شارژ بی سیم

شارژ بدون کابل علت اصلی ازمیان برداشتن فلز در طراحی گوشی های دیجیتالی

شارژ بدون کابل علت اصلی ازمیان برداشتن فلز در طراحی گوشی های دیجیتالی

امروزه کمپانی های بسیاری هستند که درشارژ کردن هرچه سریع تر گوش های هوشمند خود به سراغ روش های سنتی نرفته و به جای آن از شارژرهای بدون سیم که به عنوان یک فناوری جدید محسوب می شوند استفاده می نمایند. اغلب این کمپانی ها شیشه را جایگزین فلز کرده اند ولی برخی عقیده دارند این ایده مدت زمان زیادی ادامه نخواهد داشت و خیلی زود از میان برداشته خواهد شد.

شارژ بی سیم
شارژ بی سیم

زمانی که در تولید تلفن های هوشمند تحولی عظیم رخ داد و اولین گوشی هوشمند اپل در سال 2007 معرفی شد دنیای گوشی های هوشمند کاملا دست نخورده و بدون هرگونه تغییری باقی ماند و کمپانی هایی که در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت داشتند تمام توان خود را به کار بردند تا بتوانند هر سال یک محصول جدید با ویژگی های جدیدتر را وارد بازار کنند.

زمانی که دیگر هیچ کمپانی ای خلاقیتی از خود نشان ندا بسیاری از شرکت ها مانند کمپانی اپل ترجیح دادند برای اینکه در حالت تکراری بودن باقی نمانند به سمت استفاده از تکنولوژی شارژ بی سیم رفتند که البته با این کار از زیبایی و خوش حالتی گوشی کم کرده اند تا بتوانند از یک نواخت بودن و تکرار خلاصی یابند.

کمپانی کره ای سامسونگ برای اینکه بتواند با شرکت بزرگ اپل رقابت داشته باشد از سال های قبل تر به سراغ استفاده از تکنولوژی شارژ بی سیم استفاده کردند و آن را در گوشی های هوشمندی که به عنوان پرچمدار محصولات خود معرفی کرده بود از این فناوری نوین استفاده کرده است؛ این تجربه چند ساله باعث شده که کمپانی سامسونگ بتواند تولیدات زیبایی مانند گوشی دیجیتالی گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 را به همراه صفحه نمایش های بزرگ که دارای لبه های خمیده هستند راهی بازارهای جهانی کند.

شارژ بی سیم
شارژ بی سیم

مطمئنا زمانی که یک فناوری جدید مورد استفاده تمام کمپانی ها قرار بگیرد این تکنولوژی خیلی سریع تر از روزهای اول خود قاد رخواهد بود توسعه یافته و نواقص احتمالی آن از بین برود که این مساله می تواند یک نکته مثبت دردنیای فناوری باشد؛ این مساله زمانی که در بین تمام افراد در کوتاه ترین زمان ممکنه مورد استفاده قرار بگیرد از جنبه های مختلفی چندان رضایت بخش نخواهد بود. یکی از این نکات منفی که با استفاده همگانی از شارز بی سیم به وجود خواهد آمد این است که کمپانی ها مجبور خواهند شد تغییرات بسیار عمده ای را در طراحی گوشی های هوشمند خود به وجود بیاورند و این نکته باعث نارضایتی برخی از کاربران این محصولات خواهد شد.

کنار رفتن فلز برای استفاده از شارژ بی سیم

تکنولوژی تازه پدید آمده شارژ بی سیم محدودیت های بسیاری را با خود به همراه دارد اما کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند برای آنکه بتوانند از این فناوری نوین بهترین استفاده را ببرند مجبور می شوند در طراحی این تلفن های هوشمند از به کار گیری فلز صرف نظر کنند که یکی از کمپانی هایی که از فلز در طراحی محصولات خود استفاده نکرده تا بتواند شارژ بی سیم را جایگزین روش های سنتی شارژ کردن کند کمپانی عظیم اپل می باشد.

سه مدل گوشی هوشمند اپل با نام آیفون 8 و 8 پلاس و همچنین گوشی هوشمند آیفون 10 که چندی پیش از سوی این کمپانی معرفی و وارد بازار شد در طراحی بدنه آن ها از شیشه به همراه فلز استفاده شده که یک ترکیب جدید را به وجود آورده اند.  اگر به ظاهر این مدل های آیفون نگاه کنید و آن ها را با آیفون هایی که این کمپانی سال های قبل وارد بازار کرده است و بدنه تماما آلومینیومی دارند متوجه می شوید که ظاهر آیفون های جدید چندان جذاب و دلخواه نیست.

شارژ بی سیم
شارژ بی سیم

معایب به کار بردن شیشه در طراحی

زمانی که از شیشه در طراحی تلفن های هوشمند استفاده شود مسلما معایب زیادی به وجود می آید که مهمترین آن ها نداشتن مقاومت در هنگام برخورد با سطوح سخت و همچنین افزایش بیش از اندازه وزن گوشی و بالاتر رفتن ضخامت به کار رفته در طراحی گوشی های هوشمند است. در مورد این فناوری معایب دیگری نیز نام برده اند که یکی از آن ها جذب اثر انگشت است که باعث می شود افراد بسیاری در استفاده از این مدل از گوشی های هوشمند چندان رضایتی نداشته باشند.

همانطور که قبل از این هم گفته بودیم استفاده از تکنولوژی شارژ بی سیم چند سال قبل هم به وسیله سامسونگ برای گوشی های پرچمدار آن استفاده شده بود اما زمانی که کمپانی اپل به مجموعه کاربران این فناوری اضافه شد و کاربردهای دیگری که این فناوری داشت از جمله اینکه در خودروهای به روز و مدرن از آن استفاده شده بود باعث شد این تکنولوژی به عنوان یک فناوری جدید و بسیار پیشرفته تر از قبل وارد بازار شود.

شارژ بی سیم
شارژ بی سیم

موارد کاربردی شارژ بی سیم

در حال حاضر از تکنولوژی شارژ بی سیم در گجت های بسیاری از جمله ساعت های هوشمند و تلفن های دیجیتالی استفاده شده است اما علاوه بر این موارد کمپانی هایی که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارند همچون آیکیا از این فناوری در تولیدات خود استفاده کرده اند. از جمله لوازم خانگی که از پدهای شارژ بی سیم در طراحی آن ها استفاده شده است می توانیم از میز و مبلمان و چراغ های مخصوص مطالعه نام ببریم. برخی از تولید کنندگان خودرو هم از این فناوری جدید در کنسول خودروهای خود استفاده کرده اند و به رانندگان کمک کرده اند تا در هنگام رانندگی هم بتوانند گوشی خود را بر روی این کنسول قرار داده و بدون استفاده از سیم و کابل گوشی هوشمند خود را با سرعت بالاتری شارژ کنند.

هم اکنون بیشترین روشی که در مورد شارژ بی سیم مورد استفاده کاربران قرار دارد روش Qi می باشد که دارای طرفداران بسیاری در سراسر جهان می باشد. در مورد نحوه شارژ کردن به وسیله شارژ بی سیم باید بگوئیم حتما باید گوشی و یا گجت در نزدیکی شارژ بی سیم باشد تا این دستگاه بتواند آن را به راحتی و سرعت شارژ نماید. ناگفته نماند که حذف فلز در طراحی گوشی های هوشمند یک روش موقت است چرا که برخی از کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند مانند کوالکام در سال 2015 از یک تکنولوژی ویژه که مخصوص خود این شرکت بود و در زمینه شارژ بی سیم کاربد داشت رونمایی کرده و آن را وایپاور معرفی کرد که به وسیله آن می توان بسیاری از گجت ها وگوشی هایی را که دارای قاب فلزی هم هستند به وسیله شارژ بی سیم شارژ نموده و طراحی ظاهر آن ها نیز جالب تر از گوشی های هوشمند جدید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *