اصول طراحی پست های اینستاگرام

اصول طراحی پست های اینستاگرام

اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی بسیار جذابی است که بین کاربران محبوبیت بسیار زیادی دارد و اما کارکردن با آن نیز به تخصص زیادی در این زمینه احتیاج ندارند و به راحتی می توان در آن دیدئو و عکس ها را به اشتراک گذاشت. بسیاری از افراد می خواهند که تنها در اینستاگرام پست های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و اما عده دیگری نیز هستند که در این شبکه اجتماعی کسب و کاری خاصی به دنبال می کنند.  در ادامه به بررسی اصول طراحی پست اینستاگرام می پردازیم .

اصول طراحی پست اینستاگرام

بررسی اصول طراحی پست اینستاگرام

ممکن است برای حضور در اینستاگرام دلایل بسیار زیادی داشته باشید دلیل شرکت در این شبکه اجتماعی هرچه که باشد می توانید با استفاده از اصول زیر از آن استفاده بهتر و موثرتری داشته باشید.

استفاده از استوری

با استفاده از استوری های اینستاگرام می توانید با مخاطبان خود به شیوه ای دیگر در تعامل باشید . این قابلیت به کاربران کمک می کند تا بتوانند از پشت صحنه زندگی شما نیز تصویری را داشته باشند . هم چنین می توانید از از صفحات سایر کاربران نیز شالت بگیرید و این قابلیت در زمان چالش ها بسیار کاربردی است و می توانید در بسیاری از چالش ها شرکت کنید  و هم چنین از دنبال کننده های خود نیز بخواهید که در این چالش ها شرکت کنند و هشتک هایی که مورد علاقه شما است را نیز به کاربرند.

طراحی پست های اینستاگرام که دارای مفهوم انگیزشی اند

از جمله مجله هایی که در اینستاگرام بسیار موفق بوده است می توان به مجله foundr اشاره کرد. این مجله در ماه های ابتدایی حضورش در اینستاگرام به پست های اینستاگرام خود نقل قول هایی را افزوده است . هم چنین به پست های خود جمله های انگیزشی زیادی را نیز افزوده است که همین ها نیز باعث شده است تا مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

به آسانی و تنها با استفاده از ابزارهای تولید محتوای تعاملی می توان عکس ها و نوشته ها را با هم ترکیب کرد و پست های بسیار زیبایی را در اینستاگرام به جای گذاشت . استفاده از این ابزار از اصول طراحی پست اینستاگرام است . میزان اشتراک گذاری محتواهای تصویری بسیار بالا است به همین دلیل هم برای تبلیغ کسب و کارتان حتما برندتان را در آن بگنجانید . مجله یاد شده با استفاده از پیاده سازی این اصول طراحی پست اینستاگرام توانسته است بسیار محبوب واقع شود.

طرح سوال در طراحی پست های اینستاگرامی

از جمله اصول طراحی پست های اینستاگرامی این است که از پرسش و پاسخ در ویدئو ها ، عکس ها وکپشن استفاده شود زیرا همین موارد باعث  می شود تا مخاطب به دغدغه فکری وارد شود و برای وی چالش برانگیز باشد .

تگ کردن دوستان

یکی از اصول طراحی پست اینستاگرام که باعث می شود تا اشتراگ گذاری پست ها نیز بیش تر از قبل شود این است که مخاطبان دوستان خود را در پست های خود تگ کنند. در تگ کردن علامت @ نشان می دهد که پروفایل ها با هم در ارتباط اند. برای تگ کردن تنها کافی است تا نام دوست خود را بعد از علامت@ قرار دهید و دوست شما در پست موردنظر تگ خواهد شد . پس در زمانی که پست خود را طراحی می کنید توجه داشته باشید که محتوای پست برای کاربران جذابیت داشته باشد تا آن ها دوستان خود را پای پست ها تگ کنند و از این طریق پست شما بازدید های بیش تری خواهد داشت .

میخکوب کردن تصاویر روی عکس ها

از اصول طراحی پست اینستاگرام این است که باید حتما قدرت کپشن گذاری بالایی را در پست ها رعایت کنید این مورد از اصول در طراحی بازاریابی محتوا به شمار می رود و با استفاده از آن می توانید محتوایی را تولید کنید که ارزش بسیار بالایی داشته باشد .

توجه داشته باشید که در کپشن حتما دکمه فراخوان را قرار دهید تا مخاطبان به این که روی لینک بخش بیوگرافی کلیک کنند تاکید داشته باشند و به این طریق بازدیدهای سایت شما بسیار بیش تر شود . کپشنی که می نویسید بهتر است بسیار جذاب باشد و داستان عکس را بیان کند.

استفاده از زبان اموجی

توجه کنید منظور از اصول طراحی پست اینستاگرام تنها این نیست که از محتوای متنی ، ویدئویی و یا عکس ها استفاده کنید بلکه توجه داشته باشید و از قدرت اموجی و شکلک ها نیز استفاده کنید و به این طریق می توانیداحساسات و عواطف خود را به مخاطبان انتقال دهید.

استفاده از هشتک  های قطب نمای اکتشاف

وقتی که می خواهید پستی را به صورت حرفه ای در اینستاگرام طراحی کنید لازم است تا با توجه به برندی که در شبکه اجتماعی دارید هشتک هایی که با کسب و کار شما متناسب است را نیز بشناسید و آن ها را شناسایی کنید . هشتک ها روش هایی هستند که باعث می شود تا کاربران مسائل مرتبط و مورد علاقه خود را در اینستاگرام جست و جو کنند و برای این که کاربران بتوانند سریع تر به محتوای موردنظر خود برسند کاربرد دارد . در این زمینه بهتر از ابتدا به بررسی رقبای خود بپردازید و نگاه کنید که از چه هشتک هایی برای پست های خود استفاده می کنند . البته توجه به این نکته نیز بسیار ضروری است که برای طراحی حرف ای لازمنیست تا حتما از هشتک های زیادی در طراحی پست های خود استفاده کنید و همه صفحه را از هشتک های بی معنی و غیر مرتبط  پر کنید . البته از اصول طراحی پست اینستاگرام این است که بهتر است در درون کپشن خود هشتک ها را قرار ندهید وبرای قرار دادن آن ها از کامنت ها استفاده کنید .

استفاده از ویدئو ها

ویدئو هایی که محتوای بسیار جذابی دارند و یا کلیپ های خنده دارد بازدیدهای بسیاری دارند و میزان اشتراک گذاری آن ها نیز بالاتر است . برای مثال پست های ویدئویی که برند ردبول داشته است توانسته است لایک ها بسیار زیادی داشته باشد و این نشان می دهد که اصول طراحی پست اینستاگرامی این است که از پست های ویدئویی در صفحه خود غافل نشوید و ویدئوهایی را به کاربران عرضه کنید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *