اس ام اس و تولد25 سالگی آن

اس ام اس و تولد25 سالگی آن

اس ام اس و تولد25 سالگی آن

یکی از راه های بسیار سریع و ارزانی که در دسترس افراد می باشد و موجب می شود افراد با یکدیگر به شکل راحت تری ارتباط برقرار نمایند اس ام اس است. بریتانیا یکی از بزرگ ترین کاربران این برنامه می باشد و هر ساله در این کشور بالغ بر نود و پنج میلیارد پیامک از سوی افراد برای یکدیگر ارسال می شود. بیست و پنج سال پیش برای اولین بار پیامکی ارسال شد که متنی بسیار ساده را با خود به همراه داشت. متنی که در پیامک نوشته شده بود از این قرار بود: کریسمس مبارک.

اس ام اس

اس ام اس

اگر می گوئیم پیامک تعجب نکنید چراکه این واژه ترجمه شده راحت اس ام اس است تا افراد بسیاری بتوانند آن را راحت تر تلفظ کنند. فردی که25 سال پیش اقدام به ارسال اس ام اس نمود نیل پاپورث نام داشت و از محبوبیتی که این کار او پیدا می کرد هیچ اطلاعی نداشت و نمی دانست این کار او چقدر می تواند در بین افراد دوست داشته شود. در سال هایی که پاپورث به دنبال راهی آسان تر برای ارسال اس ام اس بود مردم تنها از طریق کامپیوترهای خود می توانستند این کار را انجام دهند و گوشی هایی که به همراه افراد بود تنها قادر بودند تا اس ام اس ها را دریافت نمایند اما برای ارسال آن ها هیچ کاری نمی توانستند انجام دهند.

همانگونه که مطلع هستید اس ام اس ریشه ای انگلیسی دارد اما باید این نکته را نیز بیان کنیم که مردم آمریکا زمان بسیار زیادی را صرف کردند تا بتوانند از خدماتی که اس ام اس در اختیار آن ها می گذاشت استفاده نمایند. یکی از مهمترین عواملی که موجب شد مردم امریکا دیرتر به سراغ اس ام اس بروند این بود که مسولان مخابراتی این کشور برای اینکه بتوانند خدمات ارسال پیامک را در اختیار مردم قرار بدهند هزینه های بسیار زیادی را از آن ها دریافت می کردند.

اس ام اس

اس ام اس

از نظر الیزابت بروتون پیامک توانسته به عنوان یک پیشرفت بسیار مهم در تاریخ گوشی های همراه به شمار بیاید. در حال حاضر در خصوص گوشی های هوشمند برنامه های فراوانی نصب شده است که باعث می شود این گوشی ها بسیار مدرن تر از گذشته باشند اما اس ام اس را می توان قدمی مهم و کاربردی در زمینه دست یابی به گوشی های دیجیتالی دانست.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *