غیر فعال شدن بیش از30 هزار گوشی آیفون در طرح رجیستری

قطع ارتباط شبکه ای30 هزار گوشی هوشمند و بازگشت نیمی از آن ها در طرح رجیستری

با توجه به گزارشی که از سوی رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی عنوان شده است چیزی در حدود30 هزار دستگاه از گوشی های آیفون زمانی که طرح رجیستری آغاز شد قطع گردیدند اما پس از مدتی نیمی از این گوشی های هوشمند مجددا وارد شبکه شدند.

مهدی محبی در خصوص طرح رجیستری و وضعیت این روزهای آن می گوید: با توجه به آخرین آماری که به دست آمده است تا روزهای پایانی هفته گذشته چیزی در حدود30 هزار گوشی هوشمند آیفون به دلیل ثبت نشدند در سامانه ی گمرک و وارد نکردن شناسه خود در شبکه مخابراتی قادر به برقراری ارتباط نبودند و آنتن دهی آن ها قطع شده است. وی در ادامه صحبت های خود افزود: در حدود یک چهارم از این گوشی های ایفون متعلق به توریست ها و میهمانانی بود که در این کشور حضور داشتند. از بین گوشی های باقی انده نیم دیگر آن نیز عوارض گمرکی را پرداخت نموده و مشکلاتی را که برای گوشی های مسافری بود را حل کرده اند و به این ترتیب موجب شده اند تا فعالیت مجدد آن ها از سر گرفته شود. باقی دیگر گوشی ها که در طرح ثبت نام نکرده اند از شبکه خارج شده و دیگر قابلیت استفاده را ندارند.

بر اساس گفته ی رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و گوشی های هوشمند در حال حاضر چهار برند موتورولا، آیفون و گوگل پیکسل و همچنین بلک بری در طرح رجیستری رصد می شوند که از میان این برندها تا به حال تنها گوشی های آیفون بوده که قطع شبکه در مورد آن ها اجرا شده و برندهای دیگر از چند روز آینده وارد این طرح خواهند شد و در صورت عدم ثبت نام در این طرح ارتباط آن ها قطع خواهد شد.

آقای محبی اعلام کرده گوشی های ال جی که در بازار تلفن همراه ایران سهم ده درصدی دارد از روز28 بهمن ماه جاری وارد طرح رجیستری خواهد شد و افرادی که گوشی های این برند را خریداری می کنند باید برای جلوگیری از قطع شبکه مخابراتی خود مشخصات گوشی خود را در طرح رجیستری ثبت کنند. در خصوص طرح رجیستری شکایات بسیار زیادی مطرح شده است که این شکایات به اتحادیه دستگاه های مخابراتی رسیده است و همین مسئله موجب شده تا محبی اعلام کند: از میان تعداد تلفن های همراهی که به علت ثبت نشدن در طرح رجیستری ارتباط و آنتن دهی آن ها قطع شده است در حدود ده درصد شکایت داشته اند که باید بگوئیم اتحادیه در خصوص شکایت آن ها بررسی های لازم را انجام داده است.

در بین این تعداد گوشی هایی وجود داشتند که فرد به صورت شخصی آن ها را وارد کرده و با پرداخت عوارض گمرکی توانسته مشکل برقرارری ارتباط آن ها را حل نماید. برخی دیگر از این گوشی های هوشمند نیز که به صورت قاچاقی وارد بازار شده بود با در نظر گرفتن دستور العملی که برای فروشندگان تلفن های همراه صادر شده بود به فروشندگان عودت داده شده و پول آن ها به صاحبانش بازگشت داده شد. با انجام این طرح دیگر هیچ گوشی قاچاقی در بازار وجود نخواهد داشت و افراد می توانند بدون هیچ مشکلی از گوشی های هوشمند خود استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *