هدست واقعیت مجازی

ال جی و پتنت هدست واقعیت مجازی جدید آن

ال جی و پتنت هدست واقعیت مجازی جدید آن

کمپانی ال جی به تازگی پتنت جدیدی را در زمینه هدست های واقعیت مجازی خود ارائه داده است که می تواند به دو قسمت نصف شود. این کمپانی توانسته پس از تحقیق و بررسی های فراوان این محصول جدید خود را به ثبت برساند. کمپانی ال جی الکترونیکس مدت ها است که بر روی طرح جدید از هدست های واقعیت مجازی کار می کند که می تواند بر روی سر کاربر بسته شود. در طراحی این هدست جدید از مکانیزم فنری استفاده شده است که باعث می شودهدست از وسط به دو قسمت تقسیم شده و به راحتی قابلیت باز و بسته شدن را پیدا می کند.

سازمان ثبت مالکیت معنوی به تازگی این محصول جدید ال جی را به ثبت رسانده است اما هنوز نمی توان با قاطعیت اعلام کرد که این هدست واقعیت مجازی در آینده وارد بازار شده و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. کمپانی ال جی پس از اینکه نخستین هدست مجازی خود را در نمایشگاه جی دی سی معرفی کرد به تولید این دسته از محصولات دیجیتال علاقه مند شده و دست از طراحی نمونه های جدید برنداشته است و همچنان در حال کار بر روی مدل های جدید این فناوری نوین می باشد.

هدست واقعیت مجازی
هدست واقعیت مجازی

کاربرانی که محصولات ال جی را استفاده کرده اند این کمپانی را در زمینه تولید هدست های ولقعیت مجازی چندان فعال نمی دانند ولی این کمپانی در زمینه تولید محصولات دیگر توانسته بسیار خوب عمل کند و این از نظر هیچ کاربری پوشیده نیست. آخرین هدست واقعیت مجازی ال جی به وسیله شرکت والوه ساخته شده بود و بر اساس تکنولوژی استیم وی آر تولید شده بود که در چند نمایشگاهی که در کره جنوبی برپا شده بود همچون فستیوال واقعیت مجازی معرفی شده و در معرض دید عموم قرار داده شد.

در حال حاضر طبق اطلاعاتی که در مورد پتنت جدید هدست واقعیت مجازی ال جی منتشر شده است این پنتنت یک طرح مفهومی بسیار خوب و موثر را نسبت به طرح اولیه ای که پیش تر تولید کرده بود ارائه می دهد. هدست جدید ال جی این قابلیت را دارد که بر خلاف نسخه های قبلی هدست های این کمپانی به وسیله مکانیزم فنری که در طراحی آن به کار رفته از وسط صفحه نمایش دو گانه ای که برای آن در نظر گرفته شده است به دو قسمت تقسیم شود.

البته به احتمال خیلی زیاد در خصوص این مکانیزم می توان بندها را کمی سفت تر کرده و با راحتی بیشتری از این هدست استفاده کرد. در طراحی این هدست از هیچ بند فوقانی استفاده نشده است به همین دلیل می توان در زمان هایی که از آن استفاده نمی شود آن را بر روی گردن قرار داد و در مواقع لزوم آن را دوباره بر روی سر بست.

یکی دیگر از طرح هایی که در مورد این هدست به کار رفته بلندگوهای سیمی است که در جای خود پیچ نشده اند و می توان به راحتی از آن ها استفاده کرد. زمانی که هدست بر روی گردن کاربر قرار دارد این بلندگوها به راحتی می توانند در گوش قرار داده شوند و به دلیل پیچ نشدن هیچ مشکلی را برای کاربر به وجود نخواهند آورد.

هدست واقعیت مجازی
هدست واقعیت مجازی

در خصوص مشخصات سخت افزاری این هدست ال جی هنوز اطلاعاتی را منتشر نکرده است به همین دلیل هنوز مشخص نیست که این هدست قابلیت استفاده از ردیابی والوه که در اچ تی سی وایو وجود داشت را دارد یا نه. کمپانی کره ای ال جی به تازگی محصول جدیدی را که نام اولترا گیر بر روی آن وجود دارد در سازمان ثبت مالکیت معنوی جهانی برای خود ثبت کرده است که از نظر برخی از کاربران و فعالان حوزه تکنولوژی احتمال دارد نام جدیدترین هدست واقعیت مجازی این این کمپانی باشد. البته این مساله در حد یک فرضیه باقی مانده است و هنوز مشخص نیست که آیا اولترا گیر همان پتنت جدید هدست واقعیت مجازی ال جی است یا اینکه این مپانی در حال تولید محصول جدید دیگری است.

کمپانی ال جی در صحبت های خود بیان کرده که قرار است جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود را در نمایشگاه CES2018 به نمایش بگذارد و به کاربران و علاقه مندان پیشنهاد کرده که صبور کرده و منتظر هدست فوق العاده این کمپانی کره ای باشند. ال جی عنوان کرده این هدست جدید یک هدست فوق العاده پیشرفته خواهد بود که می تواند در دنیای فناوری های مجازی تحولات عظیمی را به وجود بیاورد.

مطمئنا کاربرانی که علاقه بسیاری به استفاده از محصولات ال جی دارند در مورد این هدست می توانند تجربه بینظیری داشته و این کمپانی را در این زمینه نیز فعال بدانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *