نکاتی در خصوص خرید لپ تاپ برای دانش آموزان

 در هنگام خرید لپ‌ تاپ برای بچه مدرسه‌ ای‌ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

شیوه زندگی انسان‌ ها در هر حال دارای پیشرفت و تعالی است و مکتب‌ ‌خانه ‌های زمان قدیم که حتی در آن‌ ها از تخته ‌سیاه خبری نبود به کلاس های هوشمندی تبدیل گردیده اند که معلم اگر بداند در کلاس کامپیوتر وجود ندارد در سر کلاس حاضر نمی ‌شود.

این موضوع باعث شده تا دانش ‌آموزان علاوه بر دفتر و مداد به کامپیوتر یا لپ‌ تاپ نیاز مبرم پیدا کنند. در این میان از آن جایی که در حال حاضر لپ‌ تاپ ها قابل حمل می باشند گزینه مناسب تری برای دانش‌ آموزان محسوب می شوند. بنابراین با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید هدف ما این است تا با هم ببینیم برای خرید یک لپ ‌تاپ خوب برای انجام کارهای مدرسه چه مواردی را باید در نظر گرفت.

۱. لپ‌ تاپی که خریداری می کنید باید چندین سال کار کند

اکنون که با تکنولوژی های جدید سروکار دارید باید خودتان را آماده تغییرات سریع در این تکنولوژی ها نمایید. در نهایت لپ‌ تاپی که در حال حاضر خریداری می نمایید تا چند سال آینده جایگزین ‌های دیگری با سرعت‌ های بالاتر پیدا خواهند کرد.

از سوی دیگر نرم ‌افزارها و اپلیکیشن های آموزشی هم در هر سال به روزرسانی می ‌شوند و نیاز به سخت‌ افزار قدرتمندتری پیدا می کنند. همه این موارد دست‌ به دست هم می ‌دهند تا لپ ‌تاپی که امروزه خریداری می کنید تا چند سال آینده به یک محصول قدیمی تبدیل گردد.

با توجه به این در هنگام خرید لپ ‌تاپ، رشته ‌تحصیلی و نرم ‌افزارهایی که لازم است با این لپ ‌تاپ اجرا شوند را در نظر بگیرید، امکان دارد مبالغ کم تر برای لپ‌ تاپ شما را وسوسه نمایند ولی بی تردید یک لپ ‌تاپ‌ رده پایین نمی ‌تواند از پس نرم ‌افزارهای با حجم بالای رشته ‌های مهندسی یا گرافیک برآید. در نهایت نیاز خود را در نظر بگیرید و بسته به این نیاز لپ ‌تاپی را برای درس و دانشگاه بگیرید که تا آخر دوران تحصیل دیگر نیازی به عوض کردن آن نداشته باشید.

۲. مصرف باتری

از آن جایی که دانشجویان در یک روز تحصیلی برخخی مواقع در چندین کلاس گوناگون شرکت می‌ کنند فرصتی برای شارژ مجدد لپ ‌تاپ وجود نخواهد داشت و بهتر است به دنبال خرید لپ‌ تاپی باشید که حداقل ۴ تا ۶ ساعت شارژ را نگه‌ دارد، علاوه بر ظرفیت باتری، سخت‌ افزار انتخابی در لپ‌ تاپ تأثیر خیلی خوبی در پایین آمدن مصرف آن دارد، برخی از پردازنده ‌ها پرمصرف می باشند و خخیلی سریع شارژ باتری لپ ‌تاپ را خالی می‌ کنند.

برخی دیگر از لپ ‌تاپ‌ها هم به پردازنده ‌ها و دیگر سخت‌ افزارهای کم ‌مصرف تجهیز شده ‌اند تا بالاترین صرفه ‌جویی را در مصرف باتری در این لپ‌ تاپ‌ ها ببینیم. به این موضوع هم اشاره نماییم که به هر میزان که ظرفیت باتری لپ ‌تاپ شما بیشتر باشد و سخت‌ افزار با ‌مصرف پایینی هم داشته باشد باز هم مواقعی اتفاق خواهد افتاد که به شارژ بیشتری احتیاج داشته باشید. در این مواقع توصیه می ‌کنیم تنظیمات لپ‌ تاپ خود را بر روی وضعیت بهینه ‌سازی مصرف باتری قرار دهید تا شارژ کمتری مصرف شود.

۳. وزن

البته کاملاً واضح است که لپ ‌تاپ دانشجویی می بایست در کنار قدرت و سخت‌ افزار خوب، وزن پایینی هم داشته باشد. قرار است این لپ ‌تاپ از صبح تا شب در مدرسه و دانشگاه و در کلاس‌ های گوناگون و در مسیر رفت و آمد همراه شما باشد و در نهایت در هنگام خرید حتماً به وزن آن دقت نمایید.

خوشبختانه باید بگوییم که در این روزها لپ ‌تاپ ‌هایی به بازار وارد شده اند که وزن خیلی پایینی دارند، هر چند برخی مواقع وزن پایین فدای کمتر بودن امکانات این لپ‌ تاپ‌ ها بوده است. به عنوان مثال لپ ‌تاپ‌ هایی که دارای درایو نوری نیستند وزن پایین تری خواهند داشت ولی امکان دارد به سی ‌دی و دی ‌وی ‌دی ‌های آموزشی احتیاج پیدا کنید که با این لپ‌ تاپ نتوانید از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *