کوالکام و سهام بالای بازار پردازنده های موبایل

کوالکام و سهام بالای بازار پردازنده های موبایل

کمپانی کوالکام که در زمینه طراحی و تولید پردازنده ها فعالیت های گسترده ای دارد در سال2017 توانست بر بازار این پردازنده ها سلطه داشته باشد و تقریبا می توان گفت بازار پردازنده های موبایل در اختیار این کمپانی قرار داشت. پس از کوالکام می توان نام اپل را به عنوان دومین تولید کننده پردازنده های دیجیتالی به شمار آورد.

سال2017 میلادی در حالی به اتمام رسید که در زمینه تراشه های موبایلی رقابت ها و تنش های بسیار زیادی وجود داشت. دو کمپانی فعال در این زمینه یعنی اپل و کوالکام نسبت به یکدیگر شکایات بسیاری را عنوان کردند که شاید این مساله موجب شود کمپانی کوالکام دیگر تمایلی به ادامه همکاری با اپل را نداشته باشد و از عرصه تولید مودم هایی که برای آیفون های CDMA اپل مورد نیاز است خارج شود و مدیا تک به جای این کمپانی وارد عمل شود.

در روزهای انتهایی سال2017 برودکام برای اینکه بتواند کوالکام را خریداری نماید پیشنهاد قابل توجهی را ارائه نمود. علیرغم تمام مشکلاتی که وجود دارد کمپانی کوالکام همچنان به فعالیت خود در زمینه تولید پردازنده های موبایل ادامه می دهد و به عنوان حاکمی برای این عرصه شناخته می گردد.

در فصل سوم سال2017 کوالکام موفق شده بیشتر از چهل و دو درصد از سهام بازار پردازنده های موبایل را برای خود کسب کند و این به عنوان یک موفقیت بزرگ برای این کمپانی به شمار می رود. این میزان سهم نشانگر این است که کوالکام در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن به رشدی یک درصدی دست پیدا کرده است. در این میان کمپانی اپل بر خلاف کوالکام یک درصد کاهش داشته و توانسته با در اختیار داشتن بیست درصد از سهم بازار به عنوان دومین کمپانی تولید کننده تراشه های موبایل محسوب گردد.

مدیا تک یکی دیگر از کمپانی هایی است که در ایت بازار بزرگ به ایفای نقش می پردازد و توانسته با کسب سهم چهارده درصدی به عنوان سومین کمپانی شناخته شود که تراشه های موبایلی با کیفیتی را تولید کرده است. البته باید عنوان کنیم مدیاتک در مقایسه با مدت مشابه در سال2016 چهار درصد کاهش داشته و میزان سهم او در این سال18 درصد از کل بازار تراشه های موبایل بوده است.

پس از مدیا تک کمپانی کره ای سامسونگ توانسته سهم خود را از بازار تراشه های موبایل به یازده درصد برساند در حالی که یک سال پیش از آن سهم این کمپانی تنها8 درصد بوده است. برند سیلیکون هم که در واقع به کمپانی هواوی تعلق دارد توانسته با کسب سهم هشت درصدی خود از بازار تراشه های موبایل جایگاه پنجم را برای خود به دست بیاورد.

البته ناگفته نماند کمپانی کوالکام در کلیه بخش های تراشه های موبایل موفق به رشد نبوده است و در برخی از بخش هایی که مربوط به تراشه های موبایل محصولات رده بالا است سهم کمتری نصیب کوالکام شده است.

سه کمپانی اپل و سامسونگ و هواوی در مورد محصولات بالارده خود از تراشه های مخصوص خود استفاده کرده اند که این مساله موجب شده تا استفاده از پردازنده های موبایل کوالکام در این بخش کاهش یافته و سهم این کمپانی نیز به تبع آن کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *