انتشار نسخه آزمایشی فیوژا برای اجرا در مرورگر

انتشار نسخه آزمایشی فیوژا برای اجرا در مرورگر

عرضه ی نسخه آزمایشی و تست فیوژا برای اجرا در مرورگر

کمپانی گوگل سیستم عامل ویژه فیوژا را برای اینکه کاربران بتوانند در مرورگرها آن را تست و امتحان نمایند آماده نموده است. این کمپانی سیستم عامل اختصاصی فیوژا را در فرمتی که بتواند در مرورگر قابلیت اجرایی داشته باشد و کاربران بتوانند آن را تست نمایند آماده نموده است که کلیه افرادی که قابلیت دسترسی به اینترنت را دارند می توانند آن را به راحتی امتحان نمایند.

آنطور که در نسخه ی آزمایشی این سیستم عامل دیده شده چیزی مابین اندروید و کروم او اس قرار دارد اما در واقعیت هیچ کدام از این دو نمی باشد و از کرنل دیگری نیز برای طراحی و تولید آن استفاده شده است. اندروید و کروم هر دو بر اساس لینوکس طراحی شده اند و این در حالی است که فیوژا یا به عبارت ساده تر فیوشه بر اساس مایکروکرنل که به وسیله گوگل و به نام ماجنتا می باشد طراحی شده است. در نهایت می توان گفت فیوژا سبک و ساده می باشد و بدون اینکه برای کار با آن به سخت افزار قدرتمندی نیاز باشد این قابلیت را دارد که کارهای زیادی را به راحتی انجام دهد.

با در نظر گرفتن نسخه ی آزمایشی این سیستم عامل اختصاصی فیوژا از نظر ظاهر با سایر محصولاتی که گوگل طراحی کرده است شباهت بسیار زیادی دارد؛ چرا که در خصوص این سیستم عامل از همان سیستم کارت هایی استفاده شده است که دارای طراحی متریال هستند. در نسخه آزمایشی فیوژا که برای مرورگر طراحی شده طراحی انیمیشن ها به خوبی صورت گرفته است اما برنامه ها و اپلیکیشن ها در این سیستم عامل دیده نمی شوند.

در این سیستم عامل دکمه ای دایره ای شکل طراحی شده که با استفاده از آن می توان به عقب بازگشت و همچون کروم او اس گوشه ی سمت چپ و پائین این سیستم عامل برای کلیک روی زمان در نظر گرفته شده است و این قابلیت را دارد که تنظیمات و منوی کاربری سیستم را نشان دهد. با کلیک بر روی آیکونی که در قسمت وسط صفحه ی اصلی وجود دارد می توان به همین قسمت راه پیدا کرد که البته باید خاطر نشان کنیم در آن هیچ بخشی به غیر از دکمه ی ساین اوت کارایی نداشته و عمل نمی نماید. در بخش بالایی این اپلیکیشن گوگل اسیستنت نیز دیده می شود که کاربران می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

این نخستین بار نیست که گوگل سیستم عاملی را طراحی کرده و در فرمتی که قابلیت آزمایش و تست داشته باشد به نمایش عموم در می آورد اما دفعه ی پیش آن را تنها به صورت یک اپلیکیشن که قابلیت بوت در خصوص کروم بوک گران قیمت را داشت در معرض نمایش کاربران قرار داده بود. در حال حاضر که این نسخه هنوز مشخص نیست به به صورت عمومی انتشار خواهد یافت یا خیر به وسیله تمام افراد قابلیت دسترسی دارد و می توان از آن برای اجرا در هر مرورگری استفاده کرد.

هنوز به طور قطعی مشخص نیست که این سیستم عامل تا چه زمانی در دسترس باشد به همین دلیل توصیه می کنیم علاقه مندان فرصت را غنیمت شمرده و به منابعی که این سیستم عامل را ارائه می دهند مراجعه کرده و آن را بر روی مرورگر خود اجرا نمایند و از قابلیت هایی که این سیستم عامل در اختیار آن ها قرار می دهد بهره مند گردند. این سیستم عامل جدید می تواند امکانات بسیاری را برای کاربران فراهم نماید و مسلما کاربران نیز برای کار با آن به هیچ مشکلی بر نخواهند خورد و می توانند به سادگی با آن کار کرده و از امکانات آن استفاده نمایند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *