از اصول باز طراحی سایت چه می دانید ؟

از اصول باز طراحی سایت چه می دانید ؟

بسیاری از زمان ها هست که شما از خیابان عبور می کنید و ویترین مغازه ای را نگاه می کنید و با این که چیزی از آن مغازه نیاز ندارید جذب ویترین آن می شوید و راه خود را به داخل این مغازه کج می کنید . صاحب مغازه می تواند با استفاده از ترکیب رنگ ها به صورت حرفه ای ویترین مغازه را هماهنگ کند . همین هماهنگی باعث می شود تا کنجکاوی شما تحریک شده و به مغازه وارد می شوید . در این مطلب به بررسی باز طراحی سایت می پردازیم.

درکسب و کارهای اینترنتی ظاهری که سایت شما دارد حکم همان ویترین را دارد . اجناسی که در فروشگاه وجود دارد نیز در این جا همان محتوای سایت موردنظر است. در اینترنت وقتی کاربر وارد سایت می شود در ابتدا ظاهر سایت شما باعث می شود تا در فرد حس تازگی را به وجود آورد . همین احساس باعث می شود تا به بخش های دیگر سایت برود . در بخش بعدی قسمت های بعدی سایت مانند محتوای سایت ، دسته بندی و منو و غیره نیز اهمیت پیدا می کند. همین ها باعث می شود تا کاربر بتواند نیاز خود را رفع کند.

باز طراحی سایت

چرا به باز طراحی سایت نیاز است ؟

در قدم اول باید بدانید که چرا به بازطراحی نیاز دارید و برای این چرای خود دلیل قانعه کننده ای داشته باشید این باعث می شود تا احتمال موفقیت شما بیش تر شود . همین باعث می شود تا اشتباهات شما کم تر شود و سایتی را بسیار بهتر و با کاربرد بیش تر داشته باشید . بازطراحی سایت کار ساده ای نخواهد بود از همان لحظه ای که این تصمیم را می گیرد که سایت خود را از نو طراحی کنید باید عواملی مانند هویت ، نیازی که کاربر دارد و سئو سایت را درنظربگیرید .  بنابراین اگر دلیل قانع کننده ای داشته باشید این اولین قدم برای این موضوع است که سایت را بازطراحی کنید .

دلایلی برای باز طراحی سایت

1-داستان برند مردنظر به خوبی به کاربر انتقال نمی یابد : ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید که آیا سایت شما می تواند به خوبی داستان خود را به کاربران انتقال دهد . یا به عبارتی دیگر وقتی کاربری وارد سایت شما می شود آیا متوجه این موضوع خواهد شد که سایت شما در مقابل دیگر سایت ها برتری دارد و یا خیر.

اگر پاسخ این سوال خیر باشد یعنی سایت شما نقطه ظعفی به نام لحن برند دارد . از مهم ترین ویژگی هایی که یک سایت موفق باید داشته باشد لحن برند است .

یکی از شرکت هایی که در زمینه نرم افزارهای مدیریت پروژه کارهای بسیاری را انجام داده است شرکت آسانا است . این شرکت از جمله شرکت های بسیار خوبی است که در زمینه تاثیرات باز طراحی سایت و انتقال دادن هویت سایت به کاربر مثال زدنی است .

2-سردرگمی کاربران در سایت شما : زمانی که سایتی را با ویرایش های مختلف طراحی می کنید باید خودتان را به جای کاربران قرار دهید با این کار مسلما می فهمید که در این سایت به چه چیزهایی نیاز است . از جمله عواملی که در تجربه کاربری بسیار موثرند عبارتند از دسترسی به همه قسمت های سایت ، دسته بندی های مناسب ، شفافیت و سادگی است .

برای این که این موضوع را بهتر درک کنید به این مثال توجه کنید . فرض کنید کاربری در صفحه خرید موبایل است و بعد از آن بخواهید لوازم جانبی موبایل و یا قاب گوشی بخرید . برای ورود به این صفحات راه های زیادی وجود دارد که عبارتند از :

می توانید به صفحه اول برگردید و به جای این که خرید گوشی را انتخاب کنید خرید لوازم جانبی را انتخاب کنید .

کاربر می تواند از منوی کشویی که در بالای صفحه قرار دارد استفاده کند و وارد بخش لوازم جانبی شود .

راه سوم این است که می تواند کلمه موردنظر خود را جست و جو کند و درنهایت به نتیجه ای که مدنظرش بوده است می رسد.

3-فاصله گرفتن از استانداردهای روز طراحی سایت : تکنولوژی های بسیار زیادی در زمینه طراحی سایت در حال رشد کردن اند حتی ممکن است کاربران الان چیزی را دوست داشته باشند و اما بعدها دیگر برای آن ها جذابیت قبل را نداشته باشد. دلیل این امر هم این است که سلیقه کاربران در گذر زمان تغییر می کند.

طراحی کردن قالب های صفحه ها و هم چنین شیوده نشان دادن عکس ها به روش های خاصی در فضای وب گسترده شده است و طراحان وب از آن ها استفاده می کنند. اگر سایت شما بر پایه پلتفرم های بسیار قدیمی است بهتر است براساس روش های جدید به باز طراحی سایت بپردازید. عمر مفیدی که هر سایت اینترنتی دارد دو سال است و بعد از آن نیاز است تا به باز طراحی سایت بپردازیم.

4-سایت نمایش درستی را در موبایل ندارد :گوشی ها و تبلت ها راه بسیار جدیدی را برای ورود به اینترنت به ما نشان داده اند. سایت ها برای این طراحی شده است که در صفحه مانیتور نمایش داده شود ودیدن آن ها در صفحه های موبایل چون صفحه نمایش بسیار کوچکی دارد بسیار سخت بوده است .

پس باید طراحی سایت به صورت ریسپانسیو صورت گیرد یعنی سایت بتواند در ابزارهای بسیار زیادی نمایش داده شود وبرای مثال بتواند در گوشی های موبایل نیز مورد استفاده قرار گیرد. زیرا امروزه برای وصل شدن به اینترنت از موبایل ها به وفور استفاده می شود . در باز طراحی سایت باید حتما این ویژگی را نیز بگنجانید.

5-پایین بودن نرخ تبدیل مشتری : به صورت کلی هر سایتی دو هدف دارد اول این که مردم با سرویس و یا محصول شما آشنا شوند و دوم این که برای محصولی مشتری های بیشتری پیدا شود . با توحه به همین هدف ها برای بازطراحی سایت اقدام می کنید .

منظور از نرخ تبدیل این است که وقتی کاربری به سایت شما وارد شود او همان کاری را انجام دهد که  شما از وی می خواهید . برای هر سایتی این هدف ها ممکن است متفاوت باشد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *