معرفی گلکسی نوت ۹ سامسونگ

گلکسی نوت 9؛ جدیدترین سلطان دنیای بازی

پرچمدار جدید سامسونگ با سرعت، قدرت و عملکرد منحصر به فردش معروف است. برای بهتر استفاده کردن کاربران از این توانایی و قابلیت ها، کمپانی سامسونگ امکانات تازه ای را در قسمت سخت ‌افزاری و نرم‌ افزاری گلکسی نوت9 خود اضافه نموده است که نه تنها کارکرد خود تلفن همراه بلکه دنیای بازی‌ های موبایلی را هم به جایگاهی تازه ارتقا داده است.

در دنیای بازی ها سرعت و دقت عمل حرف اول را می ‌زند. یک توقف کوتاه در کارکرد گوشی مانند اختلال در FPS (یا همان شمار فریم‌ های نمایش داده شده در ثانیه) می‌ تواند باعث از بین رفتن کاراکتر شما در بازی شود. به همین خاطر علاقه مندان بازی‌ های موبایلی همواره توجه می ‌کنند که محصولی با به روز‌ترین قطعات و نرم‌ افزار موجود را خریداری نمایند.

قصد داریم در ادامه نگاهی داشته باشیم به تکنولوژی های جدیدی که کمپانی سامسونگ در گلکسی نوت9 خود آن ها را استفاده کرده تا بازی با گوشی های هوشمند را بیش از قبل جذاب و آسان نماید.

عملکردی روان و پایدار

در تعداد زیادی از بازی‌ های موبایلی حال حاضر، شما به دنیایی بزرگ و گسترده حضور پیدا می کنید که جذابیت بازی را چند برابر می ‌کند ولی فشار بسیاری هم به پردازنده موبایل وارد می‌ آورد. زمانی که در بالاترین سطح مبارزه با کاراکترهای بازی می باشید یا فقط چند لحظه با دست پیدا کردن به رکورد تازه ای فاصله دارید، بدترین شرایط ممکن این می باشد که فشار زیاد بر روی پردازنده منجر به اختلال در میزان فریم شده و در نهایت تمرکز شما از بین می رود یا متوجه حمله دشمن نشوید.

با توجه به این که عملکرد پردازنده ‌های اصلی و گرافیک موبایل اثر بالایی بر روی تجربه شما از دنیای بازی دارد، کمپانی سامسونگ حالا تلفن همراه گلکسی نوت9 خود را به یک پردازنده۱۰ نانومتری توسعه یافته مجهز نموده است که به آسانی بازی‌ هایی با گرافیک های سنگین را اجرا می ‌کند. این پردازنده عملکرد پردازنده اصلی و گرافیک موبایل را در قیاس با گلکسی نوت8 به ترتیب سی و سه و بیست و سه درصد ارتقاء داده است و به همین خاطر علاقه مندان بازی می‌ توانند تمام تمرکز خود را روی برنده شدن در بازی ‌شان بگذارند.

علاوه بر این تلفن همراه گلکسی نوت9 به یک الگوریتم تنظیم عملکرد بر اساس هوش مصنوعی مجهز شده است که به طور منظم بر دمای گوشی و کارکرد آن نظارت دارد و بر همین اساس مقدار مقاومتFPS را در زمان بازی تا چهل درصد بالاتر می برد. این تلفن همراه با تکیه به تکنولوژی یادگیری ماشین قادر است تغییر دمای موبایل را حتی پیش از اتفاق افتادن، پیش بینی نموده و بر اساس آن کارکرد پردازنده را تنظیم نماید، بنابراین مانع از هر نوع اختلال در میزان FPS شود. این ویژگی موجب روان ‌تر شدن بازی و دست یافتن به یک تجربه فوق العاده از بازی‌ های با گرافیک سنگین نظیرFortnite می ‌شود.

بهترین عملکرد بدون بالا رفتن دما

انجام بازی ‌های با گرافیک بالا برای زمان های طولانی می‌ تواند فشار خیلی بالایی به پردازنده و گرافیک موبایل بیاورد. برای این که گلکسی نوت9 بتواند برای مدت بالا بازی ‌های موردعلاقه شما را اجرا نماید، به یک سیستم خنک ‌کننده پیشرفته نیاز داشت که زودتر و کارآمدتر از نمونه های قدیمی باشد.

سیستم پیشرفته خنک‌ کننده آب و کربن در گوشی گلکسی نوت9 موجب می ‌شود این تلفن همراه حتی در موقع کارهای سنگین هم واقعاً خنک کار کند. این سیستم که نخستین بار در موبایل S7 از آن استفاده شد، مثل رادیاتور با کمک آب، سیستم را خنک نگه می دارد. آب با جذب گرمای گوشی به بخار تبدیل می ‌شود، پس از آن در لوله ‌های باریکی حرکت می کند، مجدداً خنک و به آب تبدیل می ‌شود و این روند هم چنان ادامه دارد.

این سیستم با اضافه شدن یک لوله گرما یا «توزیع کننده حرارتی» در تلفن همراه گلکسی نوت9 تقویت شده است. این لوله در قیاس با نوت8 تا سه برابر بزرگ تر شده است و همین طور به صورت فعال تر گرما را از بین می برد. یکی دیگر از تغییرات به وجود آمده زیاد شدن مقدار آب موجود در گوشی است تا جذب حرارت زودتر انجام شود. از سوی دیگر هم فیبر کربن TIM (مواد رابط حرارتی) قادر است گرما را از قسمت پردازنده تا توزیع ‌کننده حرارتی با سرعتی تا۳.۵ برابر بیشتر از نمونه پیشین، هدایت کنند.

این خلاقیت ها در کنار هم شرایط فعالیت آسان و اجرای بدون ایراد بازی را در گوشی گلکسی نوت9 فراهم می‌ آورد و این به آن معناست که شما می‌ توانید در هر وقتی و تا هر زمانی که دل تان بخواهد بازی مورد علاقه‌ خود را انجام دهید.

کنترل بیشتر روی بازی

زمانی که در حال انجام بازی می باشیم، زنگ خوردن موبایل یا ظاهر شدن نوتیفیکیشن روی صفحه واقعاً آزاردهنده است. اکنون گیم لانچر (Game Launcher) سامسونگ به عنوان کانون هدایت بازی ‌های شما، این ایراد را برطرف نموده است. مجموعه ویژگی های جدید گیم لانچر به شما این امکان را می ‌دهد تا نوع نوتیفیکیشن‌ های روی نمایشگر یا زنگ خوردن موبایل را کنترل نمایید و هر چند با بهره گیری از قابلیت گرفتن اسکرین شات یا ذخیره فیلم، رکوردهای جدید خود در بازی را با سایرین به اشتراک بگذارید.

در جدیدترین نسخه گیم لانچر در تلفن همراه گلکسی نوت9 شما قادر هستید مواردی مثل نرخ فریم، رزولوشن و مصرف باتری را برای هر یک از بازی ‌ها به طور مجزا تنظیم نمایید. به گیم لانچر جدید یک پنجره پاپ آپ نیز اضافه شده که با استفاده از آن می توانید خیلی راحت بعضی از اپلیکیشن ‌های خاص را اجرا نموده و یا در فیلم های یوتیوب به دنبال موضوع و ترفند‌هایی برای بردن بازی بگردید.

شارژ ماندگار

باتری گوشی گلکسی نوت9 هم اکنون بالاترین عمر را در میان تلفن های همراه سامسونگ دارد و به وسیله آن می‌ توانید تا ساعت‌ ها بازی های سنگین و فراگیر را انجام دهید.

این باتری با ظرفیت۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت واقعاً برای انجام بازی‌ هایی با گرافیک بالا مناسب می باشد. بر همین اساس می ‌توانید بدون هیچ دغدغه ای به بازی خود مشغول شوید بدون این که همیشه یک چشم نگران به علامت باتری موبایل بدوزید.

اسپیکرهای خیلی خوب این تلفن همراه که با کمک AKG طراحی شده هم صدایی کاملاً قوی تولید می کند و تجربه بازی را برای شما بهتر از گذشته می ‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *