ورود سه میلیون و سیصد هزار گوشی هوشمند از راه قانونی به کشور در سال گذشته

واردات گوشی های هوشمند از راه قانونی به کشور در سال گذشته

گمرک ایران آماری را منتشر نموده است که با توجه به آن این کشور در طول سال گذشته تعداد سه میلیون و دویست و بیست و چهار هزار و ششصد و هفده گوشی هوشمند را در سامانه  جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به ثبت رسانده و اجازه ورود آن ها به کشور صادر شده است.

اداره گمرک ایران اعلام نموده که وارد کردن گوشی هوشمند در طول سال96 دارای رشد56/108 درصدی بوده است و در طول این سال تعداد سه میلیون و دویست و بیست و چهار هزار و ششصد و هفده گوشی تلفن همراه که دارای ارزشی به مبلغ518 میلیون و256 هزار دلار بوده اند وارد کشور شده اند. گمرک ایران در خصوص امکانات و توانایی های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در خصوص انجام طرح رجیستری اعلام کرده: با کمک این واحد کلیه کالاهای خروجی از گمرکات به خصوص گوشی های هوشمند هم اکنون دارای شناسنامه می باشند.

با توجه به کمک سامانه های الکترونیکی در گمرک به طور کامل مشخص و روشن است که کدام کالا حتی اگر قیمتی کمتر از ده دلار داشته و زیر کدام ردیف تعرفه ای بوده و مجوز ورود آن از سوی کدام سازمان صادر شده و اینکه کالا به وسیله کدام کمپانی کشتیرانی حمل شده و مشخصات کالا در کمپانی های بازرسی و بیمه تحت چه عنوانی به ثبت رسیده است و موارد دیگری که موجب شده هیچ کالایی به صورت غیر قانونی وارد کشور نشود.

شفافیتی که سامانه گمرک اعلام کرده به میزانی است که می توان صاحب کالا را رصد کرد و نوع اظهار و حتی این که کدام وسیله نقلیه به آدرس کدام انبار حمل گشته است مشخص می باشد و این موارد را می تواند از جمله قابلیت های دیگر این سامانه جامع گمرکی به شمار آورد و دانست که چه تعداد کالایی از راه قانونی وارد کشور شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *