نکات خلاقانه برای طراحی پست های اینستاگرام

نکات خلاقانه برای طراحی پست های اینستاگرام

معمولا بیش تر پست هایی که در اینستاگرام وجود دارند جذابیت خاصی ندارند و بیش تر پست ها تکراری شده اند . این در حالی است که پست هایی که در اینستاگرام منتشر می شوند باید بسیار جذاب باشند تا کاربران به واسطه آن ها صفحه شما را دنبال کنند . بیش تر پیج هایی که فالوور های کمی دارند و یا فالوورهای خود را از دست می دهند به دلیل محتواهای نامناسبی است که در پیج های خود قرار می دهند. در این مطلب با ایده های خلاقانه برای اینستاگرام آشنا می شویم .

ایده های خلاقانه اینستاگرام

نظرسنجی

از جمله پست هایی که بیش تر کاربران را به خود جذب می کند و باعث می شود تا بیش تر مورد استقبال آن ها قرار گیرند پست هایی است که محتوای نظرسنجی دارند . از ایده های خلاقانه ای برای اینستاگرام که می توانید استفاده کنید بهره گیری از پست هایی است که دارای محتوای سوالی اند . البته نکته ای مهم در این باره این است که سوالاتی که در این میان طرح می شود بهتر است با کارتان متناسب باشد و از گذاشتن سوالات غیرمرتبط خودداری کنید .

نقل قول

در ابتدا باید بزرگان و افراد سرشناسی که در حیطه کاری شما فعالیت می کنند را بشناسید . بعد می توانید سخنانی از آن ها را در صفحه های خود منتشر کنید . برای این کار می توانید از سخنان فرد به همراه عکس وی کمک بگیرید.

جای خالی

از ایده های خلاقانه برای اینستاگرام که می توانید از آن در صفحه خود استفاده کنید بهره گیری از جای خالی است که به واسطه آن می توانید از عکس نوشته هایی استفاده کنید که دارای جای خالی اند و به این طریق کاربران خود را مجبور کنید تا در پست های شما مشارکت داشته باشند . برای مثال می توانید عکس نوشته ای را به اشتراک بگذارید که در آن جمله ای نصفه و نیمه نوشته شده باشد.  این جمله های نیمه نوشته کاربران را مجبور می کند تا در پست مشارکت کنند.

ایده های خلاقانه اینستاگرام

پشت صحنه

فرقی نمی کند در اینستاگرام برای چه کسب و کاری فعالیت می کنید . چه یک تیم باشید و یا تنها باشید کار شما در اینستاگرام دارای یک پشت صحنه است . از ایده های خلاقانه برای اینستاگرام این است که هر چند مدت یکی از عکس های مرتبط با پشت صحنه کارتان را منتشر کنید . این کار باعث می شود تا کاربران و مشتریان به شما اعتماد بیش تری داشته باشند .

مناسبتی

از ایده های خلاقانه برای اینستاگرام این است که در مناسبت ها حتما پست های مرتبطی را در صفحه خود قرار دهید . البته در گذاشتن این پست ها نیز خلاقیت به خرج دهید . پست های مناسبتی می تواند برای کاربران حس خوبی را به ارمغان آورد . پس برای گذاشتن این پست ها حتما حواستان به تقویم باشد.

استفاده از سوالات چالش برانگیز

از ایده های خلاقانه برای اینستاگرام این است که در پیج خود از سوالات ساده ای استفاده کنید تا دنبال کننده های شما به راحتی بتوانند به آن ها جواب بدهند. البته این سوال ها باید مرتبط با حوزه کاری شما باشد . در این میان گاهی هم سعی کنید از سوالات چالش برانگیز استفاده کنید و بدین وسیله کاربران به صفحه شما بیش تر جذب می شوند  این سوالات باید به گونه ای باشد تا کاربران تشویق شوند به آن ها پاسخ دهند.

تبادل کردن لینک ها با سایر صفحات

از ایده های خلاقانه برای اینستاگرام این است که در پست های خود به همکارانتان در این زمینه توجه کنید . برای مثال بگویید اگر می خواهید در مورد فلان موضوع بیش تر بدانید به صفحه دوستم سری بزنید . به صورت متقابل از همکاران خود بخواهید تا این کار را برای شما در پیج های خود انجام دهند.

عکس هایی از محصولات

اگر صفحه شما برای کسب و کار خاصی است می توانید از محصولاتی که دارید عکس بگیرید و این عکس ها را انتشار دهید . البته عکس هایی که منتشر می شود باید به صورت واقعی باشد تا بتواند حس بسیار خوبی را به کاربران ارائه کند. در همه حال به این فکر باشید تا از دید بسیار جدیدی محصولات خود را در اختیار کاربران قرار دهید و آن ها را با حصولات خود آشنا کنید.

اشتراک گذاری عکس هایی در مورد آینده

اگر محصولی را در حال تولید دارید و یا برای مثال می خواهید در آینده کتابی را بنویسید که باعث گسترش کسب و کار شما می شود می توانید در قالب عکس و یا ویدئو آن را به کاربران خود معرفی کنید .

برای مثال محصولی را که هنوز تولید نکرده اید عکسی را منتشر کنید و در کپشن درباره آن توضیحاتی بدهید که در آینده قرار است چطور شکل بگیرید با این کار نوعی بازاریابی انتظار نیز انجام داده اید. دنبال کننده ها نیز دنبال این خواهند بود تا به زودی این محصول را معرفی کنید .

استفاده از عکس هایی که آن قدرها هم به کارتان ارتباطی ندارد

از ایده های خلاقانه برای اینستاگران این است که گاهی می توانید روی اصول و قواعد پا بگذارید و پست هایی را منتشر کنید که زیاد هم با کسب و کارتان در ارتباط نیست . برای مثال می توانید عکسی از فست فود را منتشر کنید و درباره آن از کاربران خود نظرخواهی کنید . در این صورت بیش تر با کاربران و دنبال کننده ها در تعامل خواهید بود .

ایجاد کردن چالش ها

می توانید درباره کار کردن وو یا کسب و کارخود چالش هایی را ایجاد کنید . برای مثال می توانید مطلب یا فیلمی را منتشر کنید که آن را قبول ندارید در این صورت دنبال کننده های خود را وارد چالش کرده اید .

معرفی کتاب

فرقی نمی کند پیج شما در مورد چه نوع کسب و کاری باشد بالاخره در میان دنبال کننده های شما افرادی هستند که به کتاب ها علاقه مندند پس می توانید کتاب هایی را در زمینه کسب و کار خود معرفی کنید . این کتاب ها بهتر است از جمله کتاب های پرفروش در حوزه کاری شما باشد یا کتابی باشد که شما خوانده باشید و باعث پیشرفت شما شده باشد این برای دنبال کننده های شما جذاب تر خواهد بود .

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *