هوم پاد اپل و مشکلات موجود و استقبال محدود کاربران

هوم پاد اپل و مشکلات موجود و استقبال محدود کاربران

اپل و استقبال محدود کاربران از هوم پاد به دلیل وجود مشکلات آن

اپل به عنوان یکی از کمپانی های عظیم که در زمینه تولیدات وشمند و دیجیتال فعالیت دارد هوم پاد را نیز در گروه تولیدات خود دارد که به تازگی وارد بازار شده ولی نتوانسته نظر کاربران و مشتریان را به خود جلب کند. پیش تر اپل احتمال می داد این بلندگوی هوشمند بتواند فروش بالایی را داشته باشد و مورد توجه کاربران زیادی قرار بگیرد. بلندگوی هوشمندی که به وسیله اپل طراحی تولید شده به نام هوم پاد در بازار وجود دارد که دارای برچسب قیمتی349 دلاری می باشد و از ژانویه ی سال جاری عرضه شده است. یکی از اهداف تولید این بلندگوی هوشمند طراحی آن برای رقابت با رقبای بزرگی همچون اکو آمازون و بلندگوی هوشمند گوگل می باشد که به نام گوگل هوم معرفی شده است.

با توجه به صحبت هایی که یکی از منابع آگاه عنوان کرده کمپانی اپل در روزهای پایانی ماه مارس اقدام به کاهش سفارشات خود در خصوص هوم پاد کرده است. نکته ای که جالب توجه است این که در زمان سفارش اولیه مشتریان و کاربران استقبال خوبی از این بلندگوی هوشمند داشتند و تا پایان ژانویه این محصول هوشمند موفق شد یک سوم از فروش بلندگوی هوشمند را در بازارهای آمریکا برای خود ثبت نماید. اما زمانی که ارائه ی این بلندگوی هوشمند در فروشگاه ها آغاز شد آمار منتشر شده فروش نزولی این بلندگوی هوشمند را نشان می داد.

این بلندگوی هوشمند در ده هفته ی نخست که فروش خود را آغاز کرده بود به ناچار به سهم فروش ده درصدی به دست آمده اکتفا کرد؛ این درحالی است آمازون و گوگل موفق شدند به ترتیب هر کدام سهم73 و14 درصدی را برای خود اختصاص دهند و این برای اپل به عنوان یک مشکل به شمار می رود.

این امکان برای اپل وجود داشت که هوم پاد را به عنوان مرکز اکوسیستم وسایل هوشمندی که تولید کرده نام ببرد اما یکی از مهم ترین پیش نیازهای این عمل نداشتن هیچ گونه وابستگی بیش از اندازه این بلندگوی هوشمند به آیفون می باشد؛ اما در زمان انجام این کار هوم پاد به صورت شدیدی به یفون وابستگی داشت و قابلیت های آن به عنوان یک دستیار دیجیتالی و هوشمند بسیار کم و محدود بود. کاربران این دسته از محصولات دیجیتال توقع دارند هوم پاد نیز همچون اکو و گوگل هوم به عنوان یک محصول قدرتمند و همه فن حریف معرفی گردد و بتواند اقداماتی زیادی همچون پاسخ گوئی به سوالات و سفارش غذا و مسایل دیگر را انجام دهد.

اما در عمل و هنگام استفاده از این بلندگوی هوشمند قابلیت های آن به پخش موسیقی و ارسال پیام به وسیله آیفون و بعضی از کنترل های خانه هوشمند محدود می باشد. این در حالی اسن که تفاوتی قیمتی که بین هوم پاد با دیگر محصولات رقیب وجود دارد در حد200 دلار می باشد. البته ناگفته نماند اپل از آغاز در خصوص هوم پاد آن را نوعی وسیله جانبی در نظر گرفته بود و همین مساله می تواند یکی از دلایل افت فروش این محصول باشد که این موضوع را به خوبی می توان از صحبت هایی که به وسیله توسعه دهندگان این محصول عنوان شده دریافت.

مدیران بلندمرتبه ی این کمپانی عنوان کرده اند که هوم پاد در اصل به عنوان یک بلندگوی با کیفیت می باشد و نمی توان آن را یک دستیار هوشمند خانگی به شمار آورد. علاوه براین مساله اپل نیز موفق نشده هوم پاد را در اواخر سال گذشته میلادی عرضه نماید چرا که ماه آخر و روزهای پایانی هر سال بهترین زمان برای خرید سال نو به شمار می رود و اپل این فرصت خوب و طلایی را از دست داده بود. از سوی دیگر به وجود آمدن مشکلات دیگری در زمینه فنی و طراحی نیز باعث شده تا کاربران این محصول ابراز نارضایتی داشته باشند.

هم اکنون برای متصل کردن دو هوم پاد به یکدیگر و به کار بردن آن ها به عنوان بلندگوی استریو ممکن نمی باشد و علاوه براین برخی از کاربران خراشیده شدن وسایل چوبی را به وسیله هوم پاد یکی از مهمترین مشکلات آن به شمار آورده اند. کوپرتینویی ها وعده داده اند که این مشکلات را به زودی برطرف خواهند کرد اما در حال حاضر فروش این بلندگوی هوشمند موجب شده تا انتظارات این کمپانی برآورده نشود.

کارشناسی تحت عنوان جین مانستر اعتقاد دارد که کمپانی اپل هفت میلیون از این بلندگوی هوشمند را توانسته به فروش برساند و در سال آینده میلادی نیز می تواند یازده میلیون هوم پاد را به فروش برساند. البته باید در این خصوص بگوئیم که احتمال داده می شود آمازون در سال جاری میلادی موفق شود حدود29 میلیون اکو و در سال آینده میلادی بعنی در سال2019 در حدود39 میلیون از بلندگوهای هوشمند خود را که از سری اکو هستند به فروش برساند.

باید عنوان کنیم که این نخستین باری نیست که اپل در خصوص فروش یکی از محصولات خود با مشکلاتی مواجه می شود. این کمپانی آمریکایی زمانی که قصد داشت نسخه ی اولیه ی ساعت هوشمند خود را عرضه کند هم نتوانست استقبال زیادی را در خصوص آن مشاهده کند؛ اما زمانی که نرم افزار این ساعت هوشمند را بهبود و توسعه داد استقبال زیادی از اپل واچ صورت گرفت و کاربران زیادی تقاضای خرید آن را داشتند. به احتمال خیلی زیاد این موضوع در خصوص هوم پاد نیز صورت خواهد پذیرفت اما این بار اپل احتیاج دارد به همراه توسعه ی هوم پاد توانایی های دستیار مجازی خود را نیز گسترش داده و بر روی این مسئله نیز تمرکز زیادی داشته باشد تا بتواند محصولی خوب و با کیفیت و کارایی بالایی را عرضه نماید.

البته اپل اعلام کرده در خصوص توسعه ی این محصول اقداماتی را نیز انجام خواهد داد تا بتواند موجب رضایت مندی کاربران خود قرار بگیرد و میزان استقبال از این محصول را نیز افزایش دهد. حال باید منتظر ماند و دید که این کمپانی آمریکایی در خصوص بهبود این محصول چه اقداماتی را انجام خواهد داد و آیا هوم پاد می تواند همچون رقبای دیگر خود اکو و گوگل هوم مورد توجه قرار بگیرد و با آن ها به رقابت بپردازد یا اینکه اپل باید به دنبال طرح دیگری باشد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *