آشنایی با VoLTE و مزایای آن

آشنایی با VoLTE و مزایای آن

 VoLTE دارای چه مزایایی است؟

VoLTE مخفف «انتقال صدا بر بستر ال‌ تی‌ ای» (Voice over LTE) است و همین کلمه کوتاه، تا اندازه زیادی ماهیت این تکنولوژی را توضیح می ‌دهد. وقتی که چشم ما به عنوان «تکنولوژی ۴G» یا LTE می ‌خورد، معمولاً یاد چیزهایی مثل اینترنت موبایل و سرعت بالای آن خواهد افتاد. اما باید عنوان کنیم که این تکنولوژی، امکانات جذاب دیگری هم میسر می ‌کند که یکی از آن ‌ها، VoLTE می باشد.

در روزهای اخیر، اپراتور مخابراتی همراه اول این ویژگی را برای خیلی از کاربران خود فعال نموده و برای شمار زیادی از این افراد این پرسشی به وجود آمده که در واقع تکنولوژیVoLTE چیست و چه فرقی با تکنولوژی کنونی دارد؟ قصد داریم در ادامه مطلب به طور مختصر و مفید این موارد را توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

کیفیت بهتر صدا در زمان تماس ‌های تلفنی

اصلی ‌ترین ویژگی فناوری ۴G نسبت به ۳G و ۲G این می باشد که در هر لحظه می ‌توان داده ‌های بالاتری را انتقال داد. بدون عرضه فناوری VoLTE، حتی در صورت پشتیبانی تلفن همراه از تکنولوژی ۴G، موبایل ها در زمان تماس به شبکه ۳G یا ۲G سوئیچ خواهند کرد و این موجب می ‌شود کیفیت صدا پایین بیاید. در واقع، به واسطه این تکنولوژی، می ‌توانید کیفیت صدای HD را زمان صحبت کردن با تلفن همراه تجربه نمایید. در کنار این مشخصه، در این تکنولوژی، در زمان برقراری تماس دیگر اینترنت قطع نخواهد شد.

بهتر شدن عمر باتری

با بهره گریری از تکنولوژیVoLTE، عمر باتری تلفن همراه هم بهتر می شود؛ به این دلیل که دیگر نیازی نیست هر دفعه در هنگام تماس، موبایل به شبکه ۳G یا ۲G سوئیچ شود و پس از پایان تماس مجدداً به شبکه ۴G برگردد. از بین رفتن این رفت‌ و برگشت‌ ها موجب می ‌شود که تلفن همراه به صورت مرتب به دنبال سیگنال ‌های تازه نگردد و این کار، در نتیجه منجر به بهبود عمر باتری خواهد شد.

استفاده از VoLTE بدون هزینه بیشتر

با توجه به این که تماس‌ های HD قسمت وسیعی از پهنای باند شبکه را اشغال می نماید، امکان دارد با خود فکر کنید این تماس ‌ها هم هزینه‌ ی بیشتری به دنبال دارد. اما باید عنوان کنیم که به هیچ عنوان این ‌گونه نیست، و اپراتورهای مخابراتی برای اتصال این مورد از تماس‌ ها، هزینه ‌ی بالاتری را از مشتریان خود دریافت نخواهند کرد.

VoLTEشیوه استفاده از فناوری VoLTE

در صورتی که تلفن همراه شما نهایتاً از تکنولوژی ۳G پشتیبانی می ‌کند، پس باید بگوییم که شما قادر نیستید که از این تکنولوژی استفاده کنید. همین طور ایرانسل از دو سال پیش آزمایش ‌های مربوط به این تکنولوژی را شروع کرده، اما تاکنون آن را برای عموم کاربران فعال نکرده است.

اما همان گونه که گفتیم، از دو روز گذشته، همراه اول این فناوری را برای کاربران خود فعال کرده و در سایت این اپراتور مخابراتی عنوان شده که این شبکه، تکنولوژی ذکر شده را در حال حاضر برای تلفن های همراه ال‌ جی Q6 پلاس، ال ‌جی Q6 پرایم، گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۸ پلاس، هواوی پی۱۰ و هواوی پی۱۰ پلاس فعال نموده و خیلی زود دیگر برندها و موبایل ‌هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌ کنند، می ‌توانند از فناوری VoLTE همراه اول استفاده کنند. کاربرانی که دارای این موبایل ‌های هوشمند می باشند با به ‌روزرسانی ‌های تلفن همراه خود و شماره ‌گیری #۲۴۵۱*۱۰* می ‌توانند این سرویس را فعال کنند. این را هم باید بگوییم که برای استفاده از این سرویس همراه اول، می بایست تلفن همراه شما مجهز به سیم ‌کارت USIM باشد.

از نظر تنظیمات داخلی موبایل ها برای فعال کردن این مشخصه، در موبایل ‌های برندهای گوناگون این تنظیمات تفاوت دارد که با یک جستجوی معمولی می ‌توانید تنظیمات مربوط به تلفن همراه خود را بیابید. به این ترتیب، برای انجام این کار به قسمت شبکه تلفن همراه یا Mobile network خود بروید (که در موبایل ‌های گوناگون عناوین مختلفی دارد) و در این قسمت می ‌توانید گزینه ‌ای برای فعال کردن VoLTE بیابید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *