گوگل و استفاده از هوش مصنوعی در آینده نگری تاخیر پروازها

گوگل و استفاده از هوش مصنوعی در آینده نگری تاخیر پروازها

گوگل و استفاده از هوش مصنوعی در آینده نگری تاخیر پروازها

گاهی پیش می آید افراد ساعت های طولانی را در فرودگاه به علت تاخیر در پرواز می گذرانند و این مساله می تواند به برخی از افراد ضررهای بسیاری را وارد نماید. به عنوان مثال مدیر یک کمپانی که برای عقد قرار داد با کمپانی دیگری قصد دارد مسافرت هوایی داشته باشد به علت تاخیری که در پرواز وجود دارد مجبور می شود با تاخیر بسیار زیادی بر سر قرار خود حاضر شود و یا اصلا به آن نرسد و ضرر بسیاری را متحمل گردد. اطلاع از هرگونه تاخیر در پرواز می تواند به افراد کمک بسیاری کند.

کمپانی گوگل چند سالی است که بیشترین تمرکز خود را صرف هوش مصنوعی نموده است و در این راستا قصد دارد اپلیکیشن فلایتس خود را ارتقا داده و قابلیت جدیدی را به آن بیافزاید که امکان پیش بینی و آینده نگری تاخیر احتمالی که در پروازها وجود دارد را با استفاده از یادگیری ماشینی داشته باشد. در حال حاضر دلایل بسیاری وجود دارد که موجب تاخیر در پروازها می باشد. یکی از این دلایل می تواند شرایط آب و هوایی نامناسبی باشد که موجب می شود هواپیما نتواند به راحتی فرود بیاید و این مساله می تواند موجب تاخیر در پروازها باشد. یکی دیگر از دلایل می تواند نقص فنی هواپیما بوده و یا ترافیک هوایی باشد که موجب می شود هواپیما نتواند در زمان مقرر خود به پرواز دربیاید. به طور کلی موارد بسیاری وجود دارد که موجب می شود پروازها با تاخیر انجام شود.

کمپانی گوگل تصمیم گرفته در تاخیر پروازها قابلیتی را طراحی نماید که بتواند این اتفاق را از پیش حدس زده و به افراد کمک بیشتری نماید. بر اساس چیزی که گوگل عنوان کرده این کمپانی قصد دارد از هوش مصنوعی استفاده نماید که بتواند حدس بزند در خصوص پروازی تاخیری وجود دارد یا خیر. اگر این قابلیت در برنامه گوگل فلایتس به کار گرفته شود هوش مصنوعی موجود در آن می تواند با توجه به سوابق آماری که برای پروازها به ثبت رسیده است و الگوریتم هایی که برای یادگیری ماشینی طراحی شده است تاخیرهایی را که احتمال وجود آن ها بسیار زیاد است را با دقت بسیار بالایی سنجیده و پیش بینی نماید.

این کار به مسافران کمک بسیاری می کند که در صورت وجود تاخیر زمان خود را مدیریت نمایند. البته ناگفته نماند دقت این هوش مصنوعی صد درصد کامل نیست اما می توان به آن اعتماد کرد؛ ابن بدان معنی است که احتمال دارد برخی از پیش بینی هایی که به وسیله این هوش مصنوعی گفته می شود درست از آب درنیاید اما کمپانی گوگل ادعا کرده دقتی که این هوش مصنوعی دارد هشتاد درصدی می باشد و می تواند با این میزان دقت عملکرد قابل قبولی را داشته باشد.

مسلما بیشتر آژانس های هواپیمایی ترجیح می دهند پروازهایی که از سوی شرکت آن ها برنامه ریزی شده است راس ساعت مقرر انجام شود چرا که تاخیر در پروازها برای هیچ فردی گزینه ای خوشایند محسوب نمی شود. استفاده از این قابلیت می تواند برای کاربران گزینه ای ایده آل باشد تا بتوانند از تاخیرهای احتمالی که ممکن است به واقعیت تبدیل شوند آگاهی کامل داشته باشند و با آمادگی کامل به سمت فرودگاه حرکت کنند.

قابلیت طراحی شده جدید گوگل قرار است به وسیله اپلیکیشن گوگل فلایتس در اختیار کابران قرار بگیرد تا بتوانند به راحتی از آن استفاده نموده و آگاهی بیشتری داشته باشند. کاربرانی که تا به حال این برنامه را در گوشی های هوشمند خود نصب نکرده اند بهتر است حالا دیگر این کار را انجام دهند تا بتوانند برنامه ریزی بهتری در خصوص مسافرت های هوایی خود داشته باشند.

استفاده از این اپلیکیشن برای هر فردی که مسافرت های خود را از طریق هوایی انجام می دهد لازم است چرا که موجب می شود تا در خصوص زمان خود مدیریت بهتری داشته باشد و بتواند از تاخیرهای احتمالی پروازها آگااهی کاملی داشته باشد. کار با اپلیکیشن گوگل فلایتس بسیار راحت می باشد و هر فردی در هر گوشه ای از جهان می تواند از این برنامه کاربردی استفاده نماید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *