پشتیبانی ویندوز10 آرم از برنامه های64 بیتی

ویندوز10 آرم و قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن های64 بیتی

با توجه به اطلاعیه ای که مایکروسافت اعلام نموده از ماه می سال2018 ویندوز10 از برنامه های64 بیتی می تواند پشتیبانی نماید. در ماه دسامبر سال2016 کمپانی مایکروسافت به همراه کوالکام اعلام همکاری نمودند و نخستین نسل از رایانه های ویندوز10 را که مجهز به پردازنده های آرم بود رونمایی کردند. این رایانه ها دارای پردازنده های اسنپدراگون در خصوص آن ها استفاده شده است تا به حال از اپلیکیشن های32 بیتی پشتیبانی به عمل می آوردند اما با توجه به مساله ای که مایکروسافت به تازگی مطرح نموده از این به بعد به دلیل وجود کیت توسعه دهندگان جدید که به نام ARM64 می باشد کاربران این امکان را خواهند داشت اپلیکیشن های64 بیتی را که بهینه شده برای معماری آرم هستند در این مدل از رایانه ها به اجرا دربیاورند.

برنامه های یونیور سال که پیش تر در مورد ویندوز10 توسعه پیدا می کردند دارای x64،  ،ARM و x86 کامپایل می باشند. قبل از این پکیج های ARM فقط قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن های32 و بیتی را داشتند که یکی از نمونه های آن در ویندوز10 موبایل استفاده شده بود و مسلما با آن آشنایی بیشتری دارید. هم اکنون به لطف تصمیم جدیدی که مایکروسافت گرفته توسعه دهندگان این قابلیت را به دست آورده اند تا برنامه های خود را در مورد پردازنده های64 بیتی که برمبنای معماری آرم هستند بهینه سازی کنند. البته ناگفته نماند این ویژگی سرعت اجرای برنامه ها را از جنبه های مختلف با پیشرفت مواجه می کند اما همچنان عدم وجود قابلیت اجرای برنامه های64 بیتی که در مورد پردازنده های معمولی طراحی شده اند مشکلی به شمار می رود که نمی توان از آن به سادگی گذشت.

کمپانی مایکروسافت در خصوص این مساله اعلام نموده است: برای روشن تر شدن ماجرا مایکروسافت تصمیم دارد پیش نمایشی از کیت توسعه دهندگان ویندوز10 را که به نام آرم64 معرفی می شود و مخصوص استور و برنامه های دسکتاپ است را منتشر نماید. به وسیله این کیت توسعه دهندگان این قابلیت را به دست می آورند برنامه های win32 را مجددا برای خود کامپایل نمایند و آن را آماده نمایند تا بتواند بر روی پردازنده های64 بیتی اماده شوند بدون اینکه هیچ گونه شبیه سازی ای در خصوص آن ها انجام شود. به دلیل وجود این کیت توسعه برنامه های x64 و x86 نیز این قابلیت را به دست خواهند آورد تا بر روی این سیستم ها به صورت بومی اجرا شده و مجددا کامپایل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *