معرفی هوش تجاری در فناوری نوین

معرفی هوش تجاری در فناوری نوین

معرفی هوش تجاری در فناوری نوین

بسیاری از ما آنچنان سرگرم زندگی روزمره خود شده ایم که هیچ اطلاعی از دنیای تکنولوژی نداریم و اگر از ما سوالی در خصوص فناوری های جدید شود هی پاسخی نمی توانیم بدهیم. تقریبا اکثریت جامعه ما نمی دانند هوش تجاری چیست و چه کاربردهایی در دنیای امروزه دارد.

هوش تجاری

طیف وسیعی از استعداد ها و تکنولوژی ها و برنامه های کاربردی که به صورت یک مجموعه بزرگ برای به دست آوردن و یکپارچه کردن و تحلیل و تجزیه و به وجود آوردن راه دستیابی به انباره های داده سازمانی  به کار گرفته می شود هوش تجاری نام دارد و توسط افراد و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

هوش تجاری

هوش تجاری

هوش تجاری بر اساس پردازش تحلیلی برخط تمام داده های تجاری را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد تا بتواند هوشمندانه ترین و بهترین تصمیمیات را برای آینده کاری داشته باشید. از هوش تجاری به عنوان یک رویکرد  و معماری در عصر جدید استفاده می شود  که یک مجموعه کلی از برنامه های رویکردی و تحلیلی را در اختیار خود قرار می دهد.

در خصوص هوش تجاری باید کمی ساده تر از آن صحبت کرد و هوش تجاری به زبان ساده عبارت است از تمام راهکارهای رایانه ای و عملیاتی که یک سری داده را به اطلاعات و پس از گذران این عملیات به دانش مبدل کرده و در زبان عامیانه هوش کسب و کار نام دارد.

مشخص است که آندسته از سازمان ها و نهاد هایی در کار خود موفق ترند که فقط به سرعت و روش های منتقل کردن اطلاعات تمرکز نکرده و یا بر روی توانی که برای پردازش اطلاعات دارند توقف نکرده و بیشترین تمرکز و عملکرد خود را در مورد حفظ و نگهداری ارزش اطلاعاتی که دارند قرار می دهند تا بتوانند در حوزه عملیاتی خود پیشرفت قابل تاملی داشته باشند.

هوش تجاری

هوش تجاری

طی سال های اخیر ادعاهایی به وجود آمده که عنوان می کند تمام فرایندها و داده ها و نرم افزارها و داشبوردهای مدیریتی و بسیاری از عوامل دیگر که در دنیای فناوری وجود دارد برای توانمند کردن هوش تجاری  نقش بسیار تاثیرگذاری دارند. علیرغم این ابزار ها باید بگوئیم تمامی آن ها به نوعی به مفهوم هوش کسب و کار یا همان هوش تجاری کمک می کنند و به خودی خود یک هوش تجاری محسوب نمی شوند.

هوش کسب و کار در واقع یک محل دریافت اطلاعات با کیفیت بالا در مخازن داده ای می باشد و طراحی شده و متناسب با ابزارهای نرم افزاری در زمینه کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرند و به نحوی می باشد که فعالان دانشی سازمان ها و نهاد ها امکان دست یابی به موقع و تحلیل خوب و و درک درست از اطلاعاتی که به صورت درست وجود دارد به همراه دارد و به این وسیله به مدیران این امکان را می دهد که یک سری اقدام موثر و کاربردی را برای تصمیم گیری بهتری را داشته باشند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *