اشنایی با مک بوک و مشخصات ان ها

اشنایی با مک بوک و مشخصات ان ها

مک بوک ها نوعی لپ تاپ از لپ تاپ های شرکت اپل است . مک بوکها برای اولین بار در سال 2005 وارد بازار شده اند و پس از ان مودر استقبال عده زیادی از مردم قرار گرفته اند.مک بوک ها ویژگی های خاصی دارند که برای کاربران جذابیت های خاصی دارند.

مک بوکها بسیار باریک تر از لپ تاپ ها تولید می شوند.مدل های جدیدی از مک بوکها به تازگی ارائه شده و وارد بازار شده اند.مک بوک ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی ان ها می پردازیم.

مک بوک

معرفی انواع مک بوک

اگر می خواهید لپ تاپ قدمی خود را عوض کنید می توانید ان را با یکی از مدل های مک بوک،مک بوک پرو و مک بوک ایر جایگزین کنید.هرکدام از این مک بوک ها ویژگی های خاص خود را دارند که می توانید با استفاده از همین ویژگی های منحصر به فرد ان ها  را براساس نیازتان انتخاب کنید.

این مک بوکها در اندازه ، کارایی ،وزن و قدرت با هم متفاوت اند.قیمت ان ها نیز براساس داشتن همین ویژگی های متفاوت است.در این جا به بررسی هریک از انواع مک بوکها می پردازیم.

مک بوک ایر

از این مک بوک به عنوان سبک ترین لپ تاپ اپل یاد می شود. مک بوکهای ایر در دو مدل 11 اینچی و 13 اینچی عرضه می شود .در بین این دو مدل نیز مک بوک 11 اینچی با قیمت 899 دلار قیمت کم تری را نسبت به سایرین دارد.مدل 13 اینچی قیمت بالاتری دارد و قیمت ان 100 دلار از مدل 11 اینچی بیش تر است .

هر دو این نسخه ها از یک پردازنده ای با قدرت 1.6 گیگاهرتز بهره می برند.در مورد حافظه های این نوع مک بوکها نیز باید بگوییم از حافظه رم 4 گیگا بایتی و حافظه   SSD 128 گیگا بایتی بهره می برد.سرعت SSD از سایر رابط های سریال که در نسخه های قبلی به کار می رفته است، بیش تر است زیرا با استفاده از PCI Express کار می کند.

توجه داشته باشید اگر یک مک بوک ایر را با ویژگی های خاصی مانند حافظه بیش تر و یا رم سریع تر سفارش دهید بعدها دیگر نمی توانید پردازنده و یا حافظه رم را تغییر دهید. تنها چیزی که شاید بعد از خرید بتوانید به سختی ان را تغییر دهید همین حافظه ذخیره سازی است.برای این تغییر یا باید خودتان دست به کار شوید و لپ تاپ را از هم جدا کنید و یا می توانید از فرد متخصص در این باره مشورت بگیرید.

یکی از مهم ترین نکته هایی را که در خرید لپ تاپ باید به ان دقت کنید میزان شارژ شدن ان است.مک بوک ایر 11 اینچی می تواند 9 ساعت تمام برای شما بدون نیاز به شارژ کار کند.البته اگر با ان فیلم تماشا کنید این میزان یک ساعت کم تر خواهد شد.

مدل 13 اینچی این مک بوک می تواند 12 ساعت را بدون شارژ کار کند دلیل این مدت زمان طولانی به توان بیشتر ان برمی گردد.

مک بوکهای ایر وزن بسیار کمی دارد و شاید فکر کنید ویژگی های ضعیفی دارد اما در زمان کارکردن با ان متوجه خواهید شد که از چه ویژگی های جالب و خوبی برخوردار است.اگر از ان دسته کسانی هستید که فیلم های زیادی می بینید و به وب گردی می پردازید مک بوک های ایر برای شما بسیار مناسب خواهد بود.البته ممکن است در میزان حافظه ان به مشکل بخورید که می توانید از هارد دیسک های اکسترنال استفاده کنید.

مک بوک پرو

مک بوک های پرو جدید از صفحه نمایش رتینا پشتیبانی می کنند.مک بوک های پرو از پردازنده دو هسته ای گیگاهرتزی Core i5 مجهز شده است .مک بوک های پرو مجهز به 8 گیگا  بایت رم است و حافظه SSD ان نیز برابر 128 گیگا بایت است.مک بوک هایی که از نمایشگر رتینا برخوردارند از هاردها و سی دی درایوهای معمولی که در مک بوک های 13 اینچی که نمایشگرهای رتینا ندارند ،یافت نمی شود برخوردار نیستند.دلیل نازک بودن و سبک بودن مک بوک های پرو نیز همین است.

کسانی که می خواهند صفحه نمایش بزرگتری داشته باشند و نیاز به قدرت پردازش بیشتری دارد می توانند از مک بوک های رتینا 15 اینچی استفاده کنند.این مک بوک از پردازنده ی 2.2 گیگا هرتزی چهار هسته ای برخوردارند.این دستگاه دارای 16 گیگا بایت رم و فضای ذخیره سازی SSD ،256 گیگا بایتی برخوردارند.کارت گرافیک استفاده شده در این دستگاه نیز از نوع حرفه ای Iris اینتل است.

از ویژگی های بسیار خوب این مک بوک ها همان صفحه نمایش رتینا ان است .قیمت مک بوک ها برابر 1999 دلار است.نسخه ای قوی تر از این مدل هم تولید شده است.مدل قوی تر این مک بوکها دارای پردازنده 2.5 گیگا هرتزی Core i7 با چهار هسته است.کارت گرافیک این دستگاه نیز از نوع Nvidia GeForce GT 750 است.قیمت این مدل 2499 دلار است.اگر بخواهیم از بین مک بوکهای اپل ،یکی را انتخاب کینم که بازدهی سخت افزاری ان بالاتر باشد می توان از این نوت بوک ها نام برد.

اگر شما بخواهید مک بوکی را سفارش دهید که ویژگی های خاصی را برای مثال پردازشگر قوی تر و یا سرعت بالاتری داشته باشد می توانید ان را بنا به سلیقه خود سفارش دهید.

مک بوک پرو 13 اینچی نسبت به سایر نمونه ها وزن کم تری دارد .اگر به دنبال لپ تاپی برای انجام کارت های گرافیکی زیاد خود هستید می توانید این مدل را انتخاب کنید.

مزایای مک بوک

1-مک بوکها قابلیت های سخت افزاری خاصی دارند.از جمله این ویژگی های سخت افزاری می توان به پردازنده Intel Core i5 اینتل، 128 گیگا بایت حافظه داخلی و 4 گیگا بایت حافظه رم است.نمونه 13 اینچی ان به 128 گیگا بایت حافظه داخلی و 8 گیگا بایت رم است.

2-مک بوکها را می توان به راحتی جابه جا کرد.مک بوکها نوعی از نازک ترین و سبک ترین لپ تاپ هاست.مدل 11 اینچی این مک بوکها ضخامتی برابر 0.11 و مدل 13 اینچی ان ضخامتی را برابر 0.68 است.

3-این دستگاه ها حافظه داخلی ثابت و بالایی دارند.مک بوکهای ایر دارای حافظه برابر 128 گیگا بایت است.این حافظه مسلما برای کاربر این قابلیت را ایجاد می کند تا بتوانند داده های زیادی را در ان ذخیره کنند.

4-از ویژگی های مهم این دستگاه امنیت بالای ان در برابر بدافزار ها و سایر ویروس ها است. این ویژگی باعث می شود تا مک بوکها بتوانند به رقیبی سرسخت برای سایرین تبدیل شوند.

5-مک بوک این قابلیت را دارد تا سیستم عامل ان را بتوان بهینه سازی کرد.برای مثال کاربر می تواند لپ تاپ خود را به گونه ای تنظیم کند که به بهترین شکل بتواند از سیستم عامل مک او اس استفاده کند.

6-شرکت تولید کننده مک بوکها اپل است و قطعات ان را نیز خود اپل تولید می کند.پس مسلما بسیار بهتر از سایر لپ تاپ ها خواهد بود که هرکدام از قطعات ان را یکی از شرکت ها تولید می کند.

7-کسانی که از لپ تاپ های مک بوک استفاده می کنند معمولا از سایر محصولات اپل مثل گوشی های ایفون و تبلت های ایپد ان نیز استفاده می کنند و به راحتی می توانند اطلاعات خود را در این میان بین دستگاه ها منتقل کند.

8-این دستگاه امکان دریافت و نصب اپلیکیشن ها را دارد.شرکت اپل تمامی برنامه هایی را که کاربر در رایانه خود نیاز دارد را ارتقا داده است و کار کاربر را بسیار راحت کرده است.

9-مک بوکها عمر باتری زیادی دارند و هم چنین میزان زمانی که شارژ نگه می دارد نیز زیاد است.

معایب مک بوک

1-سیستم عامل مک بوکها ویندوز نیست پس نمی تواند بسیاری از برنامه های ویندوز رادر ان نصب کرد. پس فرد محدودیت هایی را در نصب برنامه ها دارد.

2-مک بوک هنوز از نمایشگرهای قدیمی استفاده می کند .صفحه نمایشگرهای قدیمی همان ال سی دی ها هستند که میزان وضوح ان از سایر نمایشگرها بسیار پایین تر است.

3-در مک بوکها نمی توان حافظه داخلی را ارتقا داد و این حافظه ثابت است.این ویژگی از نظر عده زیادی جز معایب ان محسوب می شود.

4-مک بوکها فواید زیادی دارند اما هیمن فواید باعث شده است تا قیمت های نسبتا بالایی داشته باشند و این همان ویژگی است که باعث می شود دیگران نتوانند ان را خریداری کنند.

چگونه می توان مک بوک ها را ارتقا داد؟

این دستگاه را در دو قسمت می توان ارتقا داد.یکی از این قسمت ها هارد و دیگری رم است.اگر سرعت مک بوک شما کم شده است احتمالا باید رم دستگاه خود را تعویض کنید.تعویض رم با یک رم بالاتر باعث می شود تا سرعت و کارایی سیستم شما بالاتر برود.

رم را می توانید با توجه به فعالیت هایی که با مک بوک انجام می دهید  در واقع براساس نیاز خود خریداری کنید.

امروزه همه هارد دیسک های مک بوک چه مدل 13 اینچی و چه مدل 15 اینچی از نوع ذخیره سازی حالت جامد به نام SSD است.مک بوکهای قدیمی خود را می توانید ارتقا دهید این کار را می توانید با استفاده از یک HDD که حجم بیش تری دارد و یا یک HHD که سریع تر است استفاده کنید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *