سازگاری قابلیت True Tone با نمایشگرهای ال جی

سازگاری قابلیت True Tone در جدیدترین مک بوک پرو اپل با صفحه نمایش های ال جی

اپل در سال جاری هم همانند سال‌ های قبل، مک‌ بوک‌‌‌های نسل جدید خود را با سی پی یو نسل هشتمی اینتل و بالا بردن حافظه ‌ی رم رونمایی کرد. در کنار کلیه ویژگی‌ های تازه ای که اپل برای مک ‌بوک‌ پرو جدید خود استفاده کرده است، یکی از بهترین خصوصیت آن، پشتیبانی از قابلیت TrueTone در صفحه نمایش بود.

ویژگی TrueTone در آغاز با آیپد پرو اپل رونمایی شد. این ویژگی سبب می شود تا فُرم نمایش رنگ‌ ها، بدون هیچ توجهی به تغییرات نور پیرامون خود در صفحه نمایش حفظ شود. حتی با وجود این که Apple در جلسه رونمایی MacBook Pro اعلام نکرده بود، ولی مدتی بعد مشخص گردید که لپ تاپ‌ های نسل جدید اپل می ‌توانند تکنولوژی True Tone را در بعضی از صفحه نمایش های اکسترنال هم استفاده کنند.

مشخصات ذکر شده در یکی از اسناد مربوط به پشتیبانی True Tone در وب‌ سایت اپل اعلام شده است. بر اساس سند اعلام شده، سه صفحه نمایش اکسترنال، دقیقاً شبیه صفحه نمایش مک‌ بوک‌ پرو جدید اپل می‌ توانند از True Tone پشتیبانی نمایند. همان گونه که علاقه مندان انتظار دارند، صفحه نمایش های ال جی اولترافاین 4K و 5K جزو صفحه نمایش هایی می باشند که به ‌صورت مخصوص برای اتصال به لپ تاپ‌ های اپل طراحی شده ‌اند. سومین صفحه نمایش سازگار با مک‌ بوک‌ پرو جدید، صفحه نمایش تاندربولت اپل است که چندین سال است که تولید آن متوقف شده است.

جهت پشتیبانی از ویژگی True Tone در صفحه نمایش Thunderbolt اپل، می بایست آن را با یک تبدیل کننده تاندربولت ۳ به تاندربولت ۲ به مک‌ بوک‌ پرو متصل کرد. زمانی که صفحه نمایش تاندربولت اپل یا صفحه نمایش های اولترافاین ال جی به مک ‌بوک ‌پرو متصل باشند و ویژگی True Tone فعال شود، به ‌صورت خودکار، هم صفحه نمایش مک‌ بوک ‌پرو و هم صفحه نمایش اکسترنال از این خصوصیت در یک ‌زمان پشتیبانی خواهند کرد. جهت فعال کردن این ویژگی، فرد می بایست در بخش تنظیمات صفحه نمایش کادر مربوط صفحه نمایش هایی را انتخاب نماید که از این تکنولوژی پشتیبانی می ‌کنند.

تکنولوژی True Tone اضافه ‌بر سنجش نور محیط و تنظیم نمودن رنگ صفحه نمایش، از خسته شدن چشمان کاربر هم جلوگیری می نماید. قبل از مک‌ بوک‌ پروهای نسل جدید، این تکنولوژی در آیفون ۱۰، آیپد پرو، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس استفاده شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *