کفش های هوشمند

کفش های هوشمند

تکنولوژی های جدید کفش ها را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است ،و کفش های هوشمند با توجه به همین تکنولوژی ساخته شده است. برای مثال دراین کفش های هوشمند بندهای خودکار دارند که می توانند خود به خود بسته شوند.این کفش های هوشمند نیز از جمله فناوری های پوشیدنی محسوب می شوند . تغیرات در این کفش ها ممکن است از تغییر رنگ کفش ها شروع شود تا شارژ باتری این کفش ها نیز فراهم شود . در این جا چند کفش هوشمند بررسی می کنیم .

کفش های هوشمند

انواع کفش های هوشمند

ولوری

این کفش ها از دسته کفش های پاشنه بلند هستند و قابلیت های جذابی مانند تغییر رنگ آن‌ها را با عملی مانند ضربه زدن خواهد داشت؛ این کفش ها قابلیا پشتیبانی از اپلیکیشن‌های iOS و اندروید را داراست.جنس کفش‌های هوشمند ولوری چرم و لاستیک است و  ان کفش ها دارای مداری است که قسمت های بلوتوث و باتری را در خود نگه داری می کند. این کفش‌ها را می‌توان به راحتی با انواع لباس‌ها ست کرد و احتمال اینکه شرکت‌های فراهم کننده خرید اینترنتی کفش های های مردانه و زنانه خیلی زود سراغ ولوری بروند، زیاد است.

کفش های باله ای –تریس

این کفش ها مناسب افرادی است باله کار می کنند .این کفش ها می تواند حرکت پای افرادی را به نقش ها و طراحی هایی تبدیل کند نتیجه این کار از راه اپلیکیشن های مربوط را نمایش خواهد داد.

پاپوش لمسی لکال

این پاپوش ها رامی توانند افرادی که نابینا و یا بینایی کمی استفاده کنند و برای ان ها بسیار مناسب خواهد بود.پاپوش های یاد شده با استفاده احساساتی که به پاها منتقل می شود می تواند به جهت یابی افراد نا بینا و یا کم بینا کمک کند. سایر افراد هم از این پاپوش‌ها استفاده کنند از جمله قابلیت هایی که سایرین می توانند از ان بهره برند عبارتند از: شمردن تعداد قدم‌ها، اندازه گرفتن مقدار کالری سوزانده شده، بررسی و به خاطر سپاری حرکت‌های ورزشی تکراری و موارد مشابه استفاده کنند. نکته جالب درباره کفش‌های یاد شده این است که افرادی که آن‌ها را پوشیده‌اند، اگر نزدیک مکانی باشند که ان را دوست دارند ، این کفش ها می توانند از افراد را از نزدیک بودنشان به ان جا مطلع سازند وهم چنین اطلاعات دیگری نیز درمورد این مکان ها به فرد خواهند داد.

دوروی

اپلیکیشنی به شکل گیره به کفش الصاق شده است که اگر به ان ضربه ای وارد شود می توانید از این طریق به دوستانتان پیام بفرستید.دکمه‌ بسیار کوچکی به نام روبی که در حد یک دکمه کت است روی ان طراحی شده است با استفاده از این دکمه کفش های هوشمند دوروی از بلوتوث برای اتصال به اپلیکیشن گوشی هوشمند استفاده می‌کنند.  اگر شما سه بار پاشنه پایتان را به پشت سرهم روی زمین بکوبید اگر شتاب سنج این وسیله متوجه خواهد شد و ، دستور عملیات را صادر می‌کند. این عمل می‌تواند خبر کردن پلیس و تاکسی باشد یا می تواند ادرس محلی که شما در ان هستید را برای دوستانتان بفرستد.

اسنیکیرز

این کفش از دسته مدل کفش های ورزشی است. کفش اسنیکیرز از اپلیکیشن  گوگل مپ بهره می گیرند. تا به صاحب خود بگویند چگونه باید مرحله به مرحله به محل مورد نظر خود برسند. این کفش هم کارکری مانند کفش لکال دارند و با استفاده از ویبره یا لرزش کفی کفش به شخص می‌گوید به کدام سمت برود و چه زمانی به مقصد رسیده است.

کفش های  Digitsole :از این کفش می توان به عنوان اولین کفش هوشمندی یاد کرد که قابلیت گرم شدن ، جذب ضربه یا شوک، بسته و تنگ شدن خودکار را می تواند با استفاده از گوشی تلفن همراه فراهم می‌کند.

شیفت ور

این کفش های هوشمند دارای یک صفحه نمایش به شکل منحنی است که کاربر می تواند با استفاده از اپلیکیشن تلفن هوشمند تصویر های گیف مانند و … را نیز به ان اضافه کند این کار اتفاق می افتد و در ان از رنگ های Full HD استفاده می شود.

کفی های هوشمندی که از جی پی اس استفاده می کنند: کساین که بیماری الزایمر دارند همیشه نزدیکانشان نگران گم شدن ان ها خواهند بود. کفی‌های هوشمند مجهز به GPS برای ردیابی بیماران مبتلا به آلزایمر، افراد مبتلا به اوتیسم و ورزشکاران یا سربازانی طراحی شده که دچار مشکلات مغزی شده‌اند.

الترا ای کیو

این کفش برای دونده ها مناسب است زیرا مقدار ضربه هایی توسط پا به زمین وارد می شود را بررسی می کند  بالانس های چپ و راست را برای دونده‌ها اندازه‌گیری خواهد کرد. اطلاعاتی که توسط این اپلیکیشن  به دست می اید مانند پیشنهادات مربی های ورزش است و باعث خواهد شد تا دونده بتواند عادت ورزشی خود را تنظیم کند.

کارو

این کفش مناسب کار اسکی بازان است.با استفاده از این کفش ها می توانند مهارت های خود را تقویت کنند. در داخل این بوت اسکی ها سنسورهایی قرار دارد و هم چنین گیره ای قرار دارد که به سنسورها مجهز است و این قابلیت را دارد تا اطلاعات مربوط به حرکت و فشار پای شخص اسکی باز را ثبت خواهد کرد سپس یه اپلیکیشن تلفن همراه می فرستد . اطلاعات مربوط به صورت صوت در می اید و به کاربر انتقال می یابد.

لوندی

این کفش نوعی از بوت های زنانه است و این قابلیت را دارد تا پاها را در شرایطی سرد هم گرم نگه دارد . با تنظیمات اپلیکیشن می توان کاری کرد که دمای این کفش ها تا 37 درجه بالا ببرد.

اورف

این کفش ها این قابلیت را دارند تا به صورت بی سیم با حرکت های شخصی ارتباط برقرار کنند و بعد این حرکت ها می تواند به صورت نور و صدایی که قبلا هم در مورد ان برنامه ریزی شده است  در بیاید . این کفش های هوشمند دارای سنسورهایی به نام 9-axis  اند و در ان ها از 100 لامپ ال ای دی استفاده شده است که همین باعث شده است که بتواند واکنش هایی را در مقابل نور و صدا نشان دهد.

سول پاور

این کفش کفی تولید کننده برق است که با استفاده از ان می توانند دستگاه های پرتابل خود را زمان راه رفتن شارژ کنند. ین کفی حرکت پاهای فرد را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و آن را در یک باتری خارجی ذخیره خواهد کرد.  این کفش ها این ویژگی را دارد تا بتواند در هنگام پیاده روی به اندازه سه کیلومتر انرژی لازم را برای شارژ کردن یک گوشی موبایل فراهم کند.

کفش های هوشمند شیائومی

شیائومی با رونمایی از مچ بند هوشمند نظرات زیادی را به خود جلب کرده است  و حالا توانسته است کفش هوشمندی را به نام  90Minutes Ultra Smart Sportwear را ارائه کند.قیمت این کفش ها برابر 44 دلار است. باتری این کفش های هوشمند شیائومی این قابلیت را دارد تا به اندازه شصت روز کار کند. از دیگر قابلیت های این کفش های هوشمند همین قابلیت ردیابی ان هاست که بتواند حرکت ها و جابه جایی افراد را دنبال کند . در اخر روز هم این کفش های هوشمند می تواند به شما گزارش را  ارائه دهد که در ان میزان مسافتی را که طی کرده ، مقدار کالری سوخته شده ، سرعت میانگین و …  نمایش داده خواهد شد.

از دیگر قابلیت های این کفش ها این است که با استفاده از ان دیگر نگران لیز خوردن روی سطح های لیز نخواهید بود . سبک طراحی این کفش ها به صورت خمیده است و هم چنین دارای کفی های ضدباکتری اند . این کفش ها در رنگ های مختلف برای زن و مرد عرضه می شود اگر می خواهید این کفش ها را پیش خرید کنید می توانید به سایت شیائومی مراجعه کنید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *