ارز دیجیتال و عدم تاثیر منفی کاهش قیمت بیت کوین

ارز دیجیتال و عدم تاثیر منفی کاهش قیمت بیت کوین

بیت کوین در سال2018 میلادی با کاهش قیمت شدیدی مواجه بوده است اما این مساله هیچ تاثیر منفی درخصوص استخراج ارز دیجیتال نداشته است. استخراج ارز دیجیتال و بیت کوین دارای پیچیدگی های مختص به خود است. روندی که در این خصوص وجود دارد باعث می شود اقتصاد به صورت پیش بینی نشده به وجود بیاید که در مواقع مختلف می تواند برعکس پیش بینی های انجام شده عمل کند.

در مشخص شدن این پیچیدگی اقتصادی عواملی مانند کاهش نرخ ارز دیجیتال و بالا رفتن قیمت هش دخیل خواهند بود. بالا رفتن قیمت هش به این معنا است که استخراج ارز دیجیتال بیت کوین برای افرادی که در این بازار فعالیت دارند سود لازم را به همراه دارد. در اصل باید گفت که این بازار هیچ تاثیری از کاهش های اخیر نپذیرفته و فعالان این عرصه می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. استخراج بیت کوین در سال گذشته میلادی حدود1400 درصد افزایش داشته است اما در حال حاضر وارد مرحله دیگری شده و با پیچیدگی های بیشتری همراه است.ارز دیجیتال

زمانی که در سال2017 میلادی نرخ بیت کوین با افزایش قابل توجهی مواجه شد بسیاری از استخراج کنندگانی که به تازگی وارد این عرصه شده بودند نیز تمایل پیدا کردند تا فعالیت خود را در این بازار ادامه دهند و با استفاده از ابزارهای مختلف اقدام به استخراج ارز دیجیتال نمایند. در این بین بازیگران قدرتمند نیز میل و رغبت بیشتری نسبت به افزایش قدرت و تهیه تجهیزات پیشرفته پیدا کردند و موجب شدند تا کاهش قیمت به حدود شش هزار دلار برسد و با توجه به تجهیزاتی که در اختیار داشتند استخراج کنندگان جدید را از میدان رقابت بیرون کنند.

صحبت های مدیرعامل Genesis Mining درباره ارز دیجیتال

مارکو استرنگ به عنوان مدیر عامل Genesis Mining براین باور است که توسعه استخراج ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین با قدرت بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد. از نظر او این توسعه موجب می شود تا نبود استخراج کنندگان تازه کار که بازدهی کمی نیز داشتند به خوبی جبران شود.

رقابتی که برای به دست آوردن تکنولوژی های جدید در این عرصه وجود دارد به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد و در این صورت استخراج کنندگان بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از مشتریان اصلی کمپانی های قدرتمندی مانند انویدیا و کمپانی های دیگر تبدیل می شوند. افزایش پیشرفت و توسعه ای که در این عرصه وجود دارد موجب می شود استخراج ارز دیجیتال ماهیت صنعتی به خود پیدا کند و کمپانی های قدرتمندی مانند Bitmain و Bitfury به وجود آمدند. استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال نسبت به این عرصه امید بسیاری دارند و سعی دارند با قدرت فعالیت خود را ادامه دهند. در سال های پیش تر بالا رفتن قیمت هش با تغییر قیمت ها دارای ارتباط نسبی بود اما هرگز این ارتباط به شکل مستقیم نبوده و قابلیت پیش بینی را نداشت.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *