آی مک پرو

همراهی آی مک پرو با CPU کمکی A10 فیوژن اپل

همراهی آی مک پرو با CPU کمکی A10 فیوژن اپل

تحقیقات جدید این را نشان می دهد که نسل جدید آی مک پرو اپل با توجه به داشتن پردازنده اصلی از وجود سی پی یو کمکی A10 فیوژن استفاده می کند.

آی مک پرو یکی از دستگاه هایی می باشد که کمپانی اپل آن را به همراه بلندگوی هوشمند هوم پاد در معرض دید قرار داده است. با توجه به این که بلندگوی هوشمن هوم پاد به دلایل نا معلومی تا اوایل سال آینده توسط کوپر تینویی ها عرضه نخواهد شد، کامپیوتر رومیزی آی مک پرو امکان دارد تا پیش از تمام شدن سال جاری میلادی به بازار فروش عرضه شود. اخیراً اطلاعات تازه ای از کامپیوتر رومیزی آی مک پرو به دست آمده است که به بعضی از توانایی های سخت افزاری این محصول اشاره می نماید.

بر پایه اخبار جدیدی که از جانب جاناتان لوین و استیو تروتن اسمیت منتشر شده است، به نظر می آید آی مک پرو از یک CPU کمکی استفاده می کند که قلب تپنده ی آیفون های تولیدی امسال یعنی (  iPhone X10 ) و (iPhone 8Plus ) می باشد. این دو نفر، توانستند با تحقیق و جستجوی پکیج نرم افزاری BridgeOS 2.0 که توسط کمپانی اپل ارائه شده است، به اطلاعاتی درباره CPU کمکی مبتنی بر ARM قابل استفاده در کامپیوترهای آی مک پرو دست پیدا کنند.

همراهی آی مک پرو
همراهی آی مک پرو

 

لپ تاپ آی مک پرو نخستین مک ساخته شده به دست کمپانی اپل می باشد که از تراشه سری A این کمپانی استفاده می نماید؛ به طور کلی کارکنان کوپرتینو از تراشه های سری A بر روی گوشی های آیفون و تبلت های آی پد استفاده می کنند. با بررسی و تحقیق بیشتر در مورد اطلاعات به دست آمده، این موضوع را متوجه می شویم که در آی مک پرو از تراشه ی کمکی A10 فیوژن استفاده شده است.

قبل از کامپیوترهای آی مک پرو، کمپانی اپل از یک CPU کمکی به بعضی اپ تاپ های مک پرو استفاده می کرد که T1 نام داشت. این CPU کمکی، پردازش محتوای موجود بر روی صفحه لمسی تاچ بار و پردازش اطلاعات منوط به مشخص کردن هویت استفاده کنندگان را با استفاده از تاچ آی دی بر عهده دارد.

بد نیست در رابطه با لپ تاپ های آی مک پرو عنوان کنیم که این نوع محصول قیمت بالایی خواهد داشت؛ اپل قول داده است که آی مک پرو را در تاریخ دسامبر با پایه قیمت 4999دلار در اختیار مشتریان قرار دهد. جدید ترین آی مک پرو دارای پردازنده ی گرافیکی Radeon Pro Vega 64 یا Radeon Pro Vega 54 شرکت AMD می باشد و قوی ترین نمونه آن از پردازنده با کیفیت بالای کمپانی اینتل به نام ” زئون ” استفاده خواهد نمود که دارای پردازنده 18هسته ای می باشد.

2 دیدگاه در “همراهی آی مک پرو با CPU کمکی A10 فیوژن اپل”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *