آشنایی با ابداع کننده تصاویر سلفی

آشنایی با ابداع کننده تصاویر سلفی

آشنایی با ابداع کننده تصاویر سلفی

با توسعه گوشی های هوشمند و اضافه شدن دوربین سلفی به آن ها کاربران بسیار به این فناوری غلاقه مند شده اند و در حال حاضر استفاده از این تصاویر با استقبال بسیار گسترده ای روبه رو بوده است. مسلما هر بار که از دوربین سلفی گوشی هوشمند خود استفاده می کنید این پرسش در ذهن تان ایجاد می شود که مبدع تصاویر سلفی چه کسی بوده و این تکنولوژی جذاب از کجا به گوشی های هوشمند نفوذ پیدا کرده است.

واژه سلفی کلمه ای است که در تمام گوشی ها و فرهنگ ها وجود دارد و هیچ اهمیتی ندارد از چه زبانی برای گفتگو استفاده می کنید. این کلمه نوپا چیزی در حدود پنج سال است که در بین افراد و فرهنگ های مختلف رواج پیدا کرده است و استفاده بیشماری از آن می شود. در خصوص واژه سلفی بررسی های بسیاری انجام شده است تا مشخص شود این واژه دقیقا از چه زمانی به کار گرفته شده است و با توجه به نتایج به دست آمده اینگونه به نظر می رسد که استفاده از این واژه و گرفتن عکس هایی با این نام پیشینه ای قدیمی تر از چیزی دارد که تا کنون می دانستیم.

با توجه به صحبت های سارا بورتون اولین استفاده از واژه سلفی که با مدرک می توان از آن یاد کرد به سال2002 میلادی باز می گردد و فردی به نام هوپی از این واژه از آن استفاده کرده است. این صحبت ها در جهتی کاملا متناقض با ادعاهای فردی به نام پاریس هیلتون است که خود را به نام به وجود آورنده تصاویر سلفی معرفی کرده بود. سال ها پیش که هوپی تصویری از خود را ثبت کرده در زیر آن نوشته است که به علت فوکوس بدی که در تصاویر وجود دارد شرمنده ام، این تصویر یک تصویر سلفی می باشد.

اگر به تاریخچه تصاویر دقت کنیم متوجه می شویم که مربوط به سال1839 بوده و فردی به نام رابرت کرنیلیس که در آمریکا حضور داشته آن ها را ثبت کرده است و برای اینکه بتواند تصویری را که در حال حاضر به عنوان تصویر سلفی از آن اسم برده می شود ثبت کند مدت زمان پانزده دقیقه را در مقابل دوربین قرار گرفته است تا بتواند تصویر خوبی را از خود بیاندازد.

شاید بد نباشد در میان صحبت های خود به گران ترین تصویر سلفی نیز که در تاریخ ثبت شده است اشاره ای کنیم. گران ترین تصویر سلفی مربوط به دهه1850 میلادی می باشد و تصویری از اسکار رجلندر را که یکی از پیشگامان حرفه عکاسی در سوئد است به نمایش درآورده است. در سال های بعد این تصویر به مبلغ115 هزار دلار فروخته شده است.

یک تصویر سلفی گروهی نیز وجود دارد که در دهه1920 ثبت شده است. عکاسانس که در کمپانی بایرون فعالیت داشتند همگی بر روی پشت بامی در شهر نیویورک گرد هم امده اند و یک تصویر سلفی به یادماندنی را به ثبت رسانده اند. کمپانی بایرون در آن دهه به عنوان یک استودیو عکاسی بسیار معروف و معتبر شناخته می شد که در این شهر قرار گرفته بود.

سارا بورتون معتقد است استفاده از سلفی موجب شده تا افراد بسیاری گرد هم جمع شوند و در طول زمان توانسته به آهستگی حای خود را در بین افراد باز کرده و مورد محبوبیت بسیاری قرار بگیرد. این عوامل موجب می شود که به راحتی نتوان فردی خاص را به عنوان خلق کننده تصاویر سلفی دانست و باید این واژه را به افراد بسیاری نسبت داد که در زمینه عکاسی و استفاده از دوربین فعالیت داشته اند. افراد برای اینکه بتوانند خود را در موقعیت های مختلف نشان دهند از سلفی استفاده می کنند و بر خلاف گذشته این تصاویر با استفاده از ابزار پیشرفته به کیفیت بالایی نیز دست پیدا کرده اند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *