تکنولوژی های جدید در دوربین های عکاسی

تکنولوژی های جدید در دوربین های عکاسی

تکنولوژی روز به روز درحال پیشرفت است و این تکنولوژی دوربین های عکاسی را هم شامل شده است و در این زمینه شاهد تحولات عظیمی بوده ایم.

امروزه گوشی های هوشمند در حال تبدیل شدن به دوربین های حرفه ای هستند و درهرگوشی هوشمند قابلیت های این دوربین های عکاسی گنجانده شده است البته هنوز نمی توان گفت این گوشی های هوشمند کاملا می توانند جایگزین دوربین های عکاسی حرفه ای شوند .

در این روزگار مسئله مهم در دوربین های حرفه ای افزایش قابلیت های این نوع دوربین ها است، عکس برداری در نور پایین، قابلیت افزایش زوم بیشتر از خاصیت هایی است که برندهای معروف دوربین بر سر آن با یکدیگر رقابت می کنند.

دوربین های عکاسی

قابلیت های جدید در دوربین های عکاسی

عکاسی و فیلم برداری در تاریکی

برای عکاسی و فیلم برداری در شب باید دوربین های خاصی را داشته باشید و با دوربین های معمولی نمی توان این کار را انجام داد.به تازگی شرکت جدید نیکون از یک دوربین 35 میلی متری رونمایی کرده است که این دوربین دارای ایزو 4000000 است. این عدد نشان دهنده این است که این دوربین می تواند در مناطق بسیار تاریک نیز عکاسی را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.البته اگر این ایزو روی هر گوشی باشد مسلما قیمت ان بالا خواهد رفت.

دوربین بدون دکمه شاتر

این تکنولوژی حاکی از ان است که دوربین شما دکمه ای برای عکاسی نداشته باشد ،و به جای ان دکمه ،سنسوری داشته باشد که به طور مثال به پلک زدن حساس باشد و از این طریق بتوان عکسبرداری کرد. این تکنولوژی که با نام Iris شناخته می شود در واقع واسط دوربین و عکاسی را تغییر داده است.

در این نوع از دوربین ها چیزی که تعیین کننده است چشم انسان است و به صورت کلی چشم انسان به عنوان یک واسط قرار دارد که با حرکت چشم متوجه همه چیز می شود و در واقع با پلک زدن از تصویر های مورد نظر عکس بر می دارد.

دراین فناوری باز و بسته کردن چشم ها همان قابلیت زوم کردن و یا از روی زوم برداشتن را دارد. در این فناوری برای اسان تر شدن کارها دکمه شاتر برداشته شده است و کارهای ان به چشم واگذار شده است. در زمینه های صوتی هم این سرویس شاید در اینده ای نزدیک ارائه شود .

قابلیت تگ شدن اتوماتیک

شما اگر اهل استفاده از فضای مجازی باشید مطمئنا واژه تگ برای شما نام اشنایی است . تگ کردن یا علامت‌گذاری کردن اسم افراد درعکس ها در همه شبکه های اجتماعی رایج است، بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی این عادت را دارند که در هر جایی که عکاسی می کنند، مکان ان را در عکس تگ می کنند و به این ترتیب مکان ان مشخص می شود. نرم افزاری به نام Qualcomm  هم وجود دارد که در ان هر عکسی را که قرار دهید مکان عکس را به صورت خودکار در ان مشخص می کند.

دوربین های Lytro، پردازش بعد از عکاسی

دوربین Lytro از نسل دوربین های Light Field است و دارای ویژگی های جذابی است .این دستگاه این قابلیت را به کاربر می دهد تا قبل از گرفتن عکس ان را ویرایش کند. که دارای قابلیت های بسیار ویژه ای است.ادیت و ویرایش هایی که روی عکس ها صورت می گیرد معمولا بعد از گرفتن عکس صورت می گیرد اما با استفاده از این دوربین های می توان زاویه دید ، نقطه فوکوس و عمق میدان و خیلی از ویژگی های دیگر را قبل از گرفتن عکس تغییر دارد . عکس هایی که با این دوربین گرفته می شود دارای فرمت LEP  است و برای نمایش های سه بعدی مناسب است.

ثبت بو و حس در عکس

فرض کنید شما عکس را گرفته اید بعدا که این عکس را نگاه می کنید می توانید بویی که در ان مکان وجود داشته را حس کنید. نمونه جدیدی از دوربین ها ساخته شده است که Madeleine  نام دارد .این دوربین قادر است تا بو و حس را درک کند اما این قابلیت را ندارد تا تصویر و بو را به صورت هم زمان ثبت کند.

بوها متصل به حافظه تصویر و حسی ماست.ما با حس کردن یک بو قادر خواهیم بود تا دوباره تصویر ان را جلوی چشم خود ببینیم .البته این دوربین هنوز تولید نشده است و تنها یک نمونه در حد ازمایش است و برای استفاده از ان باید در شرایط ازمایشگاهی وجود داشته باشد. در این زمینه نباید ناامید بود باید امید داشته باشیم تا روزی برسد که دستگاهی تولید شده که بتواند همراه با عکس بو را هم برای ما به خاطرات بگذارد.

دوربین های جدید لینکس

شرکت لینکس از یک تکنولوژی جدید به نام multi-aperture technology رونمایی کرده است .این تکنولوژی جدید با استفاده از نرم افزارهایی و استفاده از چند دوربین عکاسی می کند و کیفیت ان نیز در مقابل با دوربین هایی با یک لنز بسیار بیش تر است. لینکس این وعده را به مردم داده است که همه کارها با استفاده از دوربین هایی با اندازه بسیار کوچک تر از دوربین هایی که در بازار دیدیم خواهد بود .این شرکت ها وعده های زیادی را برای استفاده از این فناوری به انسان داده است که دراین جا ان ها را بررسی می کنیم .

فوکوس بهتر

با استفاده از دوریبن های امروزی برای بهتر شدن عکس بهتر است روی ان فوکوس کنید و به این ترتیب می توانید عکس با کیفیت تری بگیرید. با استفاده از این فناوری جدید عمل فوکوس هم قبل از گرفتن عکس و هم بعد از ان انجام می شود .

شناسایی بهتر صورت

از دیگر قابلیت‌هایی که فناوری لینکس فراهم کرده شناسایی بهتر صورت است. اختلافاتی که بین منظرها در دوربین های مختلف وجود دارد در مورد عمق اطلاعات زیادی را به ما می دهد. محل قرار گیری و نوع ویژگی های با استفاده از همین اطلاعات مشخص خواهد شد. علاوه بران خطا را نیز کم می کند و این اجازه را می دهد تا پیش زمینه هم حذف شود.

امکان گرفتن عکس از فواصل دور

در عکاسی کردن بحث مگاپیکسل ها بحث بسیار مهمی است البته باید بدانید که این تنها عامل تاثیر گذار در کیفیت عکس نیست . مگاپیکسل‌های ۸، ۱۶ و اخیرا ۵۰٫۶ بسیار جالب است ولی خبر ۲۵۰ مگاپیکسل چیزی است که ما را شگفت زده کرده است.از مهم ترین ویژگی های این است که می توان در فاصله های زیاد عکاسی کرد برای مثال در فاصله های حدود 18 کیلومتری .. در این عکس ها می توانید به اندازه ای زوم کنید تا تمامی جزئیات هم مشخص شود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *