نگاهی به سامسونگ گلکسی A9 مدل ۲۰۱۸

نگاهی به سامسونگ گلکسی A9 مدل ۲۰۱۸

بررسی اولین گوشی هوشمند سامسونگ با دوربین چهارگانه

ما در این مطلب قصد داریم سامسونگ گلکسی A9 مدل۲۰۱۸ را مورد بررسی قرار دهیم و شما را با قابلیت های این گوشی جدید سامسونگ آشنا ‌کنیم، اگر شما هم از علاقه مندان این محصول هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

سامسونگ گلکسی A9 که روز قبل رونمایی شده یک تلفن همراه هوشمند با ظاهری زیبا و قابلیت های خیلی خوب است، ولی مهم ترین قابلیت این گوشی دوربین۴ گانه پشتی آن می باشد که وجه تمایز محصول تازه سامسونگ با همه محصولات موجود در بازار به حساب می آید. قصد داریم در ادامه نگاه تخصصی تری به نخستین گوشی هوشمند چهار دوربین دنیا داشته باشیم.

بله همان گونه که گفته شد سامسونگ گلکسی A9 از چهار دوربین پشتی بهره می برد. ممکن است به نظر تا اندازه ای  زیاده ‌روی شده باشد، ولی احتمالاً سامسونگ بر این اعتقاد است که سخت ‌افزار دوربین کامل ‌تر و خروجی عکس‌ های با کیفیت‌ تری را ارائه خواهد نمود، دقیقاً برعکس سیاستی که غول جستجوگر گوگل در ساخت خانواده تلفن های همراه هوشمند پیکسل ۳ پیش گرفته است.

سامسونگ، نسخه گلکسی A9 را به عنوان یک تلفن همراه هوشمند ارتقا یافته برای اینستاگرام به کاربران معرفی نموده و همین مسئله مشخص می کند که جامعه‌ هدف خریداران این گوشی چه افرادی هستند. افرادی که در پی تجربه دوربین به روزتر در موبایل های هوشمند خود هستند و به صورت روزانه و مستمر در حال استفاده از شبکه ‌های مجازی هستند.

تعجبی ندارد که مهم ترین بخش تمرکز تبلیغاتی سامسونگ گلکسی A9 روی دوربین چهارگانه پشتی آن باشد، ولی به غیر از این، گوشی جدید سامسونگ به یک صفحه نمایش۶.۳ اینچی با کیفیت+FHD، حافظه ‌ی رم شش گیگا بایتی، حافظه ‌ی داخلی۱۲۸ گیگا بایتی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه خارجی و یک باتری۳۸۰۰ میلی ‌آمپری قوی مجهز شده است.

این اطلاعات فنی نشان می ‌دهد که گلکسی ای۹ (۲۰۱۸) سامسونگ در اصل یک رده متوسط خیلی قوی محسوب می شود؛ همین طور این محصول بهترین عضو خانواده سری A سامسونگ هم می باشد و پشت سر تولیدات سری S این کمپانی که جزو بهترین ها هستند، قرار دارد و با توجه به این با قیمت پایین تری به دست طرفداران خواهد رسید.

با این تفاسیر، سامسونگ گلکسی A9 هم را مثل وان پلاس۶ و آنر۱۰ باید در گروه جدید بهترین های مقرون به صرفه قرار داد که با وجود این رقبای توانمند، گوشی جدید سامسونگ برای به دست آوردن مشتریان بیشتر کار خیلی راحتی را پیش رو نخواهد داشت.

قیمت و تاریخ عرضه

گرچه برای عرضه این گوشی تاریخ دقیقی از طرف سامسونگ اعلام نشده، ولی این شرکت قول داده که موبایل گلکسی A9 جدید خود را در ماه نوامبر یعنی تقریباً یک ماه دیگر به بازار عرضه خواهد کرد. قیمت این موبایل هم حدود۷۲۰ دلار تخمین زده شده است که در مقایسه باید گفت که گلکسی ای۹ گران قیمت ‌تر از آنر۱۰ و وان پلاس۶ خواهد بود و هر چند ارزان ‌تر از گلکسی اس۹ سامسونگ است.

طراحی

سامسونگ گلکسی A9 هم از ظاهر جذاب و معمول این روزها در بین تلفن های همراه هوشمند، یعنی شیشه و فلز تولید شده است. پنل پشتی و جلویی این گوشی شیشه‌ ای و کاور دور آن فلزی می باشد که یک ظاهر جالب و خوش فرم در اندازه یک پرچمدار به این گوشی داده است.

خداروشکر سامسونگ هم سرانجام به گروه سازندگان تلفن های همراه هوشمند با رنگ‌ های متنوع پیوسته و گلکسی A9 مدل۲۰۱۸ خود را در سه رنگ متنوع عرضه می ‌کند که به غیر از رنگ مشکی خاویاری دو رنگ جذاب آبی لیمونادی، صورتی آدامسی بهترین گزینه ‌های رنگی این گوشی هستند. در ضمن این رنگ‌ های جالب در پنل پشتی گوشی حالت گرادیانت دارند، مشابه چیزی که قبل از این به صورت مجلل تر در هواوی P20 و P20 پرو مشاهده کرده بودیم.

اندازه گلکسی A9 جدید سامسونگ۱۶۲.۵x77x7.8 میلی ‌متر می باشد و یک تلفن همراه تقریباً بزرگ به حساب می آید و با توجه به صفحه نمایش بزرگ۶.۳ اینچی این گوشی در مقایسه با گلکسی نوت۹ تا حدودی عریض ‌تر و کشیده ‌تر شده است. هر چند با توجه به وزن۱۸۳ گرمی، گلکسی A9 سبک وزن‌ تر از نوت۹ به حساب می آید.

در واقع با توجه به این که نمی شود منکر ابعاد بزرگ این تلفن همراه هوشمند شد، ولی این محصول را هم نمی توان غیر قابل تحمل و نامناسب برای در دست گرفتن محسوب کرد.

شیشه ‌ی پنل پشتی این گوشی کاملا لیز است، با توجه به این نگه داشتن آن بدون قاب یا گارد محافظ واقعاً خطرناک است و ریسک افتادن و شکستن واقعاً بالایی دارد. علاوه بر این شیشه هم خیلی حساس به اثر انگشت بوده و برای استفاده بدون قاب مجبور هستید مرتبا آن را تمیز کنید.

جانمایی سنسور اثر انگشت در پنل پشتی گوشی هم به خوبی انجام شده و انگشت اشاره به راحتی روی آن قرار می ‌گیرد. شاسی قفل و پاور این محصول هم در لبه ‌ی سمت راست گوشی جانمایی شده و در صورتی که دستان شما بیش از اندازه بزرگ باشد هم استفاده از این دکمه برای تان کار نسبتا راحتی خواهد بود.

در لبه ‌ی سمت چپ گوشی شاسی مخصوص دستیار صوتی هوشمند بیکسبی سامسونگ قرار گرفته و امکان دارد مقداری عجیب به نظر بیاید که سامسونگ یکی از قابلیت های اختصاصی مربوط به پرچمداران خود را در یک گوشی رده متوسط استفاده کرده است.

نکته جالب توجه دیگر این که در لبه ‌ی پایین این موبایل هم به غیر از پورت USB نوع C و بلندگو، هنوز هم جک دوست داشتنی هدفون۳.۵ میلی‌ متری هم به چشم می خورد.

صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی A9 از یک نمایشگر۶.۳ اینچی سوپرآمو ال ای دی با کیفیت +FHD استفاده می کند که خیلی شفاف و روشن بوده و رنگ‌ ها را هم واقعاً تمیز و چشم ‌نواز نمایش می ‌دهد. گرچه که کیفیت۲۲۲۰×۱۰۸۰ این تلفن همراه به اندازه کیفیتQHD پرچمداران سری اس۹ و نوت۹ سامسونگ بدون ایراد و جذاب نیست، ولی با توجه به قیمت این محصول به سختی می توان رقیب مناسبی برای آن یافت.

گرچه زبان طراحی نمایشگرهای بی پایان سامسونگ در گلکسی A9 مدل۲۰۱۸ هم استفاده شده است، ولی با توجه به منحنی نبودن لبه‌ های اطراف این صفحه نمایش، در کل حاشیه ‌های کناری آن مقداری بیشتر از پرچمداران سال جاری سامسونگ است. ولی باز هم با در نظر گرفتن نرخ این گوشی نمی ‌توان ایراد زیادی به صفحه نمایش آن وارد کرد و باید اعتراف کرد که A9 جدید یک نمایشگر بزرگ، چشم‌ گیر و بدون بریدگی ناچ را به طرفداران خود عرضه می‌ کند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *