استفاده از قابلیت Intelligent Scan در کهکشانی های سامسونگ

استفاده از قابلیت Intelligent Scan در کهکشانی های سامسونگ

استفاده از قابلیت Intelligent Scan در کهکشانی های سامسونگ

سامسونگ برای اینکه بتواند در خصوص پرچمداران جدید خود احراز هویت را به بهترین شکل و با امنیت بالایی انجام دهد تصمیم گرفته اسکنر عنبیه و قابلیت تشخیص چهره را با یکدیگر ادغام کرده و مورد استفاده قرار دهد. با توجه به اینکه زمان بسیار کمی تا رونمایی رسمی از کهکشانی های جدید سامسونگ باقی مانده است احتمالات بسیاری در خصوص این دو گوشی هوشمند مطرح می شوند و هر روزه تعداد این احتمالات افزایش بسیار زیادی پیدا می کند. پس از اینکه تصاویر رندر این دو گوشی هوشمند منتشر شد افراد و تحلیلگران بسیاری در خصوص این دو گوشی هوشمند احتمالات و گمانه زنی های بسیاری را مطرح کرده اند که موجب می شود تا این دو گوشی هوشمند معرفی نشده طرفداران بسیاری را برای خود داشته باشند.

زمانی که بررسی های لازم در خصوص فبلت گلکسی نوت8 انجام شد محققین توانستند به قابلیتی به نام Intelligent Scan در مورد این گوشی هوشمند سامسونگ پی ببرند که البته در خصوص پرچمدارانی که در سال گذشته میلادی از سوی این کمپانی ارائه شده است وجود ندارد. این مساله موجب شده تا احتمالات بسیاری به وجود بیاید که گلکسی اس9 و نسخه پلاس آن دارای این قابلیت خواهند بود. علاوه بر این ویدئوی گرافیکی از سوی انجمن XDA منتشر شده است که چگونگی کارکرد قابلیت Intelligent Scan را به خوبی نشان می دهد و کاربران محصولات سامسونگ می توانند آشنایی بیشتری از نحوه عملکرد این ویژگی داشته باشند.

البته ناگفته نماند در ویدئویی که منتشر شده است عنوان شده این ویژگی در شرایط نوری ممختلفی قابلیت کارکردن را دارد و هیچ اهمیتی ندارد که از این قابلیتی که در کهکشانی های جدید سامسونگ در نظر گرفته شده است در نور روز استفاده کنید و یا محیطی تاریک را برای عملکرد آن در نظر بگیرید تا بتوانید از آن برای احراز هویت استفاده نمائید. این ویژگی قادر است اسکنر عنبیه و سیستم تشخیص چهره را با یکدیگر ادغام نماید تا بتواند در شرایط نوری مختلفی که وجود دارد تشخیص هویت فرد را به بهترین وحالت و با امنیت بسیار زیاد انجام دهد.

هنوز سامسونگ اعلام نکرده است که این قابلیت به عنوان یک ویژگی مستقل به کار برده خواهد شد تا احراز هویت افراد را به صورت کامل انجام دهد و یا باید آن را به عنوان یک به روزرسانی در مورد اسکنر عنبیه محسوب کرد. این قابلیت به کاربران کمک می کند تا با امنیت بالاتری از اطلاعاتی که در حافظه گوشی خود دارند محافظت نمایند و این قابلیت موجب می شود افراد دیگر به راحتی به اطلاعات موجود در حافظه گوشی دسترسی پیدا نکنند.

پیش از این در مورد پرچم داران جدید سامسونگ عنوان شده بود که مجهز به حسگر سه بعدی خواهند بود و حالا احتمال آن وجود دارد که ویژگی اسکن هوشمند که در گوشی های جدید سامسونگ وجود دارد وابستگی بسیاری به پیشرفت های سخت افزاری داشته باشند. علیرغم اینکه پرچمداران و گوشی های هوشمندی که سامسونگ در سال2017 و سال جاری میلادی عرضه کرده است به سیستم تشخیص عنبیه مجهز می باشند و این مساله یک قابلیت متمایز کننده این گوشی های هوشمند در مقایسه با دیگر پرچمدارانی که به وسیله کمپانی های دیگر عرضه شده اند می باشد اما از آنجا که سامسونگ از API مخصوصی استفاده کرده است اپلیکیشن ها و برنامه های محدودی هستند که می توانند این قابلیت را پشتیبانی نمایند.

سیستم احراز اثرانگشتی که وجود دارد نیز به API سیستم عامل اندروید مرتبط است و این مساله موجب می شود برنامه هایی که بر اساس اندروید کارایی دارند بتوانند از این سیستم پشتیبانی نمایند. با توجه به اطلاعاتی که منتشر شده است سامسونگ اعلام کرده در روز25 فوریه سال جاری می خواهد پرچم داران جدید خود را معرفی کرده و کمی پس از آن نیز این محصول جدید را راهی بازار کند. در این میان کمپانی های ال جی و هواوی نیز هنوز خبری مبنی بر رقابت با سامسومگ کره ای را در کنگره جهانی موبایل اعلام نکرده اند و پرچم داران خود را در زمان دیگری به صورت رسمی معرفی خواهند کرد.

سامسونگ در خصوص گلکسی اس9 از حافظه رم به میزان4 گیگا بایت استفاده کرده است اما نسخه پلاس این گوشی هوشمند دارای حافظه رم6 گیگابایتی می باشد. کاربرانی که به گلکسی اس9 علاقه مند هستند می توانند این گوشی را با صفحه نمایش5.8 اینچی در دو مدل64 و128 گیگابایت حافظه تهیه نمایند اما نسخه پلاس این گوشی دارای صفحه نمایش6.2 اینچی می باشد که مدل پایه آن با حافظه ای به میزان64 گیگابابیت وارد بازار خواهد شد.

گوشی گلکسی اس9 پلاس دارای تنوع مدلی بیشتری می باشد که دو نسخه دیگر از این گوشی هوشمند دارای128 و256 گیگابایت حافظه هستند و با این میزان حافظه در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. البته احتمالات دیگری نیز در مورد گلکسی اس9 پلاس مطرح شده است که نشان می دهد مدل رده بالای این گوشی دارای512 گیگابایت حافظه داخلی می باشد. البته ناگفته نماند سامسونگ در حال حاضر موفق به تولید حافظه های داخلی512 گیگابایتی شده است و انتظار می رود در طراحی پرچم داران جدید خود از این میزان حافظه داخلی نیز استفاده کرده باشد.

دو گوشی جدید سامسنوگ تفاوت بسیار زیادی با نسل های پیش از خود دارند که احتمالات بسیاری نیز در خصوص آن ها مطرح شده است. برخی از احتمالات عنوان می کنند که این کمپانی در خصوص گلکسی اس9 پلاس از دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد. الببته ناگفته نماند در صورتی که این گوشی با دوربین دگانه عرضه شود نباید چندان تعجب کرد چراکه پیش تر نیز سامسونگ در فبلت گلکسی نوت8 نیز از دوربین دوگانه استفاده کرده است که چیدمان آن ها به صورت افقی بوده و در پنل پشتی این دستگاه قرار داده شده است.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *