گوگل کروم به نسخه 70 آپدیت شد

گوگل کروم به نسخه 70 آپدیت شد

نسخه 70 گوگل کروم با ویژگی های جدید

غول جستجوگر گوگل امروز نسخه ‌ی۷۰ مرورگر کروم را با جدیدترین قابلیت و امکانات در اختیار کاربران ویندوز، مک و لینوکس قرار می دهد. در این نسخه تعدادی از تغییراتِ مورد بحثی که اهالی مانتین ویو در نسخه‌ های قبلی این مرورگر فعال کرده بودند، غیر فعال شده است.

یکی از این ویژگی های غیر فعال ‌شده، ورود به صورت خودکار به حساب گوگل است؛ در نسخه ‌ی قبل کروم، غول جستجوگر اینترنت قابلیت جدیدی را معرفی کرده بود که در حالت دیدن یکی از اپلیکیشن ‌های گوگلی، به طور خودکار وارد حساب کاربری جیمیلِ خود می‌ شدید. در حال حاضر به ‌لطف نسخه‌ ی۷۰ نه ‌تنها قابلیت غیر فعال ‌سازی این ویژگی برای کاربران امکان ‌پذیر شده است؛ بلکه استفاده کنندگان از ویندوز از این به بعد می ‌توانند پشتیبانی کروم از وب اپلیکیشن‌ های پیشرو را تجربه کنند.

اصولاً خیلی کم اتفاق می افتد که بعد از منتشر شدن نسخه ‌ای از یک نرم ‌افزار، عبارت بحث‌ برانگیز را به آن نسبت دهیم؛ ولی نسخه ‌ی۶۹ گوگل کروم به درستی شایسته ‌ی این لقب بود. به ‌فاصله ‌ی کمی بعد از منتشر شدن این نسخه، تعداد زیادی از کاربرانِ مرورگرِ ذکر شده متوجه ورودِ غیر منتظره ‌ی خود به حساب کاربری گوگل شان شدند. این ویژگی که تاریخچه ‌ی جستجوها، بوک ‌مارک‌ ها و رمز عبورتان را در سرورهای گوگل ذخیره می ‌کرد، برای خیلی از افراد نگرانی ایجاد کرده بود.

از آن جایی که مشکلات نقض حریم شخصی در ماه ‌های گذشته توسط غول‌ های تکنولوژی، تعداد زیادی از کاربران انتقادات تندی را بر علیه گوگل وارد آوردند. مشکل اینجا بود که این گزینه در میان منوهای درون برنامه قرار داشت؛ با توجه به این خیلی از کاربران هیچ وقت از بودن چنین گزینه ‌ای اصلاً اطلاع نداشتند. فعال بودنِ پیش ‌فرض این ویژگی موجب می ‌شد تا بیشتر کاربران از مرورگر کروم بدون هیچ گونه اطلاعاتی، اقدام به فرستادن اطلاعات مرورگرشان به سمت سرورهای گوگل کنند. گوگل مدعی است که این قابلیت به آن‌ ها در تشخیص زمان ورود کاربر به دستگاه ‌های دیگر که متصل هستند کمک کرده است.

اکنون با توجه به غیر فعال ‌شدنِ این قابلیت، در قسمت تنظیمات رابط کاربری هم تغییراتی را انجام داده اند تا از این راه افراد دیدگاه دقیق ‌تری از داده ‌های همگام ‌سازی‌ شده‌ خود داشته باشند؛ همین طور از این به بعد با حذف کردنِ تاریخچه مرورگر، کوکی ‌های سرویس‌ های گوگل هم در کنار سایر موارد حذف خواهد شد.

در کنار این تغییرات، اهالی مانتین‌ ویو قابلیت های تازه ای را هم به نسخه ۷۰ مرورگر کروم اضافه نموده اند که از جمله بهترین آن ‌ها پشتیبانی از وب اپلیکیشن ‌های پیشگام در سیستم ‌عامل ویندوز است. در حال حاضر به ‌خاطر این ویژگی، کمپانی های نرم ‌افزاری قادرند برنامه ‌ها و اپلیکیشن‌ های خود را بدون ارتقاء اپلیکیشن بومی، بر روی بستر وب در اختیار استفاده کنندگان ویندوزی هم قرار دهند. با استفاده از این وب اپلیکیشن‌ ها، شما دقیقاً همانند یک برنامه ‌ی قدیمی ویندوز قادر هستید که از پنجره ‌ی تمام ‌صفحه استفاده کنید و حتی برنامه ‌ی مورد نظر را به قسمت منوی استارت یا صفحه ‌ی دسکتاپ اضافه نمایید.

اسپاتیفای / وب اپلیکیشن پیشرو

پشتیبانی از کُدِک ویدیو AV1 هم مورد تازه دیگری می باشد که به نسخه‌ ی جدید کروم اضافه گردیده و فشرده‌ سازی مناسب تری را بر روی فیلم ها انجام می دهد. خوب است این را هم بدانید که در کنار قابلیت یاد شده، قابلیت فشرده سازی دسترسی افزونه ‌ها به مشخصات و وب‌ سایت ‌ها از این به بعد امکان پذیر خواهد بود.

در پایان خبر خیلی خوبی که برای استفاده کنندگان از مک بوک وجود دارد، پشتیبانی این مرورگر از سنسور تاچ آیدی است. کاربران مک‌ بوک‌ های جدیدِ اپل می ‌توانند از این به بعد با استفاده از مرورگر کروم، بدون وارد نمودن رمز ورود و تنها با استفاده از اثر انگشتِ خود به وب ‌سایت‌ های مورد نظرشان وارد شوند.

در صورتی که قصد دریافت این به‌ روزرسانی را داشته باشید، می‌ توانید هم اکنون با وارد نمودن عبارت «chrome://settings/help» در نوار آدرس مرورگر، از این ویژگی و جدیدترین تغییراتِ آن بهره‌مند شوید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *