معرفی برترین بازی های ترسناک

با برترین بازی های ترسناک آشنا شوید

در حال حاضر، در بازار شمار بازی های اکشن و ترسناک کامپیوتر معرفی شده کم نیست؛ ولی بازی ترسناکی که واقعا مناسب باشد، و واقعا ترسناک باشد را خیلی سخت می توان پیدا کرد! ما در این‌ مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از پر طرفدارترین بازی‌ های ترسناک تاریخ بازی‌ های کامپیوتری آشنا کنیم؛ از بازی‌ های پر هزینه و AAA که در سال جاری معرفی شده ‌اند تا بازی مبتنی بر متن؛ بله، درست خواندید. یک بازی‌ ترسناک که فقط شما را با مطالعه چند خط متن می ‌ترساند!

چراغ ها را خاموش کنید، هدفون را بر روی گوش خود بگذارید، و اطمینان پیدا کنید که یک دست لباس اضافی همراه خود دارید! از این بازی های ترسناک کامپیوتر لذت ببرید.

Killing Floor 2

در صورتی که به تیر اندازی به طرف زامبی‌ ها علاقه مندید و قصد دارید تنها کاری که در زندگی تان انجام می ‌دهید همین باشد، موردی بهتر از Killing Floor 2  را پیدا نخواهید کرد. با توجه به بازی co-op تا 6 نفره و شمار زیادی سلاح فوق العاده، هدف شما در این بازی در واقع پوشاندن همه سطوح بازی با خون می باشد! ماموریت شما از بین بردن همه زامبی‌ های در حال حرکت می باشد و سیستم خون و خشونت بازی هم به شما یک انگیزه‌ ی چند برابر می ‌دهد.

تولید کننده این بازی، یعنی Tripwire، به دلیل پشتیبانی از این بازی مورد تقدیر قرار گرفت؛ چون همان ابتدا Killing Floor 2 با انتقادهای خیلی خوبی مواجه نشد اما در گذر زمان و با به ارتقاهای پشت سر هم، تریپ ‌وایر این بازی را به یکی از پر طرفدار ترین بازی ‌های زامبی کشی تبدیل کرده است.

The Evil Within 2

نسخه‌ ی ابتدایی “شیطان درون”، خلاقیت های بسیاری داشت ولی در برخی مواقع اجرای این ایده ‌ها به بهترین صورت انجام نشده بود. کنترل ‌ها محدود بودند، جریان بازی سرعت قابل قبولی نداشت و سیستم ذخیره و لود آن موجب می ‌شد که افراد بسیاری آن را دیگر بازی نکنند.

ولی نسخه ‌ی بعدی این بازی، منحصر به فرد بود. ممکن است حتی بتوان آن را یکی از پر طرفدار ترین بازی‌ های سال2017 محسوب کرد. ساختار جهان باز تعدادی از مراحل امکان داردر در اوایل مقداری گیج کننده باشد، ولی لحظات به یاد ماندنی این بازی زیاد است: معماری‌ های عجیب و غریب، توهم ‌های ماورا ‌الطبیعه، افرادی که در زمان گیر افتاده ‌اند و … . تمام بخش خوب نسخه ‌ی ابتدایی بازی در نسخه ‌ی دوم گردآوری شده‌ اند و به غیر از این، گیم ‌پلی بازی هم بهبود فوق العاده ای داشت.

Dead by Deadlight

چندی قبل، رقابتی میان“دد بای دیلایت” و “جمعه‌ ی 13ام” برای به دست آوردن مقام پرطرفدار ترین بازی چند نفره‌ ی نامتقارن وجود داشت. هر دو بازی طراحی مشابه هم را داشتند؛ چند بازیکن در کاراکتر انسان ‌های ساده باید تلاش کنند در برابر یک بازیکن دیگر که یک به عنوان یک هیولا (و یا در مورد جمعه‌ ی 13ام، جیسون وورهیس) است، زنده بمانند.

ولی جمعه ‌ی 13ام در ماه جولای درگیر جریانات حقوقی و قضایی شد و تولیدکنندگان آن اعلام نمودند که دیگر محتوای تازه ای برای این بازی معرفی نخواهند کرد. شما در حال حاضر هم می ‌توانید این بازی را به دست آورید، ولی Dead by Daylight با توجه به این مسئله انتخاب جالب تری به نظر می ‌رسد.

Dusk

در تعداد زیادی از از بازی‌ های سبکHorror، شما نسبت به دشمنان خود قدرت کمتری دارید و این باعث بالا رفتن حس ترس در بازی خواهد شد. ولی “داسک” این طور نیست و شما دارای سلاح خوب برای مبارزه رو در رو با هیولاها هستید. ژانر این بازی مشابه شوترهای اواخر دهه ‌ی نود می باشد و شما را در برابر اعضای KKK و دیگر هیولاها (!) قرار می ‌دهد.

این بازی به طور اپیزودی منتشر شده است و دو اپیزودی که تاکنون منتشر شده‌ اند، کاملا رضایت بخش بوده ‌اند.

Alien: Isolation

این بازی که در واقع از فضای کلی فیلم سال1979 تبعیت می ‌کند، دارای یک ایده ‌ی ساده است: یک آدم فضایی که طراحی کلی بازی برمبنای آن صورت گرفته و سمت و سوی بازی را مشخص می ‌کند.

جالب اینجاست که این ایده جواب هم داد. با وجود سختی بیش از اندازه در برخی مواقع، Alien: Isolation یکی از بهترین بازی‌ های بلاک باستر ترسناک سال‌ های گذشته محسوب می شود. تنشی که در بازی وجود دارد واقعاً ترسناک است؛ به خصوص اگر از یک هدست واقعیت مجازی استفاده نمایید!

Soma

سوما ممکن است به عنوان ترسناک ‌ترین بازی‌ ای نباشد که تاکنون بازی کرده‌ اید، ولی طراحی محیط بازی و ساختمان تحقیقاتی PATHOS-II می ‌تواند واقعاً ترسناک باشد. صدای ناله ‌ی فلز‌های تحت فشار زیر آب، نورهایی که چشمک می زنند و ربات ‌هایی که گمان می ‌کنند هنوز انسان می باشند، می ‌تواند تجربه ‌ی خیلی خوبی باشد، حتی اگر شما را مثل بازی‌ های دیگر این فهرست از جای تان نپراند.

Amnesia: The Dark Descent

فراموشی: افول تاریک” بازی دیگری از تولید کنندگان بازی قبلی یعنی سوما هستند که هر چند از آن بازی خیلی دلهره آورتر می ‌باشد. امکان دارد یک قلعه ‌ی زمان ویکتوریایی تا حدودی کلیشه ‌ای به نظر بیاید، ولی کمپانی Frictional با به دست آوردن تجربه از بازی ‌های پیشین و ارتقاء بخشیدن ابعاد گوناگون پروژه ‌ی خود، یکی از ترسناک ‌ترین بازی‌ ها را به وجود آورده است.

شما در نقش “دنیل” بازی می ‌کنید؛ باستان ‌شناسی که به کلی حافظه ‌ی خود را از دست داده و تنها چیزی که برای او باقی مانده است یک نامه می باشد؛ نامه ‌ای که احتمالاً به دست خود او نوشته شده و به وی برای فرار از این قلعه ‌ی ترسناک کمک می ‌کند.

! Doki Doki Literature Club

یکی از قشنگی های این بازی، این می باشد که شما اطلاع ندارید که در حال تجربه یک بازی ترسناک هستید. به این ترتیب ممکن است قرار دادن این بازی در فهرست “پر طرفدار ترین بازی‌ های ترسناک” کار جالبی نباشد. ولی در هر صورت، این مسئله چیزی از تجربه‌ ی خوبی که این بازی در اختیار شما قرار می‌ دهد کم نمی ‌کند.

این بازی به طور رایگان عرضه شده و می ‌توانید از استیم آن را دانلود نمایید. منتظر سورپرایز شدن باشید!

Resident Evil 7

بهترین سری بازی ترسناک عرضه شده دیگر به معرفی نیازی ندارد. نسخه ‌ی هفتم این بازی پس از مدت ‌ها سبک این بازی را عوض کرد و به احتمال زیاد پس از رزیدنت اویل 4، بهترین رزیدنت اویل بود. در این بازی، برای نخستین بار دوربین سوم شخص استفاده نشده، ظاهر شناخته شده رزیدنت اویل در آن مشاهده نمی ‌شود و حتی مبارزات هم خیلی کمتر شده‌ اند.

شما در این بازی با جک بیکر و خانواده او درگیر می باشید و می بایست همسرتان میا را هم نجات دهید. رزیدنت اویل هفت را به عنوان بهترین رزیدنت اویل چند سال گذشته و یکی از بهترین بازی ‌های ترسناک تولید شده نامید.

Outlast

“اوت ‌لست” هم از آن دسته بازی‌ هایی است که واقعاً به معرفی احتیاجی ندارد. با توجه به این که آسایشگاه روانی به عنوان یک محیط کلیشه ‌ای برای بازی ‌های ترسناک به حساب می آید، اوت ‌لست به درستی از توانایی این محیط بهره می برد و شما را در هر شرایطی می ‌ترساند. شما هیچ ‌راهی برای دفاع از خود ندارید و فقط یک وسیله به عنوان دوربین در اختیار شما است که برای دید در شب از آن استفاده خواهید کرد و باید برای آن حتماً باتری پیدا کنید؛ در صورتی که باتری دوربین شما تمام شود و در محیطی کاملا تاریک گیر بیفتید، دیگر باید فاتحه ‌ی خود را بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *