آیا سئو یک استراتژی موفق خواهد بود؟

آیا سئو یک استراتژی موفق خواهد بود؟

امروزه سایت های بسیار زیادی وجود دارند که برای سئو هزینه های بسیار هنگفتی را صرف می کنند و این روش را برای جذب کردن مخاطبان و کاربران بسیار موثر می دانند. رشد گوگل در بیست سال اخیر بسیارزیاد بوده است و شیب تندی را داشته است . بیش تر شدن جست و جو ها باعث شده است تا کاربران بتوانند از طریق راه های بسیار زیادی وارد سایت های اینترنتی شوند. البته در سال ها اخیر در گوکل تغییرات بسیار زیادی رخ داده است البته این تغییرات مربوط به استقبال نکردن کاربران از خود سایت گوگل نبوده است و بیش تر مربوط به سهم سایت ها از جذب کردن کاربران می باشد.

امروزه جذب کردن مخاطب کاری بسیار سخت شده است و رتبه اول در نتیجه به دست آمده ارزش و اعتبار قبل را ندارد . این ها همه نشان می دهد که دانش سئو همیشه در حال تغییر کردن است و برای آموزش سئو باید وقت و هزینه های بسیار زیادی صرف شود .

سئو

تغییرات گوگل چگونه می تواند بر مفهوم سئو تاثیر بگذارد؟

در این مطلب سعی می کنیم تاثیر هر کدام از امکانات جدید گوگل را بر سئو و جذب کردن بازدید کننده  ها بیان کنیم .

نمایش پاسخ های سریع به کاربران

در بیش تر جست و جو ها حتما دیده اید که پاسخ سوال کاربر در کادری به صورت جداگانه نمایش داده می شود  . این ویژگی اغلب برای کاربران جذابیت دارد و اما به عنوان خطری برای مدیران سایت خواهد بود . زیرا کاربران به سایت اصلی مراجعه نخواهند کرد .

مثلا عبارت world cup 2018 را در گوگل سرچ کنید بعد از آن وارد فضایی بسیار متفاوت از قبل می شوید که در آن اطلاعات بسیار زیادی از بازی ها ، گروه بندی ، نتیجه ها و .. بیان می شود . این اطلاعات بسیار سریع در اختیار کاربران قررار می گیرند و همین درنهایت سبب می شود تا کاربران بسیار کم تری وارد خود سایت های ورزشی و اخبار ورزشی شوند زیرا در همان ابتدا پاسخ خود را دریافت کرده اند.

تبلیغات گوگل علیه نابودی سئو

تبلیغاتی که در گوگل اتفاق می افتد روز به روز بیش تر از قبل می شود . در ابتدا تبلیغ های adwords در نواری قرار داشتند که درکنار صفحه بوده است و اما این تبلیغ ها کم کم به بالای نتیجه های صفحه منتقل شده اند و چهار عدد از این تبلغ ها د رپاییت و چهارعدد در بالا وجود داشته است .

به این تبلیغات ویژگی های دیگری مانند لینک های مربوطه و یا تماس مستقیم نیز افزوده شده است که باعث شده است تا توجه بیش تر کاربران را به خود جلب کند و درنتیجه کاربران بسیار زیادی به آن ها جذب می شوند. برای مثال زمانی که یک کلمه ارزشمند در گوگل سرچ می شود عملا در رتبه پنج قرار می گیرد زیرا چهار لینک برای تبلیغات در بالای آن قرار گرفته است.

علاوه بر تبلیغات موارد دیگری مانند خریدهای اینترنتی ، خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل نیز در کم شدن ارزش سئو تاثیر بسیار زیادی دارد.

نمایش اطلاعات محلی به صورت کامل

از عمومی ترین راه های راه انداختن استارتاپ ها در دو سال گذشته راه اندازی سایت برای معرفی  شرکت ها و مرکز های تخصصی بوده است . نمایش دادن این گونه از اطلاعات به خصوص در موبایل که دارای فضای بسیار کم و محدودی است باعث شده است تا کاربران دیگر به سایت های اینترنتی مراجعه نکنند و همین باعث می شود تا بازدید از سایت ها به میزان بسیار زیادی کم شود و این درنهایت باعث می شود تا ارزش سئو کم شود .

جستجوهای بدون نتیجه

ویژگی بسیار جدیدی به تازگی به گوگل افزوده شده است که در این ویژگی هیچ سایتی به صورت ارگانیک در نتیجه های جست و جو ظاهر نمی شوند. پس این ویژگی باعث می شود اگر پاسخ به جست و جوی کاربر بسیار دقیق و واضح باشند دیگر سایت های جانبی دیگری در این زمینه معرفی نخواهد شد.

برای مثال اگر عبارت Dollar to euro conversion را سرچ کنید تنها یک سایت برای شما نمایش داده می شود زیرا پاسخ به شما بسیار دقیق است و پاسخ های مرتبط برای شما نمایش داده نمی شود . البته از این ویژگی هنوز به صورت فراگیر استفاده نشده است و تنها در بعضی از مواقع از آن استفاده می شود .

شما به عنوان یک متخصص سئو باید چه کارهایی را انجام دهید ؟

با بیان موارد بالاحتما متوجه شده اید که باید این موارد را جدی گرفت . برای حل این مشکلات راه حل های کاربردی به شما ارائه خواهد شد پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

برندینگ مهم تر از سئو

اگر فعالیت هایی را انجام می دهید برای این که جایگاه سایت خود را خوب نگه دارید از برندینگ نیز غافل نشوید . با بهره گیری از برندینگ بسیاری از کاربران همان ابتدا برند شما را سرچ می کنند و  وارد سایت شما می شوند. در دنیای واقعی نیز می توانید تاثیر برند را به میزان بسیار زیادی ببینید. برای مثال زمانی که می خواهید دستمال کاغذی را بخرید بیش تر آن دسته از محصولاتی را انتخاب می کنید که برای شما نام آشنایی دارد. ابن اتفاق به این خاطر می افتد که در این زمینه تبلیغات هوشمندی صورت گرفته است و البته برندینگ به بهترین روش خود صورت گرفته است .

برای مثال دیجی کالا را بسیاری از افراد می شناسند . این شرکت سال های بسیار قبل تمرکز بسیار زیادی روی ارزش سئو داشته است و اما در کنار آن در کار خود تبلیغات و برندینگ را نیز فراموش نکرده بوده است

فعالیت کردن در شبکه های اجتماعی

این را بدانید که آن دسته از کاربرانی که از راه موتورهای جست و جو ورد سایت شما می شوند هیچ گاه همان مشتری های همیشگی سایت شما نخواهند بود و برقراری ارتباط دوباره با آن ها بسیار سخت خواهد بود در مقابل این کاربران افراد دیگری هستند که شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند آن ها مشتری های وفادارتری خواهند بود و مدت زمان بیش با شما در ارتباط خواهند بود .

از شبکه ها اجتماعی امروزه برای بازاریابی نیز استفاده می شود و تاثیری بسیار بیش تر از گذشته دارد. اگر روزی سئو مفهوم امروزی خود را نداشته باشد استفاده از شبکه های مجازی بسیار کارآمد خواهد بود .

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *