معرفی برخی از بازی هایی که توسط یک نفر ساخته شده اند

معرفی برخی از بازی هایی که توسط یک نفر ساخته شده اند

برخی از بازی هایی که یک نفر آن ها را ساخته است

اصولاً هنگامی که به مراحل ساخت بازی و ارتقاء آن‌ ها فکر می ‌کنیم، ناخواسته گروه های بزرگ و گاهاً چند صد نفری در ذهنمان نقش می ‌بندد که تحت نظر یک کمپانی بزرگ مشغول به کار هستند. با این که این جریان در مورد بازی ‌های درجه یک و پر هزینه صدق می ‌کند، اما پشت پرده تولید تمام بازی‌ ها به این صورت نیست.

ممکن است جالب به نظر برسد که بدانید فضای آثار جداگانه و ارتقاء تکنولوژی موقعیتی را برای افراد فراهم کرده که قادرند به تنهایی و بدون کمک افراد دیگر آثار خود را خلق کنند. چنانچه نگاهی به این بازی‌ ها بیندازیم متوجه خواهیم شد که گاهاً عملکرد و فروش خوبی نسبت به بازی ‌های پر خرج داشته ‌اند و موفقیت‌ های بهتری را به دست آورده اند.

قصد داریم در این مطلب برخی از بهترین بازی ‌هایی که به دست تنها یک نفر خلق شده ‌اند را به شما معرفی نماییم؛ بازی هایی که هم از لحاظ مقدار فروش و هم از لحاظ رتبه بندی موفق بوده ‌اند. به شخصه زمانی که برای نخستین بار با این مدل از بازی‌ ها رو به رو شدم، هر فکری که در مورد خلق بازی و موفقیت آن‌ ها داشتم، عوض شد! اصولاً تمام ما ملاک موفقیت بازی ‌ها را در داشتن گرافیک‌ های خیلی خوب، گیم ‌پلی مخصوص، موسیقی ‌های جذاب و… می ‌دانیم.

ولی این بازی‌ ها به ما اثبات کردند که همه چیز به همین چند مورد ختم نمی ‌شود. می توان بدون حتی داشتن سرمایه اولیه چند میلیون دلاری هم به موفقیت رسید؛ می توان بدون همراهی یک گروه چند ده نفره یک‌ بازی خوب و با ارزش را خلق کرد؛ می توان حتی با داشتن یک گرافیک معمولی و پیکسلی هم بازی پرفروش و پرطرفدار ساخت.

در ادامه با معرفی برخی از این بازی های برتر ما را همراهی کنید.

Cave Story

«دایسوکه آمایا» (ملقب به پیکسل) به مدت پنج سال مشغول تولید بازی Cave Story بود. از قابلیت های این بازی دو بعدی پلتفرمر به استفاده از المان ‌های مترویدوانیا و بازی‌ های معمایی می ‌توان اشاره نمود. Cave Story برای نخستین بار در سال۲۰۰۴ برای کامپیوترهای شخصی ساخته شد و در همان دوره موفق شد تا رضایت منتقدان را به خود جلب کند.

بعد از این جریان، نمونه ارتقاء یافته بازی برای شبکه استیم و کنسول نینتندو ۳DS عرضه شد. عرضه دوباره بازی موجب شد تا Cave Story مجدداً سر زبان‌ ها بیفتد و موفقیت‌ های بالاتری را کسب کند؛ بعد از گذشت یک مدت، معلوم شد که استودیو Nicalis قصد دارد این بازی را به صورت سه بعدی بازسازی نماید. این بازسازی که با نام Cave Story 3D شناخته شد، برای نخستین بار در سال۲۰۱۱ به بازار فروش آمد و باز هم موفق شد نظر مثبت منتقدین با به خود جلب کند.

این بازی در حال حاضر برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده و چنانچه شما هم علاقه دارید می ‌توانید آن را به آسانی تجربه کنید.

Legendary Gary

این بازی نقش ‌آفرینی به دست «ایوان راجرز» خلق شده است؛ او پیش از تولید این بازی به عنوان برنامه ‌نویس روی What Remains of Edith Finch مشغول به کار بود. یکی از چیزهایی که Legendary Gary را متفاوت نشان می دهد، مدل گرافیک و ماجرای آن است که می ‌تواند موجی از احساسات مختلف را درون مخاطبین به وجود بیاورد. علاوه بر این، قسمت مبارزات، مینی ‌گیم ‌ها و شخصیت‌ پردازی کاراکترها به بهترین صورت انجام شده است.

Undertale

بی تردیدUndertale یکی از بهترین و جنجالی ‌ترین بازی‌ های مستقل چند سال گذشته این صنعت به شمار می رود. این بازی پر طرفدار که توسط «توبی فاکس» تولید شده است، انتخاب تازه ای را پیش ‌روی مخاطب خود قرار می ‌دهد: در طی مدت زمان بازی هیچ اجباری برای از بین بردن دشمنان وجود ندارد و قسمت داستانی را می‌ توانید بدون از بین بردن حتی یک دشمن به اتمام برسانید. در اصل به جای استفاده از جنگ و خونریزی می توانید با حرف زدن دشمنان خود را قانع کنید! همین ایده معمولی موجب به وجود آمدن یکی از بهترین بازی های چند سال گذشته شد و موفق شد شهرت بسیاری را برای توبی فاکس به دست آورد.

Undertale گذشته از گیم ‌پلی، به دلیل ماجرا و روایت مخصوص آن و همین طور موسیقی‌ های دهه هشتادی خود مورد قبول واقع شد. Undertale هم مثل خیلی از بازی‌ های مستقل فعالیت خود را از کمپین حمایتی کیک‌ استارتر شروع کرد و توانست در مدت کوتاهی سرمایه مورد نیاز خود را به دست آورد.

Papers, Please

ممکن است بازی Papers, Please در نگاه نخست یک بازی کسل ‌کننده و تکراری به نظر بیاید؛ به این دلیل که قرار گرفتن در نقش مامور مهاجرت به خودی خود به هیچ عنوان موضوع جالبی نیست. بنابراین، وقتی که بازی را انجام می دهید، متوجه می شوید که اصلا این طور نیست و با یکی از سرگرم ‌کننده ‌ترین بازی های مستقل رو به رو هستید. Papers, Please توسط «لوکاس پوپ» تولید شده است؛ وی هم اکنون مشغول تولید بازی return of the Obra Dinn می باشد که تا چند وقت دیگر روانه بازار خواهد شد.

Star dew Valley

بازی Star dew Valley اول قرار بود یک به روزرسانی معمولی از طرف هواداران Harvest Moon باشد؛ بر همین اساس بازتاب اولیه این اثر به اندازه ای خوب بود که «اریک بارون» (تولید کننده بازی) تصمیم گرفت تا اثر خود را گسترش دهد و آن را به اثری فراتر از یک کلون ساده از Harvest Moon تبدیل نماید.

Stardew Valleyبرای نخستین بار در سال۲۰۱۶ روی اپ استور مایکروسافت منتشر گردید و موفق شد تا نام خود را به عنوان موفق ‌ترین اثر مستقل سال۲۰۱۶ ثبت نماید و نظر مثبت منتقدین و طرفداران را به دست بیاورد. مدتی پیش اعلام شد که این بازی بیش از۳.۵ میلیون نسخه روی سایت های مختلف فروش داشته است. اخیراً هم شاهد اضافه شدن قسمت چند نفره به اثر بوده ‌ایم.

Tetris

بی تردید یکی از معروف ترین بازی‌ ها در بین طرفداران گیم محسوب می شود و غیرقابل باور است گیمر باشید و تاکنون نام این بازی به گوش شما نخورده باشد. موضوع زمانی جالب ‌تر می ‌شود که متوجه شویم این بازی توسط یک نفر خلق شده است؛ Alexey Pajitnov که موقع ساخت این بازی در شهر مسکوی روسیه زندگی می‌ کرد، وظیفه برنامه ‌نویسی و طراحی آن را بر عهده داشت. Tetris همین طور نخستین بازی سرگرمی تاریخ است که از روسیه به کشور آمریکا راه پیدا کرده.

با وجود این که مدت زیادی از انتشار این بازی گذشته است، ولی باز هم بازی های زیادی با الهام از آن تولید می‌ شوند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، Tetris پر فروش‌ ترین بازی تاریخ شناخته شده است.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *