هوش مصنوعی قهرمان رقابت با دستیار صوتی اپل

هوش مصنوعی قهرمان رقابت با دستیار صوتی اپل

هوش مصنوعی قهرمان رقابت با دستیار صوتی اپل

در مراسمی که برای رونمایی از گوشی های پیکسل 2 برگزار شده بود گوگل اشارات غیر مستقیمی را نسبت به شرکت بزرگ اپل عنوان کرد. ماریو کیروز که به عنوان مدیر محصولات گوگل در مراسم حضور داشت رو به جمعیتی که آنجا جمع بودند گفت ما هرگز کیفیت محصولات خود را قربانی ساخت دستگاه هایی که اندازه بزرگی دارند نخواهیم کرد. پس از چند لحظه بیان کرد استفاده کنندگان گوشی های گوگل پیکسل 2 این امکان را دارند که آی مسیجز خود را به این گوشی ها انتقال دهند. علاوه بر این در ویدئوئی که برای معرفی محصولات گوگل درست شده زنی دیده می شود در حال گاز زدن یک سیب می باشد.

در واقع اینطور به نظر می رسد هر کدام از تولیداتی که گوگل آنها را معرفی کرده در واقع برای نبرد و مسابقه با محصولاتی است که به وسیله اپل وارد بازار تکنولوژی شده اند.

هوش مصنوعی

نخست هوش پس از آن زیبایی

یادگیری ماشینی عنوانی است که ساندار پیچای علاقه بسیاری به آن داشته و در مراسم معرفی محصولات گوگل از آن استفاده کرده و برنامه را پیش برده است. در این مراسم مدیر عامل کمپانی گوگل دیگر در مورد الگوریتم هایی که گوگل برای جستجوی دقیق به کار می برده هیچ صحبتی نکرد بلکه موضوع قابل بحث چیزی فراتر از این حرف ها بود. صحبت از یک هوش مصنوعی بود که می تواند با سبک های مختلفی که در زندگی شما وجود دارد خود را مطابقت داده و در خصوص هر کاربری قابلیت پاسخگویی را دارد.

با توجه به اینکه گوشی های جدید گوگل از لحاظ جزئیاتی که در ظاهر آنها وجود دارد عملکرد خوبی را داشته اند و اسپیکر هوشمندی که گوگل با نام گوگل هوم مکس مورد استفاده قرار داده است از حیث ظاهری بسیار مناسب دیده می شود اما با تمام اینها کمپانی گوگل تاکید بیشتری به هوش درونی دستگاه ها دارد و از این لحاظ می تواند نسبت به برنامه سیری و آیفون10 کاملا برتری داشته باشد.

یکبار استفاده از گوگل هوم مینی که مکس آن را همراهی می کند و یک اسپیکر بزرگ تر نیز دارد با صدایی که شباهت کاملی به یک انسان را دارا می باشد به شما این امکان را می دهد که در هر کدام از اتاق های خانه خود یکی از این هوش مصنوعی را داشته باشید. زمانی که دکمه اکتیو اج را که در کناره گوشی های پیکسلی که به تازگی وارد بازار شده را فشار دهید دستیار صوتی کار خود را آغاز خواهد کرد.

در کنار موارد یاد شده هدفون هایی که در پیکسل های جدید به کار رفته قابلیت یکپارچه شدن با گوگل اسیستنت را داشته و به وشیله آن یک ترجمه زنده را به صورت همزمان به شما ارائه می کند. در واقع اینگونه باید گفت که محصولاتی که گوگل به تازگی تولید کرده از داخل به سمت بیرون سامان دهی شده و طراحی آن ها صورت گرفته است. این محصولات برای افرادی تولید شده اند که از کار کردن با دستگاه هایی که در عین زیبایی کاربرد چندانی ندارند خسته شده اند و تنها این افراد هستند که برای خرید این دستگاه های فوق العاده هوشمند اقدام خواهندکرد.

اگر پیش بینی فروش این محصولات جدید گوگل به حقیقت بپیوندد کمپانی اپل باید در سالهایی که پیش رو دارد فعالیت خود را بیشتر از حال کرده تا بتواند عقب افتادگی هایی را که متحمل شده است را جبران کند.

گفتگو به جای دستور

کمپانی گوگل توانسته تا بحال سه مدل اسپیکر هوشمند را در دنیای فناوری وارد کند. این درحالی است که کمپانی اپل تا ماه دسامبر قادر نخواهد بود اسپیکر هوش مصنوعی را که به عنوان یک هوش مصنوعی خانگی است عرضه کند. در کنفرانسی که با نام کنفرانس توسعه دهندگان در ماه ژوئن برگزار شده بود هوم پاد برای نخستین بار معرفی گردید. هوم پاد دارای سنسورهایی بود که می توانست به راحتی حضور فرد را در اتاق تشخیص دهد و صدایی که از آن خارج می شد شباهت بالایی به صدای یک انسان داشت و از گوگل هوم بسیار برتر می نمود؛ ولی دیری نپائید که گوگل هوم مکس توانست این برتری را به نام خود کند. گوگل هوم مکس درست به مانند هوم پاد یادگیری ماشینی را در مورد تحلیل فضا و بهترین استفاده از صدا را مورد استفاده خود قرار داده است. گوگل هوم مکس این امکان را دارد که با صدایی که از محیط اطراف به گوش می رسد تطابق کافی به وجود آورده و صدای واضح تری را ارائه می دهد که شباهت بالایی با صدای یک انسان دارد یعنی درست به مانند صدای یک انسان عمل می کند.

هوش مصنوعی

لنز دوربین با هوشمندی بالاتر

طی سالهای قبل گوگل اسیستنت تنها در مورد گوشی های پیکسل قابلیت اجرا داشت اما در حال حاضر تمام دستگاهها همچون ساعت و هدفون و اسپیکر و گوشی های دیگری که با سیستم عامل اندروید کار می کنند نیز می توانند از این قابلیت استفاده کنند. هم اکنون عملکردی که دستیار گوگل داشته از اجرای فرمان های صوتی ساده و کوچک پافراتر گذاشته است.

کمپانیگوگل یک توانایی جدید به نام گوگل لنز را طراحی کرده که فعلا قابلیت اجرا بر روی گوشی های پیکسل را دارا می باشد. از گوگل لنز به عنوان یک برنامه کاربردی صحبت می شود که قادر است امکانات گسترده ای را فراهم کند. این قابلیت جدید در واقع ادغام شده واقعیت افزوده با هوش مصنوعی می باشد و بدون اینکه لزومی داشته باشد تا دیگر برنامه های گوشی خود را باز کنید فقط بتوانید از دوربین تلفن همراه خود کمک گرفته و محیط اطراف خود را شناسایی و حتی اسکن کرده شماره تلفن ها را در گوشی خود ذخیره کنید.

این قابلیت هایی که برشمردیم تنها امکانات تجملاتی نیستند بلکه یک سری کوچک از مهارت هایی می باشند که تا کنون در تخیل مانده بود و حالا به واقعیت تبدیل شده است.

مغز بزرگ و جذاب

کمپانی گوگل در حوزه هوش مصنوعی به قدری خوب عمل کرده است که توانسته در میان کمپانی های دیگر به جایگاه بالایی دست یابد که شاید ارزوی کمپانی های بیشماری باشد. آن زمان که اپل نظر افراد بسیاری را به طراحی زیبایی که در خصوص آیفون 10 انجام داده بود جلب کرد کمپانی گوگل تمام حواس خود را بر روی هوش مصنوعی جدیدش معطوف کرده بود. در مورد ظاهر گوشی های پیکسل دو باید بگوئیم در نظر افراد بسیاری به زیبایی آیفون10 و حتی آیفون8 نیست اما گوگل عنوان کرده فروش هوش و مغز را ترجیح میدهد به جای اینکه محصول زیبا اما کم کاربرد را به فروش برساند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *