آیفون ایکس

افت درآمد مالی تامین کنندگان قطعات آیفون ایکس

افت درآمد مالی تامین کنندگان قطعات آیفون ایکس

در حال حاضر گزارش هایی منتشر شده است که بر اساس آن مشخص شده کمپانی های تولید کننده قطعات مورد نیاز برای آیفون10 با مشکلات درآمدی مواجه شده اند و درآمد این کمپانی ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. کمپانی اپل پرچمدار گوشی های خود را با نام آیفون ایکس یا همان آیفون10 عرضه کرده است و این گوشی هوشمند به مناسبت دهمین سالگرد تولید و ارائه گوشی های آیفون معرفی گردیده است.

آیفون ایکس نسبت به گوشی هایی که پیش از آن تولید شده دارای تفاوت های بسیار زیادی می باشد و این تفاوت ها باعث شده اند که کمپانی آمریکایی اپل این مدل جدید گوشی های خود را با کمی تاخیر وارد بازارهای جهانی نماید. عرضه نسل جدید گوشی های اپل این احتمال را به وجود اورده بود کمپانی هایی که قطعات این گوشی هوشمند را تامین می کنند می توانند به درآمد بسیار زیادی در ماه نوامبر دست پیدا کنند.

آیفون ایکس
آیفون ایکس

با وجود این گزارش های بسیاری نشان دهنده این است که کمپانی های تولید کننده و تامین کننده قطعات آیفون ایکس چندان اوضاع خوبی را نداشتند و درآمد مالی آن ها بسیار کاهش پیدا کرده است. اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می دهد کمپانی Largan Precision که لنزهای به کار رفته در آیفون10 را می سازد توانسته0.05 درصد نسبت به ماه پیش از آن درآمد بالاتری داشته باشد.

این کمپانی طبق پیش بینی های به عمل آمده در ماه های بعدی نیز با افت چشمگیر درآمد روبه رو خواهد بود. البته تنها این کمپانی نیست که با وضعیتی اینچنین روبه رو است و کمپانی های دیگری که برای آیفون ایکس قطعاتی را تامین می کنند نیز با وضعیتی اینگونه مواجه هستند.

در واقع مشکل اصلی در مورد سفارش کمی است که کمپانی اپل داده است. کمپانی اپل به میزان30 درصد کمتر سفارش قطعه های مورد نیاز خود را داده است و این رقم با پیش بینی هایی که پیشتر صورت گرفته بود تفاوت بسیار زیادی دارد. کمپانی های تامین کننده در مورد کاهش سفارش اپل ابراز نگرانی کرده اند و می ترسند که کمپانی اپل در سه ماهه اول سال جدید یلادی سفارش کمتری را داشته باشد.

احتمالات بسیاری نیز در مورد عرضه آیفون10 وجود دارد که بر طبق آن ممکن است این کمپانی کمتر از قبل به عرضه و ارائه آیفون10 اقدام کند. با تمام این مسائل احتمال آن وجود دارد که عرضه آیفون ایکس به بازارهای جهانی در سه ماهه اول سال جدید میلادی کاهش پیدا کند و علت این کاهش عرضه هم روزهای کاری کمتری است که به خاطر تعطیلات سال جدید میلادی در پیش است و اغلب افراد ترجیح می دهند به جای کار به تعطیلات خود بپردازند.

کمپانی اپل پرچمدار گوشی های خود را به تازگی معرفی کرده است و یک ماه از عرضه این گوشی هوشمند و مدرن به بازارهای جهانی می گذرد اما شایعاتی وجود دارد که بیانگر عرضه گوشی جدیدی از خانواده آیفون در سال2018 میلادی است و روز به روز نیز این شایعات بیشتر از قبل می شوند و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

آیفون ایکس
آیفون ایکس

اعلام حضور این گوشی جدید می تواند بخش مهمی از بازار فروش آیفون ایکس را از او بگیرد چرا که برخی از کاربران محصولات اچل ممکن است به جای استفاده و خرید آیفون10 به سراغ نسل جدید آیفون ها که دارای صفحه نمایشی6.1 اینچی است بروند و تمایل داشته باشند منتظر عرضه این محصول جدید اپل باشند.

شایعات بسیار زیادی در مورد نسل جدید آیفون ها وجود دارد که بر اساس آن ها این مدل از گوشی های هوشمند دارای طراحی بدون لب هستند و قیمتی که برای آن ها در نظر گرفته شده است چیزی در حدود650 تا900 دلار خواهد بود. فریمی که در شایعات حال حاضر برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است فلزی بوده و از یک دوربین تک در پنل پشتی آن استفاده شده است که موجب می شود هزینه های تولید این مدل از گوشی های هوشمند اپل به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

آیفون ال سی دی که بر اساس شایعات موجود در سال2018 میلادی از سوی کمپانی اپل وارد بازار خواهد شد در بین سه مدل گوشی هوشمند قرار دارد که کمپانی اپل اقدام به توسعه و بهبود آن ها کرده است. دو مدل آیفون دیگری که از سوی اپل بهبود پیدا خواهند کرد دارای صفحه نمایشی اولد هستند و ابعاد آن ها5.8 اینچ و6.5 اینچ است که در سال آینده میلادی به وسیله اپل معرفی شده و در طراحی آن ها از آیفون10 الهام گرفته خواهد شد. اما با وجود این ها بازهم کمپانی های تامین کننده قطعات آیفون10 ابراز نگرانی کرده اند و امیدوار هستند شرایط به نفع این گوشی هوشمند پیش برود.

2 دیدگاه در “افت درآمد مالی تامین کنندگان قطعات آیفون ایکس”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *