اسپیکر و ربات هوشمند بایدو معرفی گردید

اسپیکر و ربات هوشمند بایدو معرفی گردید

اسپیکر و ربات هوشمند بایدو معرفی گردید

کمپانی چینی بایدو به تازگی سه محصول جدید خود را که از خانواده Raven می باشد را معرفی کرده است. این محصولات شامل یک اسپیکر هوشمند بوده و دو ربات خانگی را شامل می باشد. اسپیکر هوشمند بایدو قابلیت رقابت با اسپیکر های اکوی آمازون را دارند.
تمامی محصولات هوشمندی که به وسیله بایدو معرفی شده اند نام راون را بر روی خود دارند. دفتر مکزی این کمپانی در شهر پکن قرار دارد و هرسه محصول هوشمد طی کنفرانسی که با نام Baidu world برگزار شده بود رونمایی شدند. کمپانی چینی بایدو در خصوص تمام این محصولات جدید خود از تکنولوژی هوش مصنوعی ستفاده کرده است.
اسپیکرهای هوشمندی که بایدو با نام Raven H معرفی کرده است یک تولید کاملا منحصر بفرد است که دارای ریموت کنترل ال ای دی می باشد که می تواند از دستگاه جدا شود. این ریموت کنترل می تواند جدا از اسپیکر برا یکنترل دیگر محصولات راون نیز کاربرد داشته باشد. کمپانی بایدو تاریخ عرضه اسپیکرهای هوشمند خود را ماه دسامبر اعلام کرده و در خصوص این هوش مصنوعی جدید قیمت256 دلار را در نظر گرفته است.
کمپانی ای که ساخت محصولات بایدو را بر عهده دارد شرکت راون تک می باشد که در فوریه گذشته به عنوان زیر مجموعه بایدو درآمده و از سوی کمپانی بایدو خریداری شد.این شرکت با مشارکت کمپانی الکترونیکی سوئدی با نام تینیج انجینرینگ توانسته اسپیکر های جدید بایدو را طراحی و تولید نماید.
این اسپیکرها همچون اسپیکرهای اکو آمازون، اپل هوم پاد و همچنین گوگل هوم باعث می شوند تا کاربران آن ها این امکان را داشته باشند که بر اساس صدای خود جستجوی صوتی را آغاز نمایند، به موزیک گوش دهند و یا حتی اقدام به کرایه تاکسی نمایند.
در مورد اسپیکر های هوشمند شما می توانید برندهای مختلفی را ببینید که هرکدام محصولی را با امکانات ویژه ای در اختیار مشتریان قرار داده اند اما در این بین کمپانی آمازون توانسته شصت و هشت درصد از بازار های جهانی را برای خود کسب کند و در این بازار ها یکه تاز باشد. به همین دلیل است که برخی معتقدند بازار اسپیکر های هوشمند در دسترس آمازون بوده و بیشترین اسپیکرهای هوشمندی که به فروش خواهند رسید مجهز به دستیار صوتی الکسا هستند.
چنگ لیو که به عنوان مدیر کل حال حاضر قسمت سخت افزاری هوشمند بایدو شناخته می شود و موسس راون تک نیز می باشد در خصوص اسپیکرهای جدید بایدو اعلام کرده : از آنجایی که سالیان درازی است انسان با ماشین تعامل مستقیم دارد کمپانی راون تک تصمیم گرفته دنیایی را به وجود بیاورد که تعامل میان انسان و ماشین در آن بدون هرگونه عیب و نقصی باشد.

اسپیکر

اسپیکر

طبق گفته چنگ لیو اسپیکر راون اچ دارای تکنولوژی تشخیص صدای بسیار پیشرفته ای است که از آن به نام DuerOs نام برده می شود. این فناوری باعث می شود اسپیکر شما سطح درک بسیار بالایی داشته باشد که تا کنون نمونه آن را در هیچ کجای دیگر ندیده اید. در طراحی این اسپیکر هوشمند انعطاف بالایی به کار رفته است که باعث می شود که کاربر در محل کار خود و یا در خانه حرکت نماید و به صورت همزمان از راون اچ خود و دنیای شخصی ای که دارد استفاده نموده و به آن اتصال پیدا کند.
ربات Raven R در مورد ربات جدیدی که به وسیله کمپانی بایدو معرفی شده و نام راون آر را دارد باید بگوئیم یک ربات خودکار است که دارای هوش عاطفی نیز می باشد. در طراحی این ربات از شش مفصل استفاده شده است که شباهت بسیاری به انسان دارد. مفصل های به کار رفته در طراحی این ربات موجب می شود قابلیت اجرای دستوراتی را که کاربر به او می دهد را داشته باشد. این ربات قادر است تجربه کاربری را با هوش عاطفی خود ارتقا دهد که یکی از مزیت های آن به شمار می رود.

ربات خانگی Raven Q

در مورد ربات دومی که بایدو معرفی کرده باید بگوئیم نام این ربات راون کیو می باشد و به عنوان یک ربات خانگی شناخته می شود که البته هنوز در مراحل طرح مفهومی می باشد. طبق ادعای بایدو زمانی که ربات راون کیو کامل شود می تواند از فناوری پیدا کردن مسیر به صورت لحظه ای، داشتن بینایی کامپیوتر و همچنین پردازش زبان طبیعی استفاده نماید که باعث می شود به عنوان یک ربات خانگی هوشمند و پرکاربرد مورد استفاده قرار بگیرد.
کمپانی بایدو در مورد قیمت و تاریخ فروش دو ربات جدید خود هنوز تاریخ و قیمت دقیقی را اعلام نکرده است. چنگ لیو در خصوص این ربات می گوید: تمام محصولاتی که به تازگی از سوی بایدو تولید شده اند و تحت نام راون شناخته می شوند مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی می باشند که می توانند در موارد بسیاری کاربرد خود را نشان بدهند. به عقیده لیو این اسپیکرهای هوشمند و ربات های بایدو با وجود کوچک بودن می توانند نقش مهم و موثری در زندگی افراد داشته و باعث شوند آن ها تجربه جالبی از استفاده هوش مصنوعی داشته باشند که آن را فقط در فیلم های تخیلی دیده اند و هیچ وقت امکان استفاده از آن ها را نداشته اند

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *