اطلاعاتی از برخی موارد جالب در مورد گوگل

اطلاعاتی از برخی موارد جالب در مورد گوگل

موارد جالبی در مورد گوگل که اطلاعی از آن ندارید

بعید به نظر می آید که به فناوری و تکنولوژی علاقه مند باشید و روزی را بدون استفاده نمودن از موتور جستجوی گوگل سپری کرده باشید. نکته جالب توجه اینجاست که گوگل به قدری در بین کاربران کاربرد دارد که از آن با نام فعل خطاب می ‌شود.

گوگل که به تازگی بیست سالگی تأسیس خود را جشن می ‌گیرد به ‌عنوان یکی از مهم ترین موتور جستجوی فناوی محسوب می ‌شود، به همین خاطر در طول مدت بیست سال حضور گوگل در بین استفاده کنندگان از اینترنت موارد جالب توجهی هم در مورد آن انجام گرفته است در ادامه مطلب قصد داریم به این موارد اشاره کنیم، پس با ما همراه باشید.

۱. گوگل دیگر گوگل نیست!

گوگل از آن دسته از شرکت‌ هایی می باشد که همواره در حال پیشرفت بوده و به همین علت زیر گروه های بسیاری داشت. در نهایت رئیس این شرکت‌ ها با موانعی مواجه شده بود و به همین دلیل از مهر ماه سال ۲۰۱۵شاهد عوض شدن قالب گوگل بودیم و در حال حاضر کلیه زیر گروه ‌های گوگل در گروه های وسیع تری با عنوان مجموعه شرکت ‌های آلفابت مدیریت می ‌شوند.

۲. شوخی دروغ اول آوریل

به احتمال زیاد خیلی خوب اطلاع دارید که روز اول آوریل به روز دروغ معروف می باشد و مردم دروغ‌ های تعجب برانگیزی به هم می ‌گویند. گوگل هم علاقه بسیاری به سرکار گذاشتن طرفداران و کاربران خود در روز اول آوریل دارد و به همین خاطر برای دروغ اول آوریل در سال ۲۰۱۸ سرویس نقشه‌ های گوگل به بازی Ms. Pacman تبدیل شد.

گوگل از سال ۲۰۰۰ تا به حال دروغ‌ های تعجب برانگیزی را برای اولین روز آوریل کنار گذاشته است و جالب اینجاست که در آن سال از کاربران خود خواست که به یه مارپیچ به رنگ آبی و قرمز خیره شوند، گوگل ادعا کرده بود که افراد با تمرکز و نگاه کردن به این مارپیچ می توانند کلمه مورد نظر خود را در گوگل جستجو نمایند. بعد از کلیک کردن روی این مارپیچ گوگل به جای این که افراد را به صفحه جستجو راهنمایی کند یک صفحه را برای آن‌ ها به نمایش می گذاشت که در آن جمله دروغ اول آوریل نوشته شده بود!

۳. سرویس جیمیل به طور کاملاً اتفاقی درست شد

اگر با روند سیاست گوگل آشنا شده باشید باید به خوبی بدانید که این شرکت دقت بسیاری به بالا بردن سودآوری کارمندان خود دارد. به همین ترتیب گفته شده است که گوگل از کارمندان تقاضا کرده بود تا بیست درصد از وقت کار خود را به ایجاد خلاقیت اختصاص دهند. نتیجه این ایجاد خلاقیت ها پروژه ‌ای بود به نام جیمیل که این روزها خیلی از کاربران در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند.

در زمان شروع به کار جیمیل، گوگل در این سرویس مقدار یک گیگابابت فضا را در اختیار استفاده کنندگان قرار می داد. این مقدار حجمی حدود پانصد برابر بیشتر از حجمی که سرویس‌ های رقیب مثل هات ‌میل در اختیار کاربران خود قرار می دادند. در نتیجه این کار باعث شد تا جیمیل به آسانی توانست رقبا را پشت‌ سر بگذارد و به یکی از پرطرفدارترین برنامه های نامه ‌رسان دیجیتال تبدیل شود.

۴. گوگل در ابتدا با نام Backrub خطاب می ‌شد

دو دانشجوی دانشگاه استفورد به نام های سرگی برین و لری پیج بودند که موتور جستجوی خود را در سال ۱۹۹۶ به عنوان یک طرح دانشگاهی راه ‌اندازی نمودند. در همان ابتدا این دو جوان آینده دار اسم Backrub را بر روی موتور جستجوی خود گذاشتند.

در حدود یک سال بعد برین و پیج به این فکر افتادند که نام گوگل را برای موتور جستجوی خود انتخاب کنند تا این اسم نشانگر قدرت جستجوی این موتور باشد.

۵. نام گوگل در ‌واقع یک نام ریاضی است

در دنیای ریاضیات گوگل به معنای یک عدد یک و صد صفر جلوی آن است. این اسم حکایت از بی‌ نهایت بودن جستجوی گوگل در دنیای اینترنت دارد.

۶. اسم گوگل به فعل تبدیل شده است

در فرهنگ لغت اسم گوگل از لحاظ دستوری به ‌عنوان یک نام شناخته می شود ولی همان طور که همان اول هم اشاره نمودیم محبوبیت گوگل به‌ قدری شد که در حال حاضر اگر به فرهنگ ‌های لغت معروف مانندMerriam Webster  نگاهی بیندازید به این نتیجه خواهید رسید که گوگل از لحاظ دستوری در کنار اسم به‌ عنوان فعل هم شناخته می ‌شود.

با وجود این کاربران به جای این که اعلام کنند این عبارت را جستجو کن می ‌گویند این عبارت را گوگل کن.

۷. گوگل دقت خاصی به رسانه ‌ها دارد

تهیه‌ کنندگان فیلم های تلویزیونی اگر قصد دارند در مورد گوگل یا نمایش تجهیزات این شرکت برنامه ای را بسازند باید اجازه مستقیم گوگل را جهت ساخت برنامه بگیرند. از سوی دیگر گوگل حساسیت بالایی در رابطه با محتوای این برنامه ‌ها دارد و به آسانی حاضر نمی شود شبکه ‌های تلویزیونی در مورد گوگل بدون هماهنگی با این شرکت برنامه ای را بسازند.

۸. گوگل به ساخت فیلم ‌های سینمایی تمایل بیشتری نشان می‌ دهد

در سال ۲۰۱۳ این موتور جستجوی پر طرفدار با شرکت فاکس قرن بیستم برای تولید فیلم Internship قرارداد همکاری را امضاء کرد. در این فیلم که مضمون آن کمدی بود شاهد ایفای نقش هنرمندانی نظیر وینس وان و اون ویلسون بودیم. همکاری تجاری گوگل و فاکس قرن بیستم موجب شد در این فیلم گوگل به عنوان یکی از معتبرترین کمپانی ‌های دنیا برای کارمندان به نمایش در آید.

۹. گوگل دقت خاصی به خورد و خوراک کارمندان خود دارد

موردی که جالب است این است که گوگل بابت غذا از دستمزد کارمندان خود مبلغی را کسر نمی ‌کند و چیزی حدود ۳۰ سالن‌ غذاخوری برای کارمندان خود در Googleplex ایجاد نموده است. همه ی غذاهایی که در این سالن ‌ها پذیرایی می ‌شود کاملاً تازه می باشند و سلیقه کارمندانی که به غذاهای گوشتی بیشتر علاقه دارند و یا کسانی که به خخوراک های بدون گوشت علاقه دارند در این غذاها رعایت شده است.

۱۰. فضای سبز محیط اطراف گوگل توسط بزها هرس می ‌شود

امکان دارد با شنیدن این خبر بخندید ولی باید باور کنید که گوگل اعلام کرده است برای کوتاه نگه‌ داشتن چمن های فضای سبز محوطه شرکت خود از تعداد ۲۰۰ راس بز کمک خواهد گرفت. این بزها زمانی در حدود یک هفته در فضای سبز چرا خواهند کرد و علف‌ ها را بدون احتیاج به هیچ ابزار پیشرفته ‌ای هرس می‌ کنند.

۱۱. گزینه I’m Feeling Lucky دیگر در موتور جستجوی گوگل کار نمی‌ کند

گوگل چند سال قبل در کنار کلید جستجو کلید دیگری را هم با عنوان I’m Feeling Lucky جانمایی کرده بود. این گزینه در ‌اصل یک راهکار سریع و مفید برای جستجو به شمار می رفت و استفاده کنندگان را بدون در اختیار گذاشتن نتایج دیگر به نخستین صفحه ‌ای که محتوای کلمه کلیدی مورد نظر آن‌ ها هدایت می‌ کرد.

این طور بیان شده است که این گزینه در طول یک سال رقمی فراتر از صد میلیون دلار به گوگل ضرر وارد می آورده، در نهایت این گزینه تا به امروز برای تعدادی از کاربران نمایش داده می ‌شود ولی در آینده به قطع یقین از دسترس کلیه کاربران خارج خواهد شد.

۱۲. آدرس Gogle.com کاربران را به وب ‌سایت گوگل هدایت می ‌کند

برای افرادی که قصد دارند تا از این موتور جستجو استفاده کنند این احتمال خیلی وجود دارد که در هنگام نوشتن آدرس Google.com اشتباه نمایند، به همین دلیل گوگل یک سری از دامنه ‌هایی که به لحاظ نوشتاری شباهت‌ بسیاری با کلمه اصلی خود دارد را خریداری کرده است.

این باعث می شود که اگر کاربران به صورت اشتباه آدرس‌ های Gogle.com یا Gooogle.com را تایپ نمایند به صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل هدایت خواهند شد.

۱۳. هواپیمای بوئینگ مدیران ارشد شرکت گوگل در مقر ناسا نگه ‌داری می‌ شود

برین و پیج که پول آن ها به اندازه ای است که از پارو بالا می ‌رود، آن ها در سال ۲۰۰۷ یک هواپیمای بوئینگ ۲۰۰ – ۷۶۷ را خریداری کردند که در حال حاضر این هواپیما در یکی از مقرهای ناسا نگه ‌داری می‌ شود. فاصله این مقر با دفتر کار مدیران ارشد گوگل زیاد فاصله ندارد و در صورت لزوم در کم ترین زمان ممکن به هواپیمای شخصی خود دسترسی داشتند.

این مورد کاملاً مشخص است که نگهداری هواپیما در مقر ناسا برای مدیران گوگل ارزان تمام نخواهد شد و رقمی معادل ۱.۳ میلیون دلار در طول سال هزینه روی دست سرگی و برین می ‌گذاشت.

۱۴.  یاهو قصد داشت گوگل را به مبلغ ۳ میلیارد دلار خریداری کند

مدیران تراز اول یاهو در سال ۲۰۰۲مبلغ بسیار زیاد۳ میلیارد دلار را برای خرید گوگل پیشنهاد دادند. گوگل به هیچ عنوان این پیشنهاد را قبول نکرد و عنوان کرد که به کمتر از پنج میلیارد دلار راضی نخواهد شد. از آن سال تا به امروز زمان زیادی گذشته است و در حال حاضر گوگل رقمی بالاتر از۶۵۰میلیارد دلار ارزش دارد، این در شرایطی است که یاهو بر اساس برآوردهای انجام شده چیزی حدود ۴۸ میلیارد دلار قیمت گذاری شده است.

تلاش ما این بوده تا هر نکته جالبی که از گوگل می ‌دانیم را به شما منتقل کنیم، به شما پیشنهاد می ‌کنیم که چنانچه شما هم از طرفداران این غول بزرگ اینترنتی می باشید این اطلاعات جالب را با کسانی که نمی دانند به اشتراک بگذارید تا شاید شما هم عامل به وجو آمدن انگیزه و حتی موفقیت حتی یک نفر باشید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *