آکیولس گو هدست واقعیت مجازی ساخته شده شیائومی

آکیولس گو هدست واقعیت مجازی ساخته شده شیائومی

آکیولس گو هدست واقعیت مجازی ساخته شده شیائومی

در جریان نمایشگاه CES2018 کمپانی های بسیاری محصولات جدید خود را معرفی نموده اند و در این بین نامی از شیائومی چینی نیز به میان آورده شده است. هوگو بارا در این نمایشگاه اعلام ککرده هدست واقعیت مجازی که با نام آکیولس گو معرفی می شود به وسیله کمپانی چینی شیائومی ساخته خواهد شد.

هدایت تیم واقعیت مجازی فیس بوک بر عهده هوگو بارا می باشد و او طی کنفرانسی که در این نمایشگاه برگزار شده بود اعلام کرد قرارداد همکاری با شیائومی بسته شده است و این کمپانی چینی قرار است هدست واقعیت مجازی آکیولس گو را تولید نماید.

البته این کمپانی خود در تلاش است تا پایان سال جاری میلادی بتواند هدست مشابهی را وارد بازار کند اما در حال حاضر قرار است سازنده هدست آکیولس گو باشد. این هدست واقعیت افزوده برای اولین بار در روزهای آخر سال2017 میلادی معرفی گردید و اطلاعاتی که در حال حاضر منتشر شده است بیشتر به بخش فنی این دستگاه اشاره کرده است. این هدست واقعیت مجازی به همراه هدستی که قرار است به وسیله شیائومی طراحی شود از پلتفرم واقعیت مجازی موبایل اسنپ دراگون821 بهره مند می باشد.

هدست واقعیت مجازی آکیولس گو به دلیل اینکه هیچ گونه نیازی به کامپیوتر و موبایلی ندارد توانسته نام خود را به عنوان یک محصول ویژه معرفی نماید. تراشه اسنپ دراگون821 موجود در این هدست می تواند قابلیت اجرای محتوای واقعیت مجازی را برای این دستگاه به ارمغان بیاورد و باعث می شود این هدست بدون اینکه به موبایل و کامپیوتر شخصی نیازی داشته باشد بتواند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد.

آکیولس با هدف اینکه بتواند واقعیت مجازی را در بین تمام افراد جهان به صورت همه گیر قرار دهد اقدام به تولید این هدست نموده است. اگر کاربرانی تمایل داشته باشند این هدست را به صورت مستقل در اختیار داشته باشند می توانند با پرداخت قیمت199 دلار آن را برای خود خریداری نمایند. کمپانی فیسبوک و آکیولس امید بسیاری به فروش این هدست مستقل دارند و آینده ای روشن را برای آن متصور هستند.

تا به حال اطلاعات دقیقی در خصوص زمان ورود این هدست به بازارهای جهانی ارائه نشده است اما از آنجا که نمونه هایی از این هدست واقعیت مجازی در FCC دیده شده احتمال بسیار می رود در آینده ای نه چندان دور این هدست وارد بازار شده و در اختیار علاقه مندان خود قرار بگیرد.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم کمپانی شیائومی نیز در حال ساخت هدستی مشابه آکیولس گو می باشد. این کمپانی هدست Mi VR Standalone را در دست ساخت دارد که بسیاری از ویژگی های مهم موجود در آن با قابلیت های آکیولس گو یکسان و مشابه است و اگر به شکل ظاهری این دو هدست نگاه کنید متوجه شباهتت ظاهری بسیار زیادی که دارند خواهید شد.

در مورد هدست واقعیت مجازی شیائومی باشد بگوئیم قابلیت پشتیبانی از اس دی کی موبایل آکیولس را دارا می باشد و این برای هدست شیائومی به عنوان یک ویژگی بسیار مهم به شمار می رود. داشتن این قابلیت به این معنی است که توسعه دهندگان هدست واقعیت مجازی آکیولس گو می توانند برنامه های آکیولس گو را برای پلتفرم هدستی که به وسیله شیائومی ساخته می شود پورت نمایند.

کمپانی شیائومی اعلام کرده کاربرانی که در چین از این هدست استفاده می کنند قادر خواهند بود به برنامه های محبوبی که در فروشگاه آکیولس وجود دارد دسترسی راحتی داشته باشند و بتوانند از این برنامه ها استفاده آسان تری داشته و برنامه های مورد نیاز برای هدست خود را به دست بیاورند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *