یک گزارش ادعا کرد که منبعی قابل اعتماد، رندرهای هر دو نمونه پیکسل ۳ را در اختیار آن ‌ها قرار داده است. این عکس ها نشان می ‌دهند که پیکسل ۳ به احتمال زیاد به غیر از رنگ‌ های معمول مشکی و سفید، در یک رنگ جدید صورتی ملایم هم به فروش خواهد رسید.

یک اسپیکر هوشمند جدید گوگل هوم با نمایشگر

آمازون در سال۱۳۹۶(۲۰۱۷) الکسا و اکو شو را با صفحه نمایش لمسی ارتقاء داد و از آن زمان تا به حال بلندگوهای هوشمند به دستگاه ‌هایی فراتر از اسپیکرهای سخنگو تبدیل شده‌ اند. به غیر از آمازون، لنوو هم با اسمارت دیسپلی که از گوگل اسیستنت استفاده می کند، به گروه تولیدکنندگان صفحه نمایش هوشمند پیوسته است.

در ماه آگوست،‌ وب ‌سایت Nikkei مدعی شد که گوگل در شروع فصل تعطیلات قصد رونمایی صفحه نمایش هوشمند اختصاصی خود را دارد. همین طور وب‌ سایتی دیگر به اسمMySmartPrice عکس های رندری منتسب به این دستگاه را فاش کرد که یک صفحه نمایش لمسی را با ابعاد هفت اینچ نشان می ‌دادند. چیزی که تاکنون اطلاع نداریم این است که گوگل چگونه به ‌صورت بالقوه قادر است صفحه نمایش هوشمند خود را از نسخه ی تولید شده لنوو که دارای عمر بیشتری است و مجهز به اندروید خالص است، متمایز نماید. آیا این متفاوت بودن، قابلیت سازگاری با ترموستات‌ های خانه ‌ی هوشمند یا کارایی بهتر به عنوان دوربین امنیتی است یا این که رنگ‌ های قشنگ پاستیلی یا برند گوگل به شخصه برای به دست آوردن مشتریان کفایت می ‌کند؟ جواب این پرسش تا چند روز دیگر معلوم خواهد شد.

به احتمال زیاد گوگل هومِ مینی جدیدی درکار نخواهد بود

در هفته ‌ی قبل، گوگل نمونه ای جدید از گوگل هوم مینی با رنگ سبزآبی آکوا را رونمایی کرد. این موضوع نشان می‌ دهد که این محصول به احتمال زیاد در مراسم چند روز آینده به ‌روزرسانی نخواهد شد. چنانچه در سال جاری مدلی ارتقا یافته از این گوشی به ‌‌شدت مقرون به صرفه که پر طرفدارترین اسپیکر هوشمند گوگل است، به بازار راه پیدا نکند، آیا گوگل هومِ با ‌قیمت‌ بالاتر به جای آن به ‌روزرسانی خواهد شد؟ تا به حال حاضر که هیچ اطلاعاتی مبنی بر وقوع این اتفاق مشاهده نشده است.

کروم کست ۳

کروم ‌کست ۳اولین بار در فروردین ماه (آوریل) در مدارک کمیسیون فدرال فاش شد و چند مدت قبل هم خرده‌ فروشی بِست‌ بای، قبل از آن که این محصول به ‌صورت واقعی در سیستم فروشگاه ثبت گردد، نمونه ای از آن را برای یک مشتری فرستاد. این خریدار خوش ‌شانس مدتی بعد عکسی از نسل سوم کروم ‌کست را در شبکه‌ ی اجتماعی ردیت به نمایش گذاشت. بر اساس کلیه این اسناد، هیچ تردیدی وجود ندارد که جدیدترین نسل دستگاه استریم گوگل خیلی ‌زود معرفی خواهد شد.  بر مبنای گزارش‌های به دست آمده، این دستگاه از یک پردازنده ‌ی چهار هسته ‌ای S905X املوجیک ‌همراه با دو گیگا بایت رم و هشت گیگا بایت حافظه‌ ی داخلی استفاده می کند و قادر است محتوای 4K  را با حداکثر نرخ شصت فریم بر ثانیه استریم کند.

ایرباد جدید

بعد از آن که اپل جک هدفون را از طراحی موبایل های هوشمند خود حذف نمود، سعی کرد تا جای خالی آن را با یک جفت گوشی بی ‌سیم فوق العاده پر کند. بعد از آن هم گوگل با گوشی های مخصوص خود به نام پیکسل ‌باد که هر چند کیفیت آن به نمونه ‌ی تولید شده اپل نمی ‌رسد، همین روند را در پیش گرفت. در حال حاضر قابلیت بهبود این محصول از خیلی از لحاظ وجود دارد و گوگل باید ایرفون خود را به پای رقبای بی ‌نظیر دیگر موجود در بازار برساند. این کمپانی برای شروع می ‌تواند سیمی را که پیکسل ‌بادها را به هم وصل می ‌کند، کنار گذاشته و عملکرد قاب شارژ را به روزرسانی کند و حتی قابلیت دسترسی تلفن های اندرویدی بیشتری را به امکانات تجملی ترجمه‌ ی آنی فراهم آورد.

نسل جدید پیکسل ‌بوک

لپ‌ تاپ قابل تبدیل و گران ‌قیمت بر مبنای سیستم ‌عامل کروم گوگل به اسم پیکسل ‌بوک تا چند وقت دیگر یک ساله می ‌شود؛ این به این معنی است که وقت معرفی جانشین آن تقریباً فرارسیده است. آیا هدف گوگل این است که نمونه ای ارتقاء یافته از این دستگاه را با مشخصات به روز شده عرضه کند؟ اطلاعاتی در دست است که از به روز رسانی دو جانشین برای این محصول با نام رمز «Nocturne» و «Meowth» حکایت می ‌کنند که احتمالاً سال قبل در کد منبع کرومیوم (مرورگر متن‌ باز گوگل) هم به هر دو آن ‌ها اشاره شده بود.

بر مبنای گزارش 9to5Google، پیکسل‌ بوک جدید به احتمال زیاد پیکسل اسلیت نام گذاری می شود و در قالب یک تبلت تبدیل شونده مبتنی بر سیستم ‌عامل کروم با امکان متصل شدن به کیبورد جدای مجهز به نور پس ‌زمینه (مانند سری سرفیس پرو) به فروش خواهد رسید. این طور که مشخص است گوگل به دلیل عملکرد بهتر پیکسل اسلیت، یک نسخه از آن را با پردازنده ‌ی کبی‌ لیک اینتل رونمایی کند یا با قصد ارائه ‌ی عمر باتری بیشتر و بهبود روند قیمتی از پردازنده ‌ی کم‌ مصرف امبر لیک استفاده نماید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *