نمایشگرهای حفره دار

نمایشگرهای حفره دار

منظور از نمایشگرهای حفره دار به این معناست که دوربین های سلفی درون نمایشگر قرار می گیرند.و این نمایشگرهای حفره دار به این معنایند که در درون نمایشگرها شاهد بریدگی های معمول نخواهیم بود.

نظرات زیاد و مختلفی درباره نمایشگرهای مختلف و بریدگی های درون نمایشگرها وجود دارد اما این نظرها در ان حد بد نیست که از استفاده از بریدگی ها در صفحه نمایش ها جلوگیری کند.در سال های اخیر شرکت های زیادی در تلاش بوده اند تا  اندازه نمایشگرها را بزرگ کنند و افزودن بریدگی در دو سال گذشته تنها راهی بوده است که توانسته ایم به نسبت بالای نمایشگر به سطح جلویی گوشی برسیم.

مسلما نمایشگرهای بزرگی که روی صفحات موبایل وجود دارند جذاب ترند و با توجه به کم کردن حاشیه ها اندازه گوشی خیلی بزرگتر نشده است.در دوسال گذشته اکثر شرکت ها سعی کرده اند اضافاتی که وجود دارد را حذف کنند و نهایتا چیزهای ضروری را در صفحه نمایش قرار دهند.

راه حلی برای بزرگ نشان داده شدن صفحه نمایش

نمایشگرهای حفره دارگذاشتن بریدگی در صفحات گوشی باعث بزرگ تر شدن نمایشگرها وکوچک ماندن گوشی ها شده است،اما تبدیل به بدترین ترندها در گوشی های هوشمند تبدیل شد.خوشبختانه به پایان دوران این بریدگی ها نزدیک می شویم و امسال کمتر شاهد ظاهر شدن این بریدگی ها در گوشی های موبایل خواهیم بود.هنوز اسمی برای این بریدگی ها گذاشته نشده بنابراین ان ها را نمایشگرهای حفره دار می نامیم.

این نمایشگر های جدید را نمایشگر های حفره دوربین دار ، حفره دوربین و .. می نامند. همه سنسورها در این نوع از صفحات نمایش حفره دار در حاشیه قرار می گیرند و در حفره ای که داخل نمایشگر وجود دارد ماژول دوربین که یک قطعه سنگین و جاگیر است قرار گرفته است . این بریدگی اندازه دهانه دوربین است که در دور صفحه نمایش قرار گرفته است.

نمایشگرهای حفره دار

نمایشگر حفره دار ایسوس

کم شدن فضایی که برای دوربین ها در موبایل قرار دارد و استفاده از پاپ اپ باعث شده است تا طرفداران این موبایل ها بیش تر باشد. از جمله شرکت های تولید کننده ایسوس است که تصمیم داشته است هم ایده نمایشگرهای حفره دار و هم ایده دوربین های پاپ را پیاده سازی کند.

البته مکانیزم پاپ آپ در این طرح ها مقداری بیش تر از این فضا برای قرار گرفتن دوربین ها درنظرگرفته شده است .به نظر می رسد این دوربین ها تنها محلی برای قرار گرفتن دوربین سلفی نیست اما هم چنان در بالای دستگاه اسپیکر قرار دارد. دومین طرحی که برای موبایل های ایسوس درنظر گرفته شده است حفره نمایشگر است که در قسمت بالایی و سمت چپ نمایشگر وجود دارد .

نمایشگر حفره دار سامسونگ

سامسونگ در حال تولید 9 گوشی از سری A  است.این گوشی را از نظر قدرت خارجی با عنوان  گلکسی A8s لایت بیان کرده‌اند. این موضوع نشان دهنده این است که احتمالا گوشی های هوشمند از این نمایشگرهای حفره دار  برخوردار خواهند شد .

مشاهده شده است که گوشی گلکسی A8s  در رنگ بندی های خاکستری ،آبی و سبز تولید خواهند شد .البته هنوز از قیمت این محصولات اطلاعات درستی در دسترس نیست اما با توجه به مشخصات سخت افزاری این دستگاه مسلما قیمت ان بالا خواهد بود .رونمایی از این گوشی های هوشمند در اردیبهشت ماه صورت خواهد گرفت.

نمایشگر حفره دار هواوی

کمپانی هواوی تصمیم دارد تا گگوشی های هوشمندی را که مجهز به نمایشگرهای اینفینیتی اند در ماه دسامبر ارائه کند . در حساب کاربری شرکت هواوی نیز پوستری منشر شده است که حاکی از ان است که نمایشگرهای جید این شرکت حفره ای را در قسمت بالایی و سمت چپ دارند. شرکت سامسونگ نیز قصد دارد تا به زودی از این گوشی ها با نمایشگر های اینفینتی رونمایی کند. این گوشی ها شاید همان گوشی های گلکسی A8s  باشد .البته به نظر می رسد این گوشی هوشمند ابتدا توسط هواوی رونمایی شوند.

اگر در ماه اینده شاهد این گوشی های هوشمند باشیم این موضوع تعجبی نخواهد داشت .البته گوشی هایی با نمایشگرهای حفره دار نیز در همین زمان معرفی خواهند شد.

پیش بینی هایی درباره نمایشگر جدیدهواوی

یکی از زیرمجموعه های شرکت هواوی ،آنر است که در پوستر تازه منتشر شده ان این شرکت نیز به دنبال گوشی هایی با نمایشگرهای حفره دار است .زمانی که از نمایشگرهای حفره دار صحبت می کنیم منظور این خواهد بود که در خود نمایشگرها دوربین سلفی وجود دارد و دیگر بریدگی های دیگری را در نمایشگرها نخواهیم داشت.

حدسی که ما در مورد این گوشی های هوشمند می زنیم این است که احتمالا با نام آنر ویو ۲۰ معرفی خواهد شد و این یعنی جایگزینی برای مدل قبلی ان که آنر ویو ۱۰  نام دارد و در سال گذشته معرفی شده است.این گوشی ها می توانند اولین گوشی هایی با نمایشگرهای هوشمند معرفی شوند .این گوشی ها مجهر به پردازنده Kirin 980 هستند که از نوع جدیدترین و اخرین پردازنده معرفی شده اند. از این پردازنده هفت نانومتری در گوشی های میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو نیز استفاده می شود.

ایا هواوی اولین تولید کننده نمایشگر های حرفه دار است؟

با وجود تلاش های زیاد هواوی برای این که این که بتواند اولین گوشی های هوشمند با نمایشگرهای حفره دار  را بسازد این کار او بی نتیجه ماند و باز هم سامسونگ د راین عرصه پیشی گرفته است و این عنوان را از ان خود کرده است و گوشی Galaxy A8s را همراه با نمایشگرهای حفره دار معرفی کرده است . حفره دار را به خود اختصاص دهد، بازهم سامسونگ در این مسیر موفق تر عمل خواهد کرد و زودتر گوشی را با این نوع نمایشگر معرفی می کند.

بعد از این که سامسونگ گوشی هوشمند  گلکسی A8s  را در   ۱۹ آذر معرفی کرد هواوی نیز از  نووا ۴  با همین نمایشگرها در ۲۶ آذر ماه  رونمایی کرد و این گوشی لقب سومین گوشی هوشمند را با نمایشگرهای حفره دار به خود اختصاص دارد .هنوز اطلاعات زیادی در این باره در دسترس نیست.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *