سئو ویدئو چرا اهمیت دارد ؟

سئو ویدئو چرا اهمیت دارد ؟

همین الان و در اوایل سال 2018 ویدئو مارکتنیگ بسیار محبوب شده است و رقیب های بسیار زیادی را داشته است. در شبکه های اجتماعی و سایت هایی که ویدئو های آموزشی را ارائه می دهند می دانند که ویدئو در انتقال پیام ها به مخاطبان تاثیر بسیار زیادی را دارد. این مدل را به  عنوان سئو ویدئو می شناسند .

سئو ویدئو

سرعت اینترنت در سال های اخیر بسیار زیاد شده است و البته قیمت ها نیز کاهش پیدا کرده است در نتیجه این ها سبب شده است تا محتوای ویدئویی بیش تر از قبل مورد توجه کاربران قرار گیرند. تحقیقات نشان دهنده این است که تا سال 2021 تا حدود 80 درصد از محتواهایی که در اینترنت ارائه شده اند به صورت ویدئویی خواهند بود . درمورد استقبال کاربران نیز بیان شده است که به میزان 43 درصد از کاربران به محتوای های ویدئویی علاقه بسیار بیش تری دارند .

تکنیک های سئو ویدئو

1-محل بارگذاری و تاثیرات آن بر سئو ویدئو : در ارائه دادن محتوای ویدئویی اولین نکته ای که وجود دارد این است که در چه فضایی بارگذاری شده است و انتشار پیدا کرده است . اکنون یوتیوب دومین موتور جست و جو در جهان بعد از گوگل است .

با استفاده از این ابزارها خواهید توانست هزینه های مربوط به بارگذاری و منتشر کردن محتوای ویدئویی به میزان بسیار زیادی کم شود و البته این شانس که جایگاه بهتری در گوگل کسب شود نیز بسیار بیش تر خواهد شد .

امروزه در حدود 55 درصد از نتیجه های جست و جویی که گوگل نشان داده می شود حداقل یک ویدئو را کاربر به گوگل نمایش خواهد داد البته بیش تر آن ها از سایت هایی مانند آپارات و یا یوتیوب ارائه خواهند شد . از تکنیک های مهم سئو در دنیای امروزی تولید کردن و انتشار دادند ویدئو است .

2-تکینک های سئو ویدئو در آپارات: می توانید در آپارات کانال هایی را بسازید که به شما اجازه می دهد که علاوه بر سایت هایی که خودتان برای ارائه محتوا دارید مکان دیگری را نیز برای این که ارائه شوند داشته باشید . برای مثال زمانی که خودتان ویدئویی را در آپارات قرار می دهید در مقاسیه با زمانی که خودتان به صورت مستقیم در سایت قرار می دهید و بارگذاری کرده اید جایگاه بسیار بهتری را در گوگل خواهید داشت. حال زمانی که کاربران در آپارت جست و جو می کنند ویدئوی شما ممکن است در بین ویدئو هایی باشد که به صورت تصادفی پیشنهاد می شود قرار گیرد که همین باعث می شود تا شانس شما برای دیده شدن بیش تر شود .

برای این که جایگاه شما در این زمینه بیش تر باشد باید به نکته های زیر توجه کنید :

1-در آپارات کانالی را به صورت اختصاصی ایجاد کنید و سپس همه اطلاعات مهم سایت مانند آدرس سایت را در آن ها قرار دهید .

2-ویدئو هایی که در سایت قرار می دهید را در دسته بندی های خاص خود قرار دهید . هر کدام از دسته بندی هایی که دارید را در یک صفحه خاص در آپارت قرار دهید. این به شما این فرصت را خواهد داد تا عبارت دیگری را نیز هدف گذاری کنید .

3-می توانید محتوایی که ویدئو دارد را براساس نیازی که کاربران دارند برچسب گذاری انجام دهید . از مهم ترین ویژگی هایی که در نمایش ویدئوهای آپارات که مشابه هم اند بررسی می شود برچسب گذاری است . این باعث می شود تا سئو ویدئو شما نیز بیش تر شود و درنهایت نیز شانس شما برای این که دیده شوید نیز افزایش پیدا کند . با استفاده از برچسب گذاری می توانید لینک سازی های داخلی سایت خود را نیز بهبود ببخشید .

4-در هر ویدئو می توانید متن و توضیحات به خصوصی را بنویسید .در این متن حتما لینک هر صفحه و یا مقاله ای که سایت مرتبط اند را قرار دهید .

5- برای نمایش ویدئوهایی که دارید به جای این که iframe  استفاده کنید از کدهای اسکریپت استفاده کنید.

6-نظرات کاربران را بررسی کنید و به آن ها پاسخ های درستی را بدهید این برای سئو ویدئو بسیار مفید است .

7-روی ویدئوهایی که بارگذاری کرده اید آدرس سایت خود را قرار دهید و تنها به کپی رایت که توسط آپارات گذشته می شوند اکتفا نکنید .

استفاده از تکنیک های سئو ویدئو در سایت های خودمان

مواردی وجود دارد که شما به صورت مستقیم ویدئویی را در سایت قرار می دهید و آن را در دسترس کاربران قرار می دهید . این باعث می شود تا هم جایگاه سایت شما بیش تر شود و هم شانس بیش تری را در نتیجه های جست و جوی گوگل به دست خواهید آورد . اگر به صورت مستقیم ویدئویی را در سایت خود بارگذاری کرده اید برای سئو ویدئو به نکته های زیر توجه کنید:

1-از پلیر Flash استفاده نکنید و با استفاده از HTML5 ویدئو را در دسترس کاربران قرار دهید .

2-بهتر است ویدئو را در ابتدای مقاله و زمانی که یک و یا دو پاراگراف از آن تمام شده است قرار دهید هر چه به تمام شدن مقاله برویم ارزش ویدئو کم تر از قبل خواهد شد.

3-از نشانه گذاری های استاندارد برای ویدئو استفاده کنید . اگر از Schema استفاده نکنید شانس بسیار کم تری را برای حضور در بخش ویدئو های گوگل خواهید داشت.

4-قبل از این که ویدئو را ارائه کنید یک تگ اختصاصی را برای ویدئو و در قسمت های پایین تر آن توضیحاتی را برای ویدئو موردنظر داشته باشید . اگر نشانه گذاری ها در سایت به درستی صورت گیرد باعث خواهد شد تا نقش اطلاعات و توضیحات در رتبه بندی های سایت بیش تر مشخص شود .

5-از ویدئو هایی استفاده کنید که حجم بسیار کمی دارند و کوتاه اند . زمانی که یک ویدئو از 10 دقیقه بیش تر باشد و حجمک آن نیز از 15 مگا بایت بیش تر باشد توسط کاربران بسیار کم تری دیده خواهد شد . البته این اعداد در موضوع های مختلف متفاوت خواهند بود .

6-در هر ویدئو ثانیه های اول اهمیت بسیار زیادی دارند زیرا کاربران در این زمان است که تصمیم می گیرند که بقیه ویدئو را تماشا کنند یا خیر؟

ویدئو را کجا بارگذاری کنیم ؟

تا الان بیان کردیم که هم می توانیم ویدئو را درسایت خود بررسی کنیم و هم می توانیم آن را در آپارات بارگذاری کنیم . برای این که بدایند کدام یک از این موارد بهتر است عوامل بسیار زیادی تاثیر گذار خواهد بود. اگر ویدئوهایی که دارید بیش تر جنبه تبلیغاتی دارند بهتر است که آن ها را در آپارات بارگذاری کنید زیرا هم هزنیه ها را برای شما کم می کند و هم احتمال دیده شدن ویدئو شما بیش تر می شود پس سئو ویدئو نیز افزایش می یابد.

اگر ویدئو شما به مطالبی که در سایت اختصاصی خود دارید مرتبط است بهتر است آن را مستقیما در سایتی قرار دهید که مطلب را در آن گذاشته اید البته برای این کار باید استانداردهای سئو ویدئو را رعایت کنید .

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *